Hij lust het niet...

A

Anoniem

Guest
Hallo!
Ik ben sinds kort begonnen met bijvoeding geven aan mijn zoontje van 5,5 maand.
Een fruithapje peer of banaan, soms met wat liga er doorheen geprakt.
Maar hij vindt het zó vies. Hij gaat kokhalzen en alles is er weer uit.
ik begrijp dat hij moet wennen aan de nieuwe smaak enzo.
Ik blijf het proberen. Ik ga nu maar eens groente proberen, zou dat beter gaan?
Hoe ging dat bij jullie? Of misschien vers fruit pureren?
Groetjes van Bloem

Hoi Bloem.

Ik ben begonnen met groentenhapje.
Ik koos voor de worteltjes (hij had de waterpokken dus dat vond ik het beste kleuren op de foto,gemeen hè)
Hij vond het in het begin erg vreemd maar at wel een paar hapjes.
De volgende dag kreeg hij weer wortel en toen 1/3 potje.
Zo heb ik het opgebouwd,hij heeft ongeveer 4 dagen wortels gehad en nu voor dag 3 aan de bruine bonen,hij vind het wel lekker nu.
Succes.

Groetjes Mikkie.

hoi,

Hier nog zo 1. Bij mijn dochtertje heeft het zeker 3 weken geduurd voor ze iets wilde eten. De eerste 2 weken heb ik steeds een dag of 3-4 hetzelfde geprobeerd, maar tevergeefs. Alles kwam eruit soms zelfs tot overgeveven toe en huilen!
uiteindelijk adviseerde mijn moeder om ovarit bruine bonen met appel te geven. (zo'n klein potje 1e hapje) en dat lukte. Ze heeft er toen een paar happen van gegeten en ik ben zelf gestopt. Maar omdat ik haar moeilijk heel haar leven hetzelfde kan geven ben ik na een dag of 7 bruine bonen weer andere dingen gaan geven. En de aanhouder wint. Vandaag is ze 7 maanden oud en ze heeft vor de 2e dag op rij met smaak zelfgemaakt bloemkool met aardappel, aangemaakt met een beetje opvolgmelk gegeten. Ze werd zelfs boos toen het op was!
Volhouden dus en echt een paar daen hetzelfde geven voor je aan iets nieuws begint en je zult de eerste weken nog heel veel weggooien!
groeten Elke

Hoi,
Ik ben begonnen met fruit, maar mevrouwtje wilde dit absoluut niet. Dus toen ook op de bruine bonen over gegaan en dit beviel een stuk beter. Daarna de worteltjes en sinds een paar weken eet ze ook fruit, zowel uit een potje als vers. En vanmiddag voor het eerst liga met sinaasappel op.
Idd volhouden. Mijn dochter heeft nog steeds bij de eerste happen dat ze het uit spuugt en soms kokhalst. Maar na een aantal happen, besluit ze dat ze het toch wel lekker vind.
Heel veel succes
Sil

Dat kokhalzen heeft niks te maken met het wel/niet lusten van het hapje. Dat is gewoon een reflex.

Pasgeboren baby's hebben al een kokhalsreflex of wurgreflex. Zo kan er geen voedsel in de luchtwegen terechtkomen. Deze reflex blijft het hele leven bestaan, maar de plaats waar hij wordt opgewekt verandert wel.
Bij jonge baby's bevindt zich de kokhalsreflex voor in de mond. Op het moment dat er vaste voeding in zijn mondje wordt gestopt, reageert hij door dit eruit te duwen in plaats van het door te slikken. Een baby is toe aan vaste voeding als hij de voeding makkelijk doorslikt en het kokhalsreflex verder naar achteren in de mond is verplaatst.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

hoihoi,

mijn zoontje eet heel erg goed en lust zo goed als alles, alleen zijn er een paar dingen die hij absoluut niet moet b.v. bloemkool en dat laat ie duidelijk blijken door te kokhalsen en te huilen, bij de andere groente kokhalst hij helemaal niet, dus ik denk dat ze zo wel duidelijk kunnen maken dat ze iets niet lekker vinden.

groetjes susanne

Volgens mij zijn de bruine bonen bijna bij elke baby favoriet!
Hier ook al zo'n bruine bonen fan!! Hahaha
Ik geef het haar nu dus extra even niet meer, want ik weet dat ze dat heel goed eet. Ze moet nu ook eens andere smaken leren kennen vind ik.
Worteltjes vind ze ook vanaf het begin lekker (alleen zoooo'n troep om uit de kleertjes/slabbers te krijgen!!).
Vandaag bloemkool gehad, moest ze de vorige keren van kokhalzen maar vandaag ging dat ook goed!

Terug
Bovenaan