Hij lust geen afgekolfde melk meer...

Mijn zoontje Ben van 3 en halve maand lust opeens geen afgekolfde melk meer. Ik ben nu een paar weken aan het werk en dan krijgt Ben dus afgekolfde melk  in een flesje. Tot vorige week ging dat goed. Maar nu lust hij het niet meer. De eerste 20 cc lukt nog wel, maar daarna zet hij het op een krijsen. Als hij dan kunstvoeding uit de fles krijgt dan drinkt hij wel weer   goed. Aan de borst lust hij de borstvoeding wel erg goed.
Nu schijnt het meer voor te komen dat baby's afgekolfde melk niet lusten. Heeft te maken met enzymen die erin zitten en (ook in de koelkast of diepvries) nog doorwerken en de melk een zeep-achtige smaak geven. Als ik de melk ruik dan geef ik Ben ook groot gelijk dat hij het niet lust, want het ruikt echt naar zeep.
Hoe krijgen we Ben zover dat hij toch nog zoveel mogelijk borstvoeding drinkt?
Ik heb ergens iets gehoord over pasteuriseren, maar hoe werkt dat precies?

Ik wil niet graag nu al gaan minderen met borstvoeding, omdat ik heb gehoord dat de 'productie' dan vaak zoveel terugloopt dat je uiteindelijk toch eerder stopt dan verwacht.

Groeten,
Jose
 
Hoi Jose,

Via deze link  vind je een artikel met  meer informatie en tips: http://www.borstvoeding.com/martienvandenberg/  ; als je naar beneden scrollt, kom je vanzelf een artikel tegen over zure en andere moedermelk. Als je op www.borstvoedingsforum.nl zoekt op 'zepig' (de zoekfunctie vind je bovenaan het forum) vind je ervaringen van andere moeders op dat gebied. Je kunt ook nog onder 'artikelen & links' kijken, bij flesweigeren. Misschien vind je daar de juiste tip voor jullie?

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
 
Terug
Bovenaan