hij slaapt door...alleen niet s nachts

A

Anoniem

Guest
Hi,
Ik heb ergens gelezen dat je kindje doorslaapt als het 6 uur tussen de voedingen laat. En dus van 23.00 tot 5.00 uur slaapt.
Nu is ons tweede zoontje 6 weken oud en hij krijgt bv. Omdat hij dan weer 2, dan weer 3 en dan weer 4 uur tussen de voedingen laat komen we altijd anders uit. Maar hij krijgt zo rond 21.00 uur nog een voeding en maakt dan een lange ruk tot 3.00 uur.
We hebben al een paar keer geprobeerd om hem tussendoor  wakker te maken en te voeden ...in de hoop dat hij daarna natuurlijk wat langer zou slapen maar dat werkt niet.

Nu laat ik het maar even en ga na de voeding van 21.00 Dus zo rond 22.00 uur zelf maar naar bed om ook wat uurtjes mee te pikken.

Maar hierdoor heb ik zelf niks aan mijn avond, want we doen eert de oudste naar bed, dan die voeding en dan zelf gelijk slapen.
Ik weet ook niet meer of mijn oudste dit had en hoe lang t duurde voordat ze gewoon om 19.00 uur naar bed gaan en dan om 23.00 nog een voeding krijgen.

Hadden jullie kindjes dit ook?
Hij heeft trouwens ook eind van de middag tot een uur of 21.00 veel onrust. Hij kan dan moelijker in slaap komen en ligt veel te kreunen en te huilen...herkent iemand dit? En wanneer houd het een beetje op? Ik weet het niet meer.

Bedankt alvast,
mama3007

ps..oh ja...moet ik hem nou toch maar wel blijven wakker maken om 23.00 uur voor die voeding of niet?
Tot nu toe heeft het geen zin gehad.

het lijkt alsof je kleintje in die onrustige tijd last heeft van krampjes, die hebben met 6 weken hun hoogtepunt en nemen zo rond de 3 maanden af...

Ik heb het laatst bij het cb nog eens gevraagd over die 23u voeding en ik kreeg het advies om hem inderdaad elke avond wakker te maken. Hij slaapt altijd flink als we hem dan eten willen geven, maar even rustig wakker laten worden en dan neemt ie zijn hele flesje wel.

Hier sliep ie altijd tot 4u en dan tot 7.30u. Maar nu (toen ie precies 3 maanden was) slaapt ie door en slaat ie dus de 4u over.

Ik denk dat het voor je nog even doorbijten is totdat ie doorslaapt...

succes!

Hoi,

Bij ons zat er ook weinig regelmaat in de voedingen. Maar 1 ding was wel regelmatig, de laatste voeding van de dag lag altijd al tussen 7 en 8 uur 's avonds. De volgende was dan ongeveer rond 1 uur. Als we hem om 10 of 11 uur wakker maakten, kwam hij evengoed om 1 uur weer. Die tijd verschoof langzaamaan naar 3 uur en de tweede 'nachtvoeding' om 6 uur, tot hij gewoon die van 3 uur oversloeg. Nu is hij 3 maanden en slaapt van plm 8 uur tot half 8. Tussendoor wakker maken heeft volgens mij bij voeden op verzoek geen enkele zin. Ik heb mezelf maar wijs gemaakt dat ik niet voor niets zwangerschapsverlof heb en ben inderdaad 's avonds maar heel vroeg naar bed gegaan. Het is van tijdelijke aard, dat scheelt.
Wie weet slaapt jouw kindje over een maand (of 2) ook heerlijk door.

Groetjes April

Wat ik in jouw verhaal lees, komt bij mij ook bekend voor. mijn dochter, nu 11 weken, heeft dat ook een poosje gehad. Toen heb ik ze dus ook elke keer rond 22.30 wakker gemaakt en dan nog gevoed. Ook al wou ze soms niet drinke, toch aanleggen en wakker proberen te houden. Vaak werd ze al wakker met het geven van en schone broek, wat ik dan voor de voeding deed. Dan dronk ze ook stukken beter.
Na twee weken had ze het ritme door en sliep ze door van 23.00 tot 06.00 uur. Heerlijk!

Het is alleen een lastige tijd, ook omdat je zo weinig aan je avond hebt. Hopelijk krijgt je kindje het ritme snel door, en slaapt ie ook de hele nacht door!

Succes hé!

hallo mamma3007
Herkenbaar verhaal van dat doorslapen. Mijn zoontje sliep ook al snel door, althans, hij sliep dan vanaf een uurtje of 7, tot 1 a 2 uur 's nachts. Dan werd hij wakker van de honger, en later in de nacht ook nog weer een keer (rond een uur of 5). Kon wel eens een uur of 2 uur verschil in zitten, maar of ik nou om 22 uur nog een voeding gaf (meneer at zelfs wel in zijn slaap!), het patroon bleef ongeveer hetzelfde. Langzaam is dit opgeschoven en liet hij meer tijd tussen de voeding van 19:00 en de nachtvoeding. Op gegeven moment werd dit dus nog maar 1 voeding per nacht en op dit moment slaapt hij al weer een week door (van 19:30 tot ongeveer 8:00), op 1 nacht na, waarin hij wel om 04:00 wakker werd van de honger. Mijn ervaring is dus dat het voeden op mijn verzoek (in plaats van zijn verzoek) weinig effect had op zijn ritme. Bij het consultatiebureau vonden ze het trouwens ook niet nodig dat ik 'm wakker zou maken voor een voeding om 23:00 (wil ik zelf ook niet, want dan slaap ik al lang!). Hij groeit goed (hij valt buiten de groeicurve, haha), is helder en alert als hij wakker is, heeft voldoende plasluiers en drinkt nu nog zo'n 5 a 6 voedingen per etmaal (komt overdag nog wat vaker, helemaal prima). Dus ik zou zeggen: lekker laten slapen en zelf ook op tijd naar bed, op die manier kom je toch toe aan wat langer slapen achter elkaar, ook al moet je er 's nachts nog 1 (of 2) keer uit.
Groetjes, Brenda

Terug
Bovenaan