Hij wil dat ik naar de huisarts ga... Advies ???

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal...

Hier vanuit het warme brabant even een berichtje... Of eigenlijk meer een vraag om advies.
Mijn nod was 15/07 en tot op heden geen duivels te bekennen.
Vanmorgen weer getest... nog steeds negatief.
Nu wil mijn vriend allemaal dat ik morgen naar de huisarts ga omdat hij dat allemaal een beetje eng vind.
(tis voor ons 1e kindje en 1e ronde)
Ik daarin tegen heb me er bij neergelegd dat het deze maand wel niet raak zal zijn en dat die duivels vanzelf komen.
Wat vinden jullie ???
Moet ik nu mijn huisarts "lastig" vallen omdat mijn   vriend zich druk maakt, of moet ik gewoon naar mijn eigen gevoel luisteren ???

Nou de ha lijkt me n beetje voorbarig....als jullie in de 1e ronde zitten, neem ik aan dat je net met anticonceptie bent gestopt?? Als je de pil hebt geslikt, kan t zijn dat je lichaam nog aant ontpillen is. Al de troep moet er uit en t kan gerust zijn dat je menstruatie n tijdje op zich laat wachten....Als je t niet zeker weet kun je naar de ha bellen, maar ik denk dat ook hij/zij zal zeggen dat je t gewoon moet afwachten...

succes

Hoi,
Je zegt eerste ronde, dus betekent dat ook dat je net met de pil bent gestopt?
Hier lees je vaak dat je lichaam even de tijd kan nemen om de cyclus op gang te laten komen, zonder al die hormonen in je lijf van anticonceptie.[ ontpillen noemen ze dat hier..]
Ik heb al twee kids, maar kende dat zelf niet.Nu we voor een derde gaan had ik er wel last van.
Was bij de eerste twee binnen drie maanden zwanger. De eerste keer  zelfs na 8 jaar aan de pil te zijn geweest.
Maar goed, spanning, en evt de warmte kunnen ook mee spelen.
Soms lees je dat het na het stoppen met de pil wel drie maanden duurt voor je weer ongesteld word.
Wil je niet ''bang'' maken, maar dat lees je hier regelmatig.
Of je test te vroeg...en hebt nog niet genoeg hormoon in je lichaam?
Kortom, hier word je niet wijzer van, en ws zegt de arts...gewoon even afwachten.
Je kunt er wel langsgaan. maar ws helpt het dus  niet veel.
Toch wens ik jou een hele vruchtbare tijd toe, en hopelijk lukt het jullie snel om zwanger te worden.
Liefs R, mama van twee kids, en nu derde ronde derde kindje..

Hoi hOi,

had precies hetzelfde als jou (lees ook mijn  maal voor suus en sweety....etc.) en ik ben er mee naar de huisarts geweest (mede omdat ik er toch heen moest voor wat anders).
Weet je wat ze zei: als je net gestopt ben met de pil kan het ontpillen wel een paar maand!! duren. Maar omdat ik normaal een cyclus had van ongev. 35 dagen adviseerde ze mei om 2 wk. met voorbehoeds middel te vrijen en af te wachten en als ik dan nog niet ongi. was geworden dan moest ik bellen en zou ze me doorsturen voor een bloedtest (hiermee kunnen ze iets eerder bepalen of je zw. bent of niet).

Mijn advies dus: wacht het nog even af. Het is echt heel normaal dat het wat langer duurd voor je de 1e x weer echt ongi word. Ik werd het ongev. 1 wk. nadat ik bij de huisarts was geweest. Dat was ruim 6wk nadat ik met de pil gestopt was.

Had je al een test gedaan (weet het ff niet meer) test anders volgende week nog een keer en laat er ruim 5 dagen tussen zitten.

Wens je veel geluk en hoop dat je alsnog snel zw. bent.

liefs,

Nicole
(5 wk. en 2 d. zwanger van de 2e)

Hallo luitjes...

Daar ben ik nog even...

Eerst voor alle nieuwe zwangeren onder ons... Gefeliciteerd !!!

Om nog even terug te komen op mijn vorige berichtje... ik ben in november 2005 met de pil gestopt.
Dus ik had al lichtelijk de hoop dat ik nu enige regelmaat zou hebben.
Maar dus nu nog steeds (9 dgn na nod) geen duivels te bekennen.
Nu heb ik me er maar bij neergelegd dat ik op moet naar de 2e ronde (was dus wel "prettig" als die duivels kwamen).
MIjn vriend wil dus nog steeds dat ik naar de huisarts ga, maar dat doe ik nog maar niet.
Wacht ik nog even een paar weken mee...
Hopelijk hoeft het dan niet meer.

Nou iedereen een vructbare tijd gewenst.

xxx

hoi hoi

je moet op je eigengevoel afgaan....
ben je altijd wel regelmatig ongi ????

mijn vriendin is altijd zo om de 6 weeken ongi,maar nu was haar laatste ongi 1mei,dus bijna 3 maand geleden ,al heel wat testen gedaan,steeds negatief,ze is bij de HA geweest,heeft inwendig onderzoek gedaan,leek allemaal goed,en heeft haar weer naar huis gestuurd.....maar haar ongi is er nog steeds niet.

dus als jij je er zelf lekkerder bij voeld moet je gaan,anders zou ik gewoon nog ff afwachten....

succes....

xxxtam80

Terug
Bovenaan