hij wil geen speen meer!

Mijn zoontje van 13 maanden wil ineens absoluut geen speen meer. En het was zo makkelijk. Als hij heel hard begon te zeuren in een winkel bijvoorbeeld dan gaf ik die speen en over was het dan. Nu wil hij zelfs snachts geen speen meer terwijl hij eerst absoluut niet zonder kon. Hij heeft wel een knuffel hondje waarvan hij de achterpoot altijd in zijn mond stopt. Maar meestal maar heel even. Herkennen jullie dit?
Als ik hem nu een speen geef rukt ie m meteen uit zijn mond en gooit ie m op de grond.
En ik vind hem nog zo lekker klein met een speen. Er zijn moeders die door de stad lopen met een slapende peuter van 2,5 en die liggen zo heerlijk met een speentje in de mond.
Mijn zoontje slaapt helemaal niet in de buggy of kinderwagen. Dit is heel lastig! Herkennen jullie dat ook? Hij gaat heel geforceerde geluiden maken dat ie eruit wil. Maar ik denk dat het komt omdat hij van het begin af aan al ab-so-luut niet op de rug slaapt. Echt helemaal nooit!
Bij de maxi-cosi toen hij 1 maand was was dit al een groot probleem. Zo gauw hij moe werd begon hij heel krampachtig te doen. Hij moest en zou op zijn buik slapen!
Bestaan er toevallig manieren je kindje in een bepaalde wagen op de buik te leggen? Ik denk het zelf niet..maar ja.
Dan maar geen speen meer en ook niet lekker slapen onderweg...

Liefs Mama van Pip
 
Hi,

Troost je, mijn twee oudste meiden waren ook echte buikslapers en sliepen eerst ook nooit in de buggy of wandelwagen...... Tot ze op een gegeven moment zelf met een compromis kwamen: op de zij liggen! De gordeltjes moeten dan wel wat losser.... Ik had trouwens een driewieler (goedkope versie) die bijna helemaal plat kon. Hij was te smal om op de buik te liggen (want mijn meiden wilden dan natuurlijk ook de armen omhoog, net zoals in bed....), maar op de zij ging op een gegeven moment ook... Piepen en zeuren hebben ze ook gedaan, maar ze mochten van mij pertinent niet los in de wagen en moesten blijven zitten.... Als ik maar wel hun knuffeldoek mee nam, lukte het uiteindelijk wel.... Kinderen zijn inventief genoeg, als ze echt moe zijn, vinden ze wel een manier.

Succes, groetjes Nynke
 
Hoi,
Tja dat hij alleen maar op de buik kan slapen dat heb ik wel vaker gehoord.
Maar dat is toch niet erg?
Ook mijn zoontje (13 mnd) wil niet slapen in de wandelwagen. Vind ik ook niet zo'n hele ramp. Slapen doet hij wel in zijn bedje. Houdt wel in dat we maar beperkte tijden
wegkunnen, maar ach dat hoort erbij en gaat wel weer over.

Dat hij zijn speentje niet meer wil, dat is toch helemaal niet erg? Lijkt me heerlijk als
mijn zoontje op een gegeven moment zelf de speen niet meer wil! Want zoals het er nu naar uitziet zullen wij het hem moeten afleren over een tijdje. Ik ben al begonnen om hem overdag geen speen meer te geven. Alleen als hij huilt of niet lekker is.
Ik vind het persoonlijk een raar gezicht als kinderen van een jaar of 3 nog met een
speen lopen... Dus de elende van het afleren hoef jij je niet meer druk om te maken!
Lijkt me dat hij er eerder aan toe is om zonder speen te zijn dan jij?

De ontwikkeling van die kleintjes gaat af en toe zo snel, bijna niet bij te houden.
Geniet lekker van je grote kleine vent.
Groetjes Melanie
 
Hoi,

Mijn zoon van nu 15 maanden heeft precies hetzelfde gehad: van de 1 op de andere dag geen speen meer willen! Overdag had hij hem al nooit echt veel, maar het was altijd wel gemakkelijk om 'm bij je te hebben voor noodgevallen (als hij moe werd). Met slapen gaan wilde hij wel altijd zijn speen, maar ineens dus niet meer! Ik vond het vreemd, maar was er eigenlijk ook wel weer blij mee. Ik hoefde de speen dus ook niet af te leren!!! Dit was ongeveer met 12 maanden.

Groetjes, Michele
 
Terug
Bovenaan