Hij lust zijn flessen niet meer ...

A

Anoniem

Guest
Hai allemaal.

Mijn zoontje Ties van bijna 11 maanden drinkt alleen zijn papfles van 's morgens nog op (210 + 7) 'smiddags en 's avonds weigerd hij hem pertinent. Heeft iemand anders dit ook? En wilde hij hem na een paar weken ineens weer?  Want ik blijf die flessen stug aanbieden, in de hoop dat ie hem ineens wel weer wil.  
Ik ben sinds zaterdag wel begonnen met vitamine D druppels.

Groetjes Tamara mv Ties

Kian laat soms perioden halve flessen staan. Maar helemaal weigeren niet.
Misschien kun je er een beetje rijstebloem doorheen doen (om het dikker te maken) en dan uit een gewone beker geven. Misschien is hij die fles gewoon zat.
Liefs NElleke

Ik had dat probleem laatst ook met mijn zoontje, nu werk ik in het gebouw van de consultatiearts dus ben ik het even tussendoor gaan vragen, haar antwoordt was: Je zoontje is nu bijna 11 maanden, het mag wel tijd worden dat hij alleen zijn ochtendfles krijgt!!! Hij krijgt al zoveel vervanging........

Pim krijgt dus ook maar één fles, 220cc opvolgmelk, en verder het gewone schema!!

Ieder kindje is anders, ook het jouwe.....

Groetjes Sil mv Jelle 9,5 jaar en Pim 11 maanden

Hoi Nelleke,

Ik heb wel geprobeerd er 's avonds pap in te doen, maar hij duwt hem al weg bij  bij het zien van de fles. Hij proeft niet eens. Ik heb hem vanavond koude melk uit een pak gegeven, in de zelfde fles. En alsof hij het rook. Dit dronk hij dus op he.
De tip van jou ga ik dan morgen maar eens proberen, het in een beker geven. Misschien is hij toe aan iets anders?

liefs tamara

He sil,

Echt waar? Ik dacht dat ze tot een jaar nog minstens 300cc moesten?? En anders vit D geven. Doe jij dit ook?

Groetjes Tamara

He hallo,

HIj krijgt in de ochtend een fles van 220 cc opvolgmelk, en smiddags krijgt hij gewone melk of mijn limoenmelk bij het eten, verder eet hij kaas en heeft hij boter op brood.
En ik geef hem elke ochtend 5 druppeltjes vitamine d druppeltjes indeedaad.

Ruim voldoende.......

Verder ben ik niet van de friet pizza of andere snacks, hij krijgt een rijstewafeltje, genoeg drinken en zijn avondeten met een toetje daarna.

Groetjes Sil

Hoi Tamara,

Bij de 11 maanden check van Tijs zeiden ze hier op het cb dat hij over mocht op gewone melk. Ze hebben nu nog ongeveer 300 ml zuivelproducten nodig. Dus niet specifiek opvolgmelk of gewone melk. de 300 ml is inclusief het toetje.
Maak er dus geen probleem van als Ties de opvolgmelk niet meer lust, geef hem inderdaad alleen wel vitamine D en zorg dat ie wel voldoende zuivelproducten binnen krijgt.

Groetjes,
mv Tijs

Nou meiden, bedankt voor de tips. Ik hoef me iig geen zorgen te maken. volgende week Moet ik weer naar het "consternatie" buro. Dan meld ik het wel even, maar doe er dan verder niets mee. Hij krijgt van mij   vanaf nu gewone zuivel.

Groetjes tamara

Terug
Bovenaan