Hij moest overgeven met de worteltjes!!

Hoi,

Dylano heeft net voor het 1st worteltjes op.
Had ik gekookt en daarna met de staafmixer glad gemaakt.
Hij moest kokhalzen en ff daarna moest hij overgeven.
Ik heb er toch nog een hapje of 6 in weten te krijgen... Maar doe ik hier wel goed aan???
Het is tuurlijk weer helemaal nieuw, en niet zoet, net zoals fruit.
Hadden jullie kleintjes dit ook??
Vind het echt zielig, en voel me zelfs slecht!!

Debby.

Hoi Debby (leuke naam trouwens )

Je hoeft je écht niet slecht te voelen hoor!!! Da's onzin!!
Mijn dochter had het ook, heel raar.... maar bij haar gebeurde het alleen met verse groente. Op de 1 of andere manier werd de structuur niet glad genoeg met de staafmixer. En ging dus ook overgeven.
Ik zou zeggen probeer eens een potje peen, en kijk of het zelfde gebeurd.... zo niet zit je in hetzelfde schuitje als ik  potjes dus.
Als ze het nu hierbij ook doet... dan is ze er blijkbaar nog niet aan toe... en wacht je een paar weekjes. En probeer het dan nog eens.

Ondertussen is het hier helemaal goed gekomen... met 10 maanden wilde ze accuut geen potjes meer, maar alleen nog vers

Groetjes Debby

Hoi Debby,

Tijs was ook een potjes kindje. Moest niets hebben van mijn eigen gekookte groenten. Daarbij vond hij worteltjes echt vies. Als in een potje echt de wortelsmaak naar voren kwam, dan hoefde hij het niet. Zijn mond ging dan hermetisch op slot. Hier was het absoluut niet genieten en/of leuk, het beginnen met vast voedsel. Pas na 2 maanden begon hij fruit lekker te vinden en na 4.5 maanden begon het beter te gaan met groenten.

Hij is nu 14 maanden en eet bijna alles, gewoon met de pot mee, geen probleem. Hij heeft tot aan zijn 1e verjaardag alleen maar potjes gehad, want al die tijd wilde hij geen eigen gekookt eten. Vanaf zijn 1e verjaardag lust ie ineens wel eigen gekookt eten. Ook worteltjes eet hij nu zonder problemen!

Veel succes.

Groetjes,
mv Tijs

Nou, we hebben Dylano vandaag weer worteltjes voorgeschoteld.
Maar dan uit een potje, waren toch bij mijn ouders, dus is net zo makkelijk dan hé?
Tot onze grote verbazing at hij dit wel op, hij heeft een half potje op, vind ik prima!!
Dus waar het nou aan ligt? Of hij vind vers niet lekker, of hij moest idd aan de smaak wennen??
Potjes is trouwens toch ook vers??
Ik vind het zelf niet om te eten hoor, bah bah!!
Ik vind versgemaakte worteltjes toch zoeter dan in een potje.
Het was trouwens wel een echte kliederboel, zn slapje zat helemaal onder (maar daar is het een slab voor hé), en zn mouwtje van zn slaapzakje, en mijn shitje... ja er viel een beetje op mn shirtje.
Nu maar hopen dat ik het er uitkrijg met wassen.
Heb het net alles in de wasmachine gedaan, op 60gr, beetje vanish erbij... .zal het strax wel zien!
Dus het valt ons echt mee, nu krijgt hij morgen dus weer verse worteltjes.
En dan maar kijken wat hij daar weer mee doet??
Zo, jullie zijn weer op de hoogte.

Groetjes Debby.

Hoi,

Mano (6 mnd)  lust vaak ook zijn groente niet en heeft dan ook van die kok neigingen. Ik doe er dan 30 cc water aangemaakt met 1 schepje Friso doorheen. Dan wordt het wat papperiger en lust hij het wel. Wie weet werkt het bij jullie kleintjes ook en kunnen ze toch de verse hap van mama eten :)

groet,
Tamara

Immeine is ook een zeur af en toe. De ene keer tuft ze het meteen uit en de andere keer lust ze het opeens wel. Het kan zijn dat je zoon de stukjes die er toch nog in zitten te grof vond voor een 1ste keer. Je kan beginnen met ingepotte wortels, die zijn zachter en kan je met de vinger zo doorduwen. Heeft hij al tandjes? Zonder eet het moeilijker. Die van mij is nu 13,5 mnd geweest en heeft pas 1 tandje. Dan is het gewoon moeilijker om stevig eten te geven, zoals sla, borenkool en stevige worst. Gewoon zelf in de vingers geven en afwachten. Let wel op dat er niks blijft hangen. Immeine had laatst een stuk worst in de keel. Toen heb ik haar voorover in de tuin gehouden, op de rug geklopt en floep... daar kwam ie er weer uit. Geliukkig niks aan de hand, maar je moet vooral niet in paniek raken. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal met lerende eters.

Succes met wotels eten. MariskaT en Immeine 59 wk + 3 dg

Hey Mariska,

bedankt voor je reactie.
Hij heeft nog (steeds) geen tandjes, maar echt wel symptonen ervan.
Hij kwijlt heel veel, wil alles in zn mondje stoppen, temp schommelt.
En bobbeltjes op zn tandvlees.
Gisteren heeft hij het weer op, zelf gemaakt, en toen ging het!!
Het was idd wel gladder, had de wortels in totaal zeker 3 kwartier laten koken.
Ja, dan worden ze wel zacht hé?

Enne trouwens... Ik ken jou!!!

Terug
Bovenaan