hij past niet meer in de maxi cosi en nu ???

Hallo,

Onze zoon is nu 20 wkn maar hij past echt niet meer in de maxi cosi, zou hij al in de autostoel mogen? Qua gewicht zou het wel mogen met 4 mnd was hij al over de 8 kilo, de autostoel is vanaf 9 kilo dus, maar moeten ze niet al zelf kunnen zitten voordat ze erin mogen?
weet iemand hier iets van dan hoor ik het graag.

Groetjes ellen

Ha Ellen,

Zat een poosje terug met dezelfde vraag!
Het blijkt dus zo te zijn dat hun nekkie toch nog niet sterk genoeg is om in een autostoeltje te zitten dat vooruit kijkt, ivm met een botsing.
Dat zwaargewicht van mij is ook bijna niet meer in de maxi-cosi te proppen, toch heb ik besloten nog maar even te wachten met een andere stoel.
Zolang zijn hoofd nog niet uitsteekt laat ik hem maar zitten in de maxi-cosi.

Groetjes Fennie

Hoi,

Een maxicosi van groep 0 is te klein wanneer het hoofdje gelijk of verder uitsteekt als de rugleuning van de autostoel of het kindje zwaarder is dan 12/13 kilo.

Een autostoel van groep 1 is vanaf 9 kilo inderdaad. Deze kun je een klein beetje kantelen, maar lang niet zoveel als  een autostoel  groep 0. Als je kindje nog erg jong is is dit inderdaad niet zo slim om te doen. Al helemaal niet bij lange afstanden.

Echter bestaan er ook enkele  autostoeltjes die tussen groep 0 en groep 1 inzitten.
Dit zijn dus grotere autostoelen die je bijna helemaal in ligstand kunt zetten en net als een maxicosi groep 0 achterstevoren kunt plaatsen. Worden de kindjes groter dan plaats je ze weer andersom en dan in zitstand. Deze stoelen zijn dus van 0 tot 19 kilo.

Informeer maar eens bij speciaalzaak!

Succes!

Esmé mv Kay

hoi,
komt zijn hoofdje dan al net boven de maxi-cosi uit?
het is niet erg als de voeten er over heen hangen.
het hoofd is belangrijk.

als dat zo is dan is het inderdaad veiliger om hem in een autostoel te zetten.
en qua gewicht kan het ook.

anders even bij de anwb vragen.
groetjes

Misschien is een andere maxi een oplossing, de merken en grotes verschillen nog al. Mij is ook altijd vertelt bij kleine kids beter met de benen in de nek ik de maxi dan te vroeg in een gewoon stoeltje. Mijn dochter was met de cb controle van 4 maand 67,5cm. Mijn zoon was ook van die lengte en die hebben we tot 9maand in de maxi gekregen. Wel laat ik hem door het gewicht van mijn meis (9,5kg) in de auto staan. anders vertil ik me.

Terug
Bovenaan