Hij kan het wel, maar wil het niet......huh???

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden

Ik heb weer eens iets mafs hoor!
Stef kan intussen best kleine stukjes los lopen. Als we hem van papa naar mama laten lopen kan hij echtbest goed zelf lopen, maar zodra hij doorkrijgt dat we hem voor dat doel willen optillen, gaat hij (heeeeeeel) gauw zitten! Hij trekt zijn beentjes op als we hem willen laten lopen.... Hij kan het dus wel, alleen wil het perse niet.

Is dit nou normaal? Herkennen jullie dit?
En kan ik er iets aan doen??

Liefs Annet
O ja, Stef is bijna 16 maanden

Ja hoor, Lukas doet dat ook wel eens. Met name als hij idd iets niet wil!

haha
Kasper gaat echt niet lopen als je hem neer zet. HIj doet het alleen uit zichzelf niet als papa of mama dit wil

liefs pauline

Lijkt me een kwestie van nét te weinig zelfvertrouwen. Dat bouwt-ie   snel genoeg op als hij de kans krijgt om zelf te gaan staan en lopen. Ik denk dat het over bijv. een week alweer heel anders is.
En zo niet, dan kan het idd zo zijn dat hij denkt: ja, daag! ik bepaal zelf wel wanneer ik loop en waar naar toe!

Julian heeft het een paar dagen gehad met het loopkarretje ( 9 a 10 maanden). Wilde wel zelf er achter gaan lopen, maar niet op commando (verbaasd me niks, zijn ouders zijn net zo!)

Loopt wel los !

Ellen mv Julian

herken het niet, want Ivar loopt nog maar net aan 2 handen, dus los, no way!! maar kan me wel voorstellen dat hij het alleen uit eigen beweging doet, dus binnen no time crosst ie vast de hele kamer door!

liefs Jenneke

Ja hoor Annet, heel herkenbaar.
Finn heeft ook net zolang gewacht tot ie genoeg zelfvertrouwen had en ie het echt zelf durfde. Nog een paar weekjes en je moppie loopt lekker los.

Succes!

Tessie

Terug
Bovenaan