Hij is om 04:00 KLAAR WAKKER!!! HELP

A

Anoniem

Guest
Graag goede tips gevraagd.
Mijn zoontje is nu 18 mnd  een dijk van een slaper altijd al geweest, slaapt goed in en door sinds hij 3 weken is. Ook in slaap vallen was geen punt.
Sinds een paar weken is hij bijna elke nacht klokslag vier  uur 's nachts klaar wakker!
Honger kan het niet zijn want hij heeft ook regelmatig doorgeslapen met een boterham op een dag (!!!!!) Omdat meneer niet wil eten. En als hij dus wel eet heeft ie het ook.
Koud heeft ie het ook niet.
Hij kan natuurlijk dromen, ik heb alles geprobeerd, lief met m knuffelen, in bed troosten, beetje water, laten huilen, na een uur boos worden. Niets helpt totdat ik na een uur zwicht en m toch maar even naast mij in bed leg zodat ik nog een uurtje kan pakken.
Maar zelfs dan duurt het zeker een half uur voordat ie gaat slapen.
Dodelijk vermoeidend!
Is dit herkenbaar? Is het een fase?
Ik heb overwogen hem al uit zijn ledikantje te halen en een nieuw bedje voor m te kopen, of is dat nog erg vroeg?

TIPS GRAAG!!

Alvast bedankt,
Groetjes Liekele

Hoi hoi,

jeetje wat vervelend meid!! Snap dat je er moedeloos van wordt. Je nachtrust is ook zo belangrijk voor je!
Echte tips heb ik niet voor je... Al het mogelijke wat mij te binnen schoot,  heb je al gedaan.
Maar je vraag om over te stappen op een groot bed: Ons zoontje (18,5mnd) ligt wel al in een groot bed. Dit hebben we trouwens wel zo "vroeg" gedaan omdat zijn broertje zich ieder moment kan aandienen.
Bij hem is het vanaf nacht 1 goedgegaan. En echt waar... Ik heb mn hart de 1e avond vastgehouden... Ik had echt niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan bij hem.
Dylano vind het ook leuk dat hij zelf zn bedje uit kan wanneer hij wilt, en dat hij dus lekker door heel zijn kamer door kan spelen. DIt doet hij dus ook als hij sochtends wakker wordt. En als hij het spelen beu is, gaat hij weer lekker terug in zijn bedje, en verder tuttelen.
Ik weet dus niet of het bij jou kindje ook zo makkelijk gaat, maar wou je ff mijn ervaring geven.

Nou, succes met de nachten, en ik hoop dat er meer reacties volgen!

Liefs Debby.

Misschien heeft hij minder slaap nodig? Ik weet niet of hij tussen de middag nog gaat slapen, maar anders doe je dat niet meer en kijken hoe het dan gaat.

groetjes Maris

Dit is hier ook zo een paar weken geweest en van alles gedaan, bij ons was de oplossing om haar een fles te geven zonder tegen haar te praten  in haar kamer en haar vervolgens weer in bedje te leggen. Al hadden 'omstanders' het commentaar dat ze daar aan went blijkt dat hier niet zo te zijn want nu gaat het weer prima.

Mijn schoonzusje zit precies met hetzelfde. Haar kleintje is ook 18 maanden!! Misschie een fase, ten minste dat hoop ik voor je, Ik heb helaas geen tips, maarwil je wel heel veel sterkte wensen!!

Liefs Saskia
mv Rik 04-07-07

Hoi,

Vervelend is dat dat hij zo vroeg wakker is. Jesse is dat ook af en toe, ik geef hem dan gewoon een beetje warme melk en slaapt dan weer.
Ik heb eerst ook vanalles geprobeerd, maar de fles helpt alleen. Jesse is niet elke nacht wakker dus verwennen doen we hem niet.

Succes,

groetjes Linda

Hoi

Onze zoon is ook bijna 18 maand en heeft het voor 2 weken terug gehad ook wakker worden op het moment dat ik net mijn ogen dicht deed ging laat naar bed ivm met werk en dan ook niks meer willen uit eindelijk tussen ons ingenomen om toch nog een paar uurtjes te slapen. We hadden ook van alles geprobeert. Gellukig was het maar een fase van de week was hij nog wel een keer weer we hadden het campingbedje nog op onze kamer staan hem daar in gelegt heerlijk geslapen tot 9 uur.

Ik denk zo als hij normaal gewoon slaapt en je er geen gewoonte van maakt dan kun je hem best wel een keer bij je in bed nemen of een flesje geven, je moet ook aan jezelf denken je moet ook werken en overdag ben je toch altijd bezig op deze leeftijd een kind heeft ook niks aan oververmoeide ouders.

Hoop dat het bij jullie ook snel weer voorbij is!

Groetjes Renate

Terug
Bovenaan