hij lust geen zelf gemaakte prak

A

Anoniem

Guest
ik heb nu al een paar avonden aan het koken geweest voor luke maar hij vind het erg vies zit alleen maar te kaken en weigerd daarna zijn mond nog open te doen. heb ook al geprobeerd met een beetje appelmoes erdoor (slecht he) maar niks helpt heeft iemand tips?
groetjes alexandra

Wat geef je hem te eten dan?

ik heb wel eens gehoord dat je kindjes  3 dagen achter elkaar het zelfde moet geven zodat ze aan de smaak wennen... Misschien is dat het?

Tom heeft daar nog geen last van, maar hij eet dan ook nog niet met de pot mee..

En misschien kan je ipv appelmoes, zelf fruit pureren... dat scheelt weer een hoop suikers!

Vriendin van mij, geeft ook yogurt met fruit aan haar dochtertje van 7 maanden, en doet er elke dag wat minder fruit doorheen, zodat ze langzaam aan de smaak van yogurt went.

blijven proberen, het kan nog wel veel langer duren dan 3 x proeven voordat ze aan de smaak / het gevoel in de mond wennen. Probeer het te zien als oefenen met eten, en nog niet als echt eten. Hier heeft het ook zeker wel een maand geduurd voordat er echt wat gegeten werd.

mijn advies: juist geen eten mengen, dus geef puur wortel, puur appel etc des te sneller ben je erachter wat je kind echt wel / niet lust. combinaties kun je later altijd nog maken. succes!

Hoi Alexandra,
misschien kun je dit recept proberen, Ramon smult ervan en persoonlijk vind ik het ook erg lekker - zoet maar wel gezond. In stukjes gesneden witlof (1 of 2 struikjes) met een handvol rozijnen 7 minuten koken - de laatste 2 minuten een in stukjes gesneden peer toevoegen. Pureren en klaar! Ik hoop dat het werkt, groetjes,
Pauline

Ook lekker: 50 gram witte rijst met stukjes wortel koken. De laatste paar minuten stukken mango erbij doen. Afgieten, pureren en smullen maar. (Ik vind het zelf ook erg lekker, hihihi!)

Mijn ervaring is dat zoete smaken goed werken omdat moedermelk en opvolgmelk ook licht zoet zijn, dus dat is bekend. En aangezien fruit zoet is, doe ik dus vaak wat fruit door het eten van mijn zoon. En als je daar (weer) vanaf wilt, kun je steeds meer het fruit verminderen, zodat je kleintje langzaam went.

Succes!
Groetjes,
Tess

Overigens kun je makkelijk zelf appelmoes maken. Neem lekkere handappels, bv jonagold, geschild en zonder pitjes in stukjes koken met een beetje water tot de stukjes (bijna) uit elkaar vallen. Niet afgieten. Glad pureren. Vééél lekkerder dan een pot appelmoes uit de winkel! Ik heb bijna altijd wel wat in voorraad in de vriezer. Erg makkelijk.

Hier hetzelfde. Olvarit fruit eet ze altijd wel en zelfgemaakt spuugt ze gelijk uit... Dacht ik ook eens de goeie moeder uit te hangen met een verse hap ;-)

Terug
Bovenaan