Hij eet zo weinig....of lijkt dat maar zo?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn zoontje heeft 10 weken bv gehad en ik ben nu sinds kort overgestapt op fles. HIj is ongeveer 5,5 kilo en mag dus -volgens het nutrilon pak- 5 voedingen van 200cc per dag.
Hij eet eigenlijk niet meer dan 100cc per voeding en hij krijgt nog zo'n 6 a 7 voedingen per dag...om de 3 a 4 uur dus.
Is dat niet weinig?

Ik heb ook het idee dat hij omdat hij niet zo veel in een keer drinkt ook niet echt genoeg eet om lekker door te slapen s nachts...gaap!

Hoeveel drinken jullie kindjes, per keer en per dag?

Groetjes mama3007

Heey

600 of 700 cc per dag is volgensmij niet te weinig.
Als hij goed groeit en ongeveer 5 plasluiers per dag heeft is het goed.
Celeno is nu 6 maanden en het heeft ook erg lang geduurd voordat hij doorsliep.
Ik denk dat hij langzaam moet wennen om steeds wat meer te drinken.
Die van ons is trouwens een vreetzakje en die zat altijd aan het maximum en jou kleintje waarschijnlijk aan het minimum.
Elk kindje is weer anders toch

Succes xx

je kunt beter het rekensommetje maken dat ie 150ml per kilogram nodig heeft... dus als ie 5,5 kilo is dan heeft per dag: 825ml per dag nodig. Als ie 6 voedingen krijgt, dan hoeft ie dus niet meer dan 120ml + 4 schepjes per voeding.

Maar dit is een gemiddelde, dus als ie niet zo'n grote etter is dan kan ie prima af met wat minder. Mijn zoontje is nu 6,5 kg en zou 5 voedingen per dag moeten krijgen met 180ml + 6 schepjes, maar dat redt ie niet.. hij eet gewoon niet zo veel. Hij neemt nu 4 voedingen van 180ml + 6 schepjes en in de laatste fles een schepje rijstebloem

Terug
Bovenaan