Hij drinkt zo weinig...

Hai,
Ik heb onze zoon tot 3,5 mnd volledige borstvoeding gegeven en ben daarna gaan afbouwen en geef nu volledig flesvoeding.
Op zich ging de overgang heel goed, maar nu drinkt hij ineens wel erg weinig.
Ik bied hem 200cc (nutrilon) aan per keer, maar hij laat altijd wat staan, soms wel 100cc!
Meestal krijg ik hem niet meer wakker voor de laatste voeding van 23 uur, dus doet hij het op 4 voedingen van ongeveer 140cc gemiddeld! Hij zit rond de 600cc per dag denk ik.
Is dat niet veel te weinig?
Ook spuugt hij regelmatig dus blijft niet alles binnen.
Hij lijkt wel tevreden en slaapt s nachts meestal door.
Volgens mij groeit hij verder wel goed.
Ik geef de melk in een Aventfles met 1speen, omdat hij bij de 2 speen veel te gulzig drinkt en veel boert en nog meer spuugt.
Tja bij borstvoeding kon ik niet zien hoeveel hij dronk, nu wel.
Wie herkent het?
Groetjes Esther

Ha meid,
wat  vervelend als je kindje weinig drinkt, want dan maak je je toch zorgen. Ook al groeit hij goed en is het een tevreden manneke.
Ik begrijp dat je 5 flessen van 200cc geeft. Misschien moet je eens proberen hoe het gaat als je 4 flessen geeft. Dan zit er meer tijd tussen de flessen en heeft hij misschien meer honger. Ook hoef je hem dan niet meer om 23 uur wakker te maken, maar zit je rond 20.30 uur of zo met de laatste fles.
Groetjes Veerle

Hoi

Ik nap dat je er een beetje onzeker van wordt, maar je kan moeilijk het eten naar binnen proppen. maar wanneer hij genoeg plasluiers heeft en verder tevreden is is het toch goed.
En over zijn gewicht kun je anders naar het cb gaan om hem te laten wegen dan weet je dat het goed zit

groetjes annegien

Terug
Bovenaan