Hij wil geen melk meer

Mijn zoontje is nu 7 maanden, en hij weigert nog om melk te drinken.
Nu maak ik daar geen probleem van want, hij krijgt al genoeg andere voeding.
In de ochtend krijgt hi buikjespap in de middag fruit en in de avond een olvarit potje avondmaaltijd.
Soms wil hij nog voor hij gaat slapen nog wel eens 40 ml melk weg tutten.
Verder ktijgt hij voor het vocht lekker roosvise.
Heeft iemand van jullie hier ook mee te maken?
Of is hij een uitzondering?
Groetjes
 
komt het niet omdat het nu zo warm is dat hij geen trek heeft in warme melk?

Ik zou wel kijken of je hem toch iets van melk (fles,tuitbeker, gewone beker enz) kan aanbieden wnat de melk is voor hem toch ook wel belangrijk denk ik.

groetjes
 
Ik zou eens bij het CB informeren hoeveel melk een kindje van 7 maanden nodig heeft en in welke vorm je het aan kunt bieden. Zou hij bijv. ook yoghurt of kwark mogen, i.p.v. melk? Of melk met een smaakje? Bied je de melk warm of koud aan? Sommige kinderen vinden koude melk niet lekker. Krijgt hij misschien last van zijn buik na het melk drinken? En inderdaad kan de warmte een rol spelen. Onze zoon van 20 maanden heeft de afgelopen week erg weinig gegeten door de warmte.
De belangrijkste tip: vertrouw op je gevoel. Je weet het antwoord vast zelf wel bij elkaar te puzzelen.

Groetjes, Marijon
 
Een kind van 7 maanden moet toch minimaal 465cc zuivel op een dag binnenkrijgen. Dat lukt je nooit met buikjespap!
Ik denk dat je beter terug kunt gaan naar de gewone melk en de fancy melk met smaakjes zoals buikjespap beter helemaal achterwege kunt laten, net zoals ander drinken. Roosvicee is voor een kindje dat nog zo jong is overbodig en mag hooguit als een slokje tussendoor gegeven worden, maar nooit meer dan ongeveer 50cc op een dag.
 
Ik heb het nagevraagt bij het cb en zoals ik het doe is het nu prima...
Ik vroeg me gewoon af of er ook moeders waren die dit hebben.
Op zijn buikjes pap doet hij het prima vanwege de ontlasting krijgt hij dit.
Warm of koud het maakt niet uit, hij wil het niet meer.
Hij krijgt ook yoghurt en boterhammen.
Hij is nu 8,5 maand en ze mogen alles eten wat een grote doet.
Nou ja niet de kruiden dan en niet te vet enz.
Gelukkig ben ik wel een nuchter persoon en geef mijn kind maar gewoon waar hij het het beste mee doet.
Hij is op goede lengte en weegt niet te zwaar, iets er onder.
Dus ik heb nu wel het vertrouwen dat ik het goed doe.
Maar bedankt voor jullie reacties!
 
Terug
Bovenaan