hij kan zijn slaap niet vatten

Thijs  (8,5 week oud) kan zijn slaap maar niet vatten. Het lijkt steeds erger te worden.  Vooral s avonds en s nachts is dat erg lastig. Na zijn flesje is hij dan best moe, maar het lukt hem niet om in slaap te vallen. Een gaap gaat over in een huil en als zijn oogjes bijna dicht zijn dan schrikt hij zichzelf weer wakker en begint het weer opnieuw.
Soms zijn wij na een fles meer dan een uur bezig om hem in slaap te wiegen. Gewoon neerleggen in zijn bedje helpt niet want dan gaat hij steeds harder huilen en maakt zichzelf dan zo overstuur dat hij bijna niet meer stil te krijgen is.
Overdag vind ik het niet erg dat hij wakker is, maar na een uur zie je dat hij toch moe wordt maar ook niet in slaap valt.
Wie heeft er tips???

Hoi Petra,

Houd hij zichzelf door zijn maaiende armen uit zijn slaap? Want dan is inbakeren misschien iets voor je kleintje. Want ze moeten wel leren om alleen in slaap te vallen, dus dat je hem wakker kunt weg leggen.
Anders is het jouw ook ontzettend vermoeiend om hem altijd in slaap te moeten wiegen. Evi is nu 9,5 week en ligt ook ingebakerd, probeer wel eens zonder maar dan kan ze de slaap niet pakken.

succes,

groetjes Sonja & Evi

hoi,

mijn zoon   (4 weken) heeft er ook last van, maar ik weet ook niet wat ik moet doen. Ik leg hem half wakker in bed als hij de slaap niet pakt dan geef ik hem de speen (duurt dan wel langer voordat hij gaat slapen). soms leg ik mijn arm op hem, vrij stevig zodat hij weet dat ik er nog ben. En als dat dan niet werk neem ik hem op de arm of ga een rondje lopen buiten (hij gaat zonder moeite slapen in wandelwagen, maar ik moet wel blijven lopen).

Verder hoop ik dat iemand anders nog tip's hebben, eng idee dat het alleen erger zal worden. Ik ben alleenstaand dus.....

grt suuz mv joshua 8-2-07

Hoi,

Esther (bijna 8 weken) heeft het echt nodig om zichelf in slaap te huilen. Als ze op een andere manier in slaap valt (half slapend in bed leggen, speentje geven, enz.) komt ze niet diep genoeg in slaap en is ze na een kwartiertje weer wakker. Dus nu leggen we haar in de bakerzak, met een vast ritueeltje in bed en laten haar dan maar even brullen. Ik vind het hartverscheurend, maar uiteindelijk valt ze dan altijd binnen een kwartier (en vaak ook veel sneller) in een diepe slaap. Ik weet niet hoe lang je je kindje hebt laten huilen. Bij mij lijkt het altijd eindeloos te duren en als ik dan op de klok kijk was het nog geen 10 minuten. Maar Esther heeft het echt nodig om alle prikkels te verwerken en diep in slaap te komen. Ik vind het wel zielig, maar ja, als het voor haar werkt. Maar misschien had je het dus al geprobeerd om je kindje zich een keertje in slaap te laten huilen?

Groetjes,

Eveline

Bedankt voor de reacties.
We hebben inmiddels een bakerzak aangeschaft. Gisteren voor het eerst geprobeert, maar wat een drama! Meneer wilde er niet in en bleef maar brullen en krijsen, tot dat hij er weer uit was. Na de volgende fles weer geprobeert,  toen heeft hij wel een tijdje geslapen,  maar hij moet echt goed suf zijn wil het lukken om hem er in te laten slapen. Maar ja dan slaapt hij al bijna en dat is nou juist het probleem.
Ik heb hem vanochtend na zijn flesje en een half uurtje "spelen" bij zijn eerste gaapjes gewoon in bedje gelegd, muziekje aan en weggegaan. Nou ja achter de deur staan luisteren hoor. Na wat huilen en kraaien ligt hij nu toch te slapen. Ik probeer dat straks weer. Wie weet ben ik te veel met hem bezig om hem in slaap te wiegen.

hai petra,
zielig he, als je kindje zichzelf wakker schrikt bij het in slaap vallen. Jaap (10wkn) heeft dat soms ook. Om um gelijk in te bakeren vind ik wel heel heftig, want dat moet je alle slaapjes doen, anders heeft t geen zin. En jaap slaat eigenlijk supergoed. Alleen heeft hij soms dat hij met in slaap vallen met armpjes "maait" en daar wakker van wordt, waardoor in slaap komen ets langer duurt. Wij hebben de dekens nu met langste stuk in breedte over bedje heen liggen en kunnen hem zo strak instoppen: heeft goed effect! En als hij armpjes erboven weet te krijgen, houd ik soms min of 5 handjes vast tot hij diep slaapt.
En zoals Evelien schrijft: sommige kindjes hebben huilen nodig om in slaap te komen, hoe moeilijk dat voor ouders ok is om aan te horen. Zet een wekkertje en spreek af wanneer je mag gaan kijken.
Veel succes ermee, groetjes mira sinds 02-01 trotse mama van jaap

Terug
Bovenaan