hij eet ZOVEEL !!!

A

Anoniem

Guest
Ik maak me echt een beetje zorgen, Zifjon is een enorm druk zeg maar gerust hyper kindje. De hele dag door stuiterd hij zijn bedje. box of kinderwagen en heeft de grootste lol. Hij groeit goed en was eerst beetje onder de groei  lijn et gewicht  maar zit nu op het gemiddelde. Heeft lekkere bolle wangentjes maar is voor de rest niet dik en heeft geen extra spekkies.

Wel slaapt hij door zijn drukke gedrag ook veel (na 1,5a2 uur is hij al weer moe en slaapt dan drie uur) Om daarna weer verdere te gaan met zijn bewegelijkheid. Maar de laatste dagen is hij zo enorm veel gaan eten dat ik me nu zorgen ga maken. Hij wordt ook steeds wakker met eten en stopt pas met krijzen als hij eten gehad heeft.
Hij wordt dus nu ook weer in d eavond wakker voor een extra fles die hij normaal niet meer kreeg pas als hij die heeft gehad gaat hij verder slapen tot 21:30 voor nog een fles.

het volgende krijgt hij nu

ontbijt:
200 cc opvolgmelk met bambix tot dikke pap gemaakt

tussendoor:   grote kom fruithap met sap

Lunch:drie !!! boterhammen met beleg en 120 cc opvolgmelk

tussendoor: baby rijstenwafel of liga met sap

Diner: aard, groenten,vlees en danoontje als toetje

20:00 wakker voor een fles 160 cc
voor het slapen gaan: Bambix goedenacht avondpapje (+\ 180 cc)

En tussendoor drinkt hij vaak nog extra sap en eet ook nog wel eens met mij mee.

hebben jullie dit ook ????? en hoe kan dit ze eten bijna net zoveel als ik

gr mariska

hallo,

3 boterhammen tussendemiddag??? Dat eet mijn oudste van bijna 2 nog niet eens en ik dacht dat hij veel eet! Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar ik denk dat 3 boterhammen wel erg veel is. Ik zou het zeker even bij het cb navragen. Bovendien denk ik dat ik, omdat hij 's avonds nog 2 flessen krijgt, 1 fles naar de middag zou doen. Maar goed dat is natuurlijk aan jezelf.
Succes ermee,

groetjes Danielle (mv Bente 13.03)

Hahahah ik moet er wel om lachen, ik zit met tegenovergestelde probleem, Brenda (bijna 7 mnd) drinkt met moeite ongeveer 500 ml melk, en dan verdeeld over 2 x ongeveer 5 lepeltjes fruit ! Pap krijg ik er niet in, Liga vind ze wel lekker, maar van zo'n kwart stukje sabbelt ze denk ik minder als de helft !

Ik denk dat je zoontje in een fase zit, dat merk ik aan mijn andere dochter ( 6 jaar) haar eetgewoontes gaan op en neer. Zo heeft ze periodes dat ze amper fruit eet, en met moeite 1 boterham, en nu zit ze in haar "groeifase"en eet rustig 5 boterhammen en 2 appels en een banaan in 1 keer op. Na 2 x een bord avondeten vraagt ze gerust na een half uur om nog 2 boterhammen ! Over een paar weken merken we dan altijd dat haar broeken weer te kort zijn!
En het is haar echt niet aan te zien, ze is eerder te mager, en ze is nog eens heel lang voor haar leeftijd, dus iedereen vraagt altijd of we haar wel te eten geven !

Ik zou het even aankijken, er komt vast een periode dat hij weer minder eet, en anders even aan het CB vragen.

Succes, groetjes Bianca

Hoi Mariska,

haha, nou jouw ventje is een grote eter.
Door te zeggen dat hij zoveel eet, geef je eigenlijk zelf al een beetje antwoord dat het waarschijnlijk wel meer is dan dat het gemiddelde kindje eet.
Maar...3 boterhammen. Je zet er zelf al heel wat uitroeptekens bij. Het lijkt mij wel erg veel. Maar je bent er zelf bij toch. Hij is niet ineens uit zich zelf 3 boterhammen gaan eten. Ik zou gewoon max. 2 boterhammen geven.  Want volgens mij krijgt hij dan, ook met de andere voedingen erbij,  echt  wel (meer dan) genoeg  binnen.  Maargoed, dat is natuurlijk het best aan jou te beoordelen.
Misschien dat ie nu wel gaat protesteren als je minder geeft.  Hij en ook zijn maagje zijn natuurlijk nu deze hoeveelheid gewend.  
Zit zijn gewicht en lengte wel zo'n beetje rond het gemiddelde?  

Groetjes, Emmy

Hoi meiden,

Zifjon zit nu goed op gewicht maar zat altijd wat onder de curve. Hij heeft 6,5 maanden bv gehad en krijgt normaal nog maar 3 x opvolg melk ( ochtend 200cc in vorm van pap  , middag 120 cc bij brood  en avond 180-200 cc met nutrix) de fles om 8:00 is sinds deze week paar keer voorgekomen omdat hij  wakker werd en pas stopte met huilen als hij een fles had gekregen. Normaal dus niet.  Ik ben hem ook gewoon twee botherhammen gaan geven maar hij blijft maar smakken en eten uit mijn mond kijken.

Hij beweegd enorm veel en ik zie ook wel dat hij een sprong in ontwikkeling maakt, maar maak me toch wel zorgen. Over twee weken gaan we naar het cb zal het daar wel ff navragen. Tot die tijd blijft het schommelen en aanpassen met eten.

ach ja ze houden je wel bezig
gr van mariska

Terug
Bovenaan