hij probeert te staan!

heel raar maar hij doet het nu al een paar dagen. Na het eten hou ik m tegen mij aan voor zijn boertje en ineens hoor ik m moeilijk doen en strekt zijn benen!
Nou ja! En niet 1 keer, een paar keer achter elkaar. Daarna is hij doodmoe.
Hi hi, het was zo leuk, net of hij wilt gaan staan!

Moest het even kwijt!

liefs
di silva

Grappig he.....mijn meisje wilt al een week of 2 alleen maar staan,vandaar dat ze nu iedere dag heel eventjes in zo een loopwagentje zit(ja ze zeggen dat niet zo goed is,ze zeggen zoveel.....andere kinderen zijn toch ook groot geworden).Ze vind dit echt leuk.Ze wil al veel langer staan maar dit ging eerder maar paar sec nu staat ze echt lang op mijn schoot of op grond(ja natuurlijk met mijn hulp) en als ik haar wil laten zitten houd ze benen stijf zo van ik blijf staan....
gr gaby
Mama van romi 11-08-06

Mijn zoon wil ook al heel lang staan. Maar de fysio vertelde dat dat niet mocht en laatst was ik op het cb en daar zeiden ze dat het niet zo erg was. Ik kan hem toch niet makkelijk laten zitten als hij zijn benen stijf houdt.

Groetjes mv Sem

Dat heeft de fysio ook tegen mij gezegd. Mijn dochter had een kleine afwijking aan haar voetjes. Die stonden wat naar binnen toe gebogen. We hebben oefeningen met haar gedaan, zodat de juiste spieren wat worden getraind en ze uiteindelijk op de juiste manier haar voeten gebruikt. Ik denk dat als ze zelf aan geeft te willen staan, dit toch ook wel goed zal moeten gaan. We kunnen onze kindjes ten slotte geen staverbod geven!
Ik denk dat het vanzelf wel goed moet komen als we wachten tot onze kindjes er klaar voor zetten.

proberen te staan kan een vorm van overstrekken zijn. Mijn zoontje deed dat ook heel sterk, maar moest dat afleren van fysio en manueel therapeut. Staan is mas goed voor de babybotjes vanaf een jaar of anderhalf. natuurlijk zijn er uitzonderingen. Zeker na het eten kunnen krampjes of een dwarszittend boertje stress opleveren en bij stress gaan babys soms overstrekken. Ik moet het bij mijn zoon doorbreken door hem klein te maken, rugje krom en beentjes naar de buik. Het schijnt erg belangrijk voor de ontwikkeling te zijn dat kinderen eerst kruipen en dan pas gaan staan, kruipen mag eigenlijk niet overgeslagen worden.

Terug
Bovenaan