hij drinkt zo weinig!?

A

Anoniem

Guest
mn zoontje is 21 weken, weegt 6.5 kg en krijgt

4 flessen van 210.

maar hij drinkt 3 van de 4 flessen niet leeg,
1 fles per dag is echt maar 150cc wat ik naar binnen krijg.

heb alle soorten, fleesen,spenen, houdingen, voedingen al geprobeerd.
en als hij echt slecht gedronken heeft maak ik hem om 22.30 wakker voor een extra fles maar die drinkt ie maar voor de helft omdat hij ligt te slapen

hij groeit wel goed.
maar maak me toch ongerust, want  680/700 cc,gemiddeld is toch veelste weinig.

iemand ervaring?

Nou hier eigelijk hetzelfde, onze zoon van 22 mei drinkt ook niet meer zo best.
Ik las in Oei ik groei dat het op deze leeftijd een fase is en dat ze daarom minder drinken.
Ik zorg wel dat hij vocht binnen krijgt extra dus ik geef tussendoor water, heb ook al een flesje diksap gekocht voor vanaf 4 maanden maar die heb ik nog niet gegeven.
Tijdens de fles geven slaat hij ook heel erg met z'n hoofd, wil niet stil liggen en daardoor dus niets drinken, nu doe in dan de melk in een beker en laat hem kleine slokjes nemen van de melk ( is wel knoeien) maar dan krijgt hij tenminste weer iets binnen want hij vind het reuze interessant zo drinken, vooral ook omdat ik hem prijs dat hij al zo'n grote jongen is dat hij uit een beker drinkt.
Succes!!!

@klavertjevier,

Ik herken je probleem ook zo. Onze dochter is 22 weken en krijgt 4 flessen van 180 water (= 200 voeding). Dat is dus niet veel. Ik krijg soms ook met moeite de flessen erin.
Wij zijn begonnen met een groentehapje erbij. (oefenen) En de laatste fles doen we een papfles. Zo kan ze toch goed doorslapen van 20.00 tot 7.00 uur.

Het is niet veel voeding wat ze binnen krijgt, maar ze wil gewoon niet meer. Ik weet wel dat ze voldoende vocht binnen krijgt. Als ze maar goed groeit, vrolijk is, lekker speelt. En als ze meer honger heeft, kan ze het krijgen.

Nu is ze verkouden en nu wil ze helemaal slecht eten.

Behalve herkenning heb je er misschien niet veel aan, maar zolang je kindje te vreden is, is het goed.

Groetjes, Marije

hoi hoi,

volgens mij hoef jej je niet direcht zorgen te maken zolang je kindje minimaal 500 ml binnen krijgt.
Maar als je het toch zeker wil weten kan je natuurlijk ff checken bij het CB.

Succes!

Groetjes,
Petra

Terug
Bovenaan