Hij werd helemaal hysterisch......

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Zit helemaal in de rats. Onze Sven is niet meer zichzelf sinds gisteren.
Zondag zijn we met hem naar de kermis geweest wat voor Sven natuurlijk een heel avontuur was. Volgens mij vond hij het niet echt heel leuk vanwege de herrie. Daar is hij best gevoelig voor.
Die nacht werd hij dan ook vaak wakker. Gisteren was er geen land mee te bezeilen. Continu vroeg hij mijn aandacht. Bij het eten begon hij echt hysterisch te huilen. Normaal is eten toch zijn meest favoriete bezigheid maar nu dus niet. Dat vond ik al raar maar goed, ik dacht, dat komt vast door de drukke dag van gisteren.
Sven is gisteren dan ook al vroeg naar bed gegaan. Vanmorgen werd hij ook later wakker dan normaal. Hij lag vrolijk te kletsen in zijn bedje.
Toen ik hem er om kwart voor acht uithaalde lachte hij ook nog. Tot ik hem ging aankleden. Bij de sokken begon hij echt te huilen. Was niet meer te troosten. Ik dacht dat het door de honger kwam omdat het voor zijn doen al laat was.
Maar toen ik hem de fles wilde geven, dronk hij 3 slokken en werd toen helemaal hysterisch. Hij was niet meer te troosten. We probeerden nog een boterham omdat hij misschien last kon hebben van tandjes maar ook dat wilde hij niet.
Dit hele drama duurde ongeveer een anderhalf uur. Toen ben ik gaan douchen. Toen ik weer beneden kwam, had Sven toch zijn fles leeggedronken bij mijn man maar daarna begon hij weer te krijsen. Na een half uur bedaarde hij en is hij ineens gaan spelen en was het weer goed.
Ondertussen hadden we wel de dokter gebeld omdat hij gewoon blauw aanliep. Daar moet ik om 12 uur heen maar ja, nu huilt hij niet meer (hij ligt te slapen). Ik weet echt niet wat dit is. Sven huilt wel eens maar nooit zo. En zeker niet zo dat hij ontroostbaar is. Ik moest er bijna zelf van huilen, zo'n verdriet had hij.
Herkennen jullie dit of hebben jullie dit wel eens meegemaakt?

Groetjes,
Maike
Mama van Sven 28-7-2007

Jemig Maike.... Leef helemaal met je mee.. Ik zou het ook niet weten, helaas!! In ieder geval erg fijn dat je zo snel naar de huisarts mag!

Het enige wat ik mee kan delen is dat Jennifer als ze erg moe is, ook vaak hysterisch moet huilen omdat: ze niet in slaap kan komen, supermoe is, of als ik nee zeg (?), als het niet naar haar zin gaat etc..
Vanochtend ook (ze is de hele nacht aan het spoken geweest): Ik zei op een gewone toon Nee Jennifer.. nou daar kwam het pruillipje aan en daarna helemaal over haar toeren huilen..dit was wel binnen 5 minuten klaar..maar ja...

Toch zijn de indrukken die kinderen opdoen, wel van grote impact!

Heel veel sterkte en laat je straks nog ff weten als je bij de huisarts bent geweest!!!

gr. Ilone

Hoi Ilone,

Bedankt voor je reactie.
Ben net bij de dokter geweest. We hadden een vervanger want onze dokter is met vakantie. Nou, wat een L.L was dat!
Die snapte niet waarom ik kwam???? Tja, kindjes huilen wel eens. Zijn longetjes, oren en keeltje waren goed dus ik kwam zeker alleen maar om gerust gesteld te worden.
Nou jaaaaaaaaaaaa.
Maar goed, waarschijnlijk zijn het toch tandjes dacht de lieve man. Ik moet dus maar afwachten.
Gelukkig heeft Sven net wel weer een boterham gegeten en wat gedronken. Nu ligt ie te ouwehoeren in zijn bedje. Hij is kei moe maar hij wil niet slapen. Ik hoop maar dat ie straks toch de strijd opgeeft anders wordt het wel een heeeel lange dag.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi Maike,

Wat een vervelende reactie van de dokter. Je wilt inderdaad gewoon gerustgesteld worden en zeker weten of er geen medische reden is, en dat moeten ze dan gewoon maar doen vind ik.
Marissa is nu twee nachten helemaal hysterisch wakker geworden. Ze was echt ontroostbaar. Wij hebben toen een paracetamol gegeven en afgelopen nacht hebben we die voor we gingen slapen al gegeven en ze is niet meer huilend wakker geworden. Wij denken dat het toch van de tandjes is en als ze dan paracetamol krijgt gaat het goed. Ik weet niet of het bij jullie ook tanden kunnen zijn?
En inderdaad zijn sommige kinderen heel erg gevoelig voor indrukken. Als hij het echt heel eng vond op de kermis dan kan het zijn dat hij zich nu minder veilig voelt. Ik zou hem als hij moet huilen in ieder geval wel lekker bij je pakken en nu even niet denken laat maar huilen.

succes met hem

Groetjes Linda

He meid,

Trek je niets aan van die arts hoor!! Het is altijd goed dat je ff gegaan bent. Nu weet je ten minste zeker dat het daar niet aan ligt!

Hopelijk gaat het bij sven snel over en was het idd de indrukken... soms kom je er gewoon niet achter wat er aan de hand was...

gr. Ilone

Hoi Meike,

Wat een sukkel die dokter.... Feline heeft trouwens ook de laatste paar dagen moeite met slapen en is huilerig, denk dat het bij haar aan de kiesjes ligt. En ik merk dat als het op de creche druk is geweest (is daar chaotisch ivm vakantie op het moment) dat ze moeilijker slaapt.
Ben trouwens vandaag ook even met haar naar de dokter geweest, omdat ze echt altijd vol zit met snot en veel hoest en regelmatig niest en hij denkt dat ze misschien allergisch is voor de katten. Over een paar jaar zouden we dan een test moeten doen.
En ze had uitslag en daar heb ik een zalfje voor gekregen en moet volgende week terugkomen.
Wij hebben een paar doktoren van jaar of 55 / 60 en een wat jongere en het zijn stuk voor stuk ouderwetse normale mannen. Voorheen zat ik bij een groepspraktijk, nou wat ik daar al niet meemaakte...... Nu moet ik 15 minuten met de auto, want het is in een andere plaats, maar liever dat dan een rothuisarts.

Hoe gaat het nu met de kleine man, is hij al bedaard of nog steeds overstuur? Je wordt er zo moe van he.....

groetjes Maris

Hoi allemaal,

Nou, Sven ligt nu lekker te slapen. Ik hoop maar dat hij lekker doorslaapt tot morgenvroeg zodat hij even goed kan uitrusten.
Vanmiddag heeft hij ook best goed geslapen en daarna ging het redelijk goed. Alleen is hij voor zijn doen weer heel snel moe. En harde dingen zoals zijn dagelijkse liga wilde hij niet dus het zullen misschien toch zijn tandjes zijn.
Ik hou het er maar op dat er een hoop dingen tegelijk gaande zijn bij het mannetje. Alle indrukken, het ontdekken de hele dag, tandjes, ontwikkelingssprongetje.
Het is ook wel een hele hoop hè, wat zo'n kleintje allemaal te verduren krijgt op een dag.
Maar 2 dingen weet ik zeker: ik ga NOOIT meer naar die L.L van een dokter en de kermis laten we voorlopig ook nog maar even voor wat het is.
Morgen gaat Sven weer naar de opvang. Hopelijk komt hij dan weer een beetje in zijn ritme.

Bedankt dat jullie zo meeleven!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi Meike!!

Ik ben blij te lezen dat het beter gaat nu.
Hier is het ook al een paar dagen huien en driften.Zo te lezen is het de tijd van het jaar daarvoor hahahahaha
Hoop dat ie zich snel weer goed voelt meis! En dat het idd 'alleen maar een tandje' is!

X Saskia
mv RIk 04-07-07

Terug
Bovenaan