Hij kan niet tegen zijn verlies

Mijn zoontje wordt over 3 weken 6 jaar. Een spelletje met hem spelen is alles behalve een pretje want hij kan absoluut niet tegen zijn verlies! Heeft er iemand ervaring hiermee en/of tips hoe we hiermee om kunnen gaan? Een spelletje memory o.i.d. wat eigenlijk iets heel leuks zou moeten zijn zien wij huizenhoog tegenop omdat het alleen leuk blijft als meneertje wint. Zodra dat niet dreigt te gebeuren is het huis te klein! HELP!  
 
Ik denk dat je er op zich weinig aan kunt doen. Ik kon zelf ook slecht tegen mijn verlies, en dat is pas later overgegaan.

Misschien van te voren iedere keer heel duidelijk maken dat je best een spelletje wilt spelen, maar later geen boze gezichten wilt zien bij verlies.
 
Hoi hoi, Hier hetzelfde hoor! Volgens mij is dat een weegschaaltjes-eigenschap. Volgens mij had ik het vroeger ook haha. M'n man (ook weegschaal) ook en onze oudste dus ook. Werkelijk van alles wordt een wedstrijd gemaakt (traplopen, naar de auto, eten/drinken op, enz. En steeds als zij het als eerste op heeft is ze helemaal blij! Ik ben de winnaar roept ze dan! Met spelletjes vanzelf ook.. In het begin vonden we het wel grappig en lieten we haar wel steeds winnen, maar als je op een gegeven moment met je handen vol en je jongste op de arm halverwege de trap moet gaan wachten omdat onze lieve oudste persé moet winnen of het wordt brullen... is de lol er een beetje af. Nu leg ik steeds uit dat je niet altijd hoeft te winnen, dat het ook leuk is voor iemand anders als diegene wint. Dat het ook leuk is om iemand anders blij te maken. Nu zegt ze bijvoorbeeld dan; jij mag wel winnen van mij hoor mama.. :).
Dus ik denk gewoon uitleggen! Alvast gefeliciteerd trouwens! Fijne verjaardag alvast.
Groetjes Jude
 
Terug
Bovenaan