Hij weet eindelijk waarom 'ie oren heeft!!!

hey meiden!

Ik ben voor mijn gevoel al een eeuwigheid bezig met consequent zijn: Alsjeblieft, dankjewel en sorry zeggen op het juiste moment. En zowaar: het lijkt ineens of ie het snapt. Als ie 's morgens beneden komt vraagt ie: mama, mag ik alsjeblieft chocomel? Of als ie Nina weer eens omver loopt/ (dondert!) kijk ik hem aan en hoef alleen maar te zeggen: Thomas, wat zeg je dan tegen Nina? Dan loopt ie naar Nina toe en zegt: sorry nina, ik zal het niet meer doen... Natuurlijk doet ie dat binnen 10 minuten weer, maar hij zegt dan weer netjes sorry! Omkleden in de pyama was vreselijk, nu vraagt ie om te puzzelen en als ik dan zeg dat ie eerst zijn pyama aan moet trekken, pakt ie hem zelf al en zegt dan tegen mij notabene; mama, als ik de pyama aan heb gaan we puzzelen hé?
En weet je wat echt schattig is? Laatst kwam ie naar me toe en zei alleen maar: mama word niet boos als ik sorry zeg hé??? Nou, dan maakt het toch niet meer uit wat ie gesloopt heeft, hahahah?

helaas heeft ie ook nog vreselijke peuterbuien, zoals een woede aanval krijgen als ie niet om 08:30 een ijsje mag... ( wat een slechte moeder heeft dat jong toch!) of als ie zijn speelgoed niet wil delen ( terwijl ie overal alles kan delen, maar niet zijn eigen speelgoed, hahaha) Als ie vroeg naar bed moet ( lees 21:00...!)
Maar eigenlijk geloof ik dat ik de basis zie van een lief jongentje met redelijke normen en waarden...
Kan wel janken van geluk nu soms!!!

Wilde ik even delen met jullie!
Liefs, Marieke

hey
oh wat herkenbaar ook hier heb ik soms het gevoel het allemaal voor niks te doen maar zie ook vaak dat het allemaal wel degelijk overkomt hahahaha...
maar hier ook die woede aanvallen hoor als hij niet eerst koekjes krijgt ipv brood wanneer hij opstaat en als hij geen koekjes krijgt waarom datzelfde dan geld voor chips en ijsjes
Maar ook ik denk dat het wel gaat goed komen met die kleine man van me (en zo niet ik heb me best gedaan hahahah)

Zeg, ben jij over Lyanne aan het typen???

Ook idd zo herkenbaar, wat kun je toch trots zijn op je kinderen,maar af en toe ook achter het behang plakken.

Lyanne zegt nu de hele tijd, "hè?" als ik iets zeg en ze het niet goed heeft verstaan, dan zeg ik "wat zeg je mama?". Ik krijg er regelmatig commentaar op, maar wil ze ook hier goede normen en waarden meegeven.

Je bent dus goed bezig hoor!!

Groetjes, Marieke

Hoi Marieke,

Het lijkt wel of je mijn verhaal over Tijn geschreven hebt..... Dit is zo herkenbaar. Ook hier eindelijk resultaat van opvoeden. Als hijj iets vraagt zegt hij alsjeblieft of pleaseeeeeeeeeeeeee, vraag me niet van wie hij dat heeft!?!?!

We kunnen nu ook makkelijker onderhandelen, eerst iets vervelends en daarna iets leuks.... Maar naast dit zijn er ook nog de hele erge driftbuien..... Deze kunnen tot 3 uur duren, nu moet ik wel zeggen dat ze al niet meer zo vaak voorkomen als dat het een half jaar terug was, dus wat dat betreft gaat het de goede kant op.

Maar ik vind het wel grappig om te lezen dat het dus niet alleen bij ons zo gaat!

Groetjes Danielle

haha dat 'he' is hier ook heeeel herkenbaar! Ivar heeft ook duidelijk baat bij 'als je eerst dit, dan gaan we dan dat (wat leuks) doen'. Ik hoor het hem regelmatig in zichzelf herhalen whahahahaha.

liefs Jenneke

Het wordt bijna clihé, maar hier precies hetzelfde.
Ze zeggen ook dat de eerste 3 jaar van het leven bepaalt hoe ze later in de wereld staan. Ik ben hiervan overtuigd. De eerste jaren zijn heel belangrijk in een mensenleven.
Ik probeer daar zo goed als kwaad mijn bijdrage in te leveren en ik denk ook dat het best redelijk gaat.
Oké , ik kan ze ook af en toe wel achter het behang plakken hoor!

Liefs Jeske mv Ilse en Stan

Terug
Bovenaan