hij lust geen aardappels...

hoi
Mijn zoontje lust geen aardappels. IK leg het bij iedere maaltijd op zijn bort maar hij kijkt er niet eens naar. al ik hem dan een hapje in zijn mond doe met een aardappel erbij begind hij bijna te kokhalsen..
Hij lus natuurlijk wel patatje en gebakken krieltjes aar dat wil ik hem niet te vaak geven..
Maar hij heeft toch aardappelen nodig of is het niet zo erg als hij het niet eet..

liefs silvia
 
Hoi,
Wat vervelend dat hij het niet graag eet... Ook niet geprakt met een beetje jus? Of verwerkt in een stampot?
Wij eten echt niet elke dag AVG (aardappel/vlees/groente) maar ook pasta's en rijstgerechten. Voldoende gevarieerde voeding is al goed, ookal wordt er niet zo veel van gegeten. Ik weet niet of er een exacte vervanger voor de aardappel is, maar dat hoef je volgens mij ook niet te doen. Je zou de vraag eventueel bij www.voedingscentrum.nl kunnen stellen. Daar staat ook meer informatie over eten. Erg leuk om eens te bekijken.

Heel veel succes! Er komt vanzelf wel weer een tijd dat hij het wél weer gaat eten. Leg er niet te veel nadruk op. Ookal is dat makkelijker gezegd dan gedaan...

Groetjes Marieke
 
mijn dochtertje van 2 vindt aardappels ook niet zo geweldig.
Tot voor kort at ze het nooit, maar de laatste tijd begint ze de smaak te waarderen.
Ze hebben niet persee aardappels nodig hoor, als ie zijn brood goed eet krijgt ie genoeg koolhydraten binnen, ik maakte er in ieder geval nooit een probleem van.
Wij eten ook niet iedere dag aardappels hoor, soms eten we rijst/spagetty of macaroni dat lust ze allemaal erg graag.
Dring het niet tevel op, zo verzet ie zich er alleen maar meer tegen.
Ze krijgen al gauw genoeg binnen hoor.
groetjes Martine
 
aardappelen nodig?
Ik hoop van niet! Als wij het 1x per maand zo eten is het veel. Wel in ovenschotels en in stamppotten, maar ik vindt gekookte aardappelen ook niks aan!
Gelukkig bestaan er veel soorten rijst, pasta's en dergelijken
 
hoi,
mijn zoontje lust ook geen gekookte aardappelen!
hij moet er echt van kokhalzen.
ik leg er voor de vorm wel een klein aardappeltje(of een 1/2)bij.
maar hij eet het echt niet!
 met jus probeerd hij het wel maar dan zegt hij toch dat hij het niet lust,na het proeven.
patat of gebakken lust hij ze wel.
de smaak is dan ook anders,dus dit begrijp ik wel.
maar ik leg een schepje meer groente op zijn bord en laat die aardappel voor de hond liggen!
als hij het echt niet lust dan niet, hij mist er niks aan.
groetjes
 
Terug
Bovenaan