hij wil echt bijna niet eten, helppppp

A

Anoniem

Guest
Meiden, ik weet het niet meer!
Tot december was Stijn nooit ziek en at altijd smakelijk alles wat ie op z’n bordje kreeg. Maar sindsdien eet hij steeds slechter en is veel ziek geweest. Dan kan ik mij voorstellen dat je minder trek hebt maar nu wil hij bijna niets meer. Als ie al aan iets begint is het na drie happen alweer over. Zelfs zachte of zoete happen gaan er niet in. Alleen een fles pap smaakt meneertje nog goed.
Aanvankelijk dacht ik “dat het een fase” is... je kent de opmerkingen wel? “Gewoon negeren, gaat vanzelf over”, etc. MAAR wanneer dan?

Iemand nog tips want ik maak me een beetje zorgen om mijn manneke (die alweer een week ziek was). Hij was zelfs een beetje te weinig aangekomen op de 18mnd checkup  

hmmm ik heb niet echt de tip voor je.....we hebben zelf hier ook een hele tijd mee gezeten....

Maar sinds dat ik van die dagschotels maak van knorr of is het nu van maggie....waar groenten, aardappelen etc. bij inzitten eet meneertje weer heel wat beter....of een stamppotje of een ovenschotel....hier zit gewoon wat meer smaak aan denk ik...miss het proberen waard....

en fruit dan....eet hij dat nog wel....anders ff wat verschillende soorten in een blender gooien, scheutje yoghurt of melk erdoor....dit drinkt Yoëll nl. wel als ie een paar dagen geen fruit wil eten.....

Meis veel suc6 want het is gewoon een kl*** periode....en je maakt je hoe dan ook zorgen, maar het is echt maar een periode hoor....

Liefs Denise

He  Stephanie, dat is flink balen!
Ik heb hier  eigenlijk geen ervaring in, maar kan wel een paar dingen bedenken. Ik kan me trouwens ook voorstellen dat je ze misschien zelf ook al had bedacht:

- probeer tussendoor wat vaker iets te geven. Julian eet zijn bolletje dat hij bij de bakker krijgt altijd helemaal op, terwijl hij thuis zijn brood niet altijd op eet.
- geef wat fruit als hij tv kijkt
- drinken met vezels (van dat drinkontbijt bijvoorbeeld)
- eet op tijd (warm eten), las ik in het groene boekje. het schijnt dat veel kindjes (te) laat eten krijgen, ze zijn dan al over hun honger/trek heen en bovendien te moe om nog te eten.

Nou ja, ik heb maar wat dingen neergezet die in me opkwamen. Ik hoop voor je dat de anderen nog goeie tips hebben, want een fase, tja, die moet ook weer eens afgesloten worden.
Succes!

Ellen mv Julian

Tsja,.. alles wat ik je nu zou willen zeggen weet je waarschijnlijk al..
Zolang ze drinken..., nog even geduld bewaren... Zolang hij fit is....blablablabla...

Als je er onzeker etc van wordt bel gewoon eens met het CB, of misschien je huisarts. Wie weet hebben hun de geruststellende woorden voor je die je misschien nu wel nodig hebt. Helemaal gezien Stijn's moeilijke start..

Succes meid!

Esmé mv Kay

Geduld! Dat is het enige dat ik je kan aanraden. Lukas heeft zijn avond eten nooit goed gegeten. Er gaan dagen voorbij dat hij echt geen hap eet, en dat soms wel een week lang. Wij maken er geen drama van. Wil je niet eten? Prima dan niet.
Ik zet zijn bord voor zijn neus en vaak weet ik gelijk hoe het is. Als hij zelf een hap neemt, dan krijg ik er wel wat in. Als hij gelijk zijn bord weg duwt, kan ik het wel vergeten. En duidelijke regels stellen. Als hij gaat huilen, dan draai ik zijn stoel om, na een minuutje vraag ik of hij wil eten en soms gaat hij ook daadwerkelijk eten. OOk spelen met eten mag niet, dan wordt het bord weggezet.

Hoe veel of weinig hij ook eet, hij krijgt altijd een toetje. Als hij weinig heeft gegeten krijgt hij echt niet meer dan anders, want kleintjes hebben het snel door.

OOk ik maakte me zorgen dat Lukas te weinig at, te weinig aankomt etc. Maar het cb vertelde mij dat zolang de kleintjes energiek blijven er eigenlijk weinig aan de hand is en dat er hele perioden zijn waarin kleintjes niet eten.

Nou ja, zaterdag kunnen de heren lekker tips uitwisselen over 'Hoe kriijgen we mama op de kast, door niet te eten.' En wij kunnen tips uitwisseln over 'hoe negeer ik mijn kind en stop ik me zorgen te maken over zijn eetgedrag"

Annemieke

Dank jullie!! Ik kijk uit naar zaterdag Anemieke... misschien kan jij me wat moed inspreken dan?
Want ik heb inderdaad alles al geprobeerd. Sta mij uit te sloven op maaltijden in alle soorten en maten. Gepureerd, niet-gepureerd. Lekker vers fruit. Yoghurtjes! Alles gaat met pijn in mijn hart de prullenbak in.
Helaas vond het Cb dat Stijn niet genoeg was aangekomen dus heb ik een tussendoor afspraak gemaakt voor over drie maanden.
Het zit me hoog en dat voelen die kleintjes volgens mij feilloos aan.

Liefs allemaal

Heel vervelend is zoiets, het enige wat ik voor je kan doen is de positieve kant. Hij drinkt nog en lust nog papflessen, dus hij krijgt nog wel wat binnen waarop hij kan groeien. Toen mijn dochter heel slecht at ben ik een lijst gaan bij houden (hangt in de kast) eclke dag wat anders eten en op schrijven wel of niet lekker. Ben er nu achter dat ze dol is op stoofvlees dus als ze een tijdje slecht heeft gegeten eten we een week gevarieerd stoofvlees, maandag sucadelappen, dinsdag rendang, woensdag goulash, donderdag hachee beetje saai maar dan eet ze wel goed. Misschien heb je ook iets aan zo'n lijst zodat je iig inzicht hebt wat hij wel en niet lust. En alles op verschillende manieren proberen want ene gekookt ei smaakt anders dan gebakken. Mijn dochter eet bijv geen aardappels of puree maar wel gebakken aardappels

Dat kleine, lieve, schattige ventje van mij heeft een doorgebroken en een beginnende oorontsteking + waarschijnlijk chronisch, ontstoken amandelen >>> jemig wat moet hij zich akelig hebben gevoeld  .
Nu hebben we medicatie en is dat ene oortje door, dus het gaat al iets beter (1 koek+1boterham+1banaan en 2pap). Over twee weken terug naar de ha.

De ha is er, net als ik, van overtuigd dat het geen fase is... Hopelijk knap ie snel op en dan is de eetlust vast ook terug.

Terug
Bovenaan