hij wil geen zelgemaakt eten eten

Mijn zoontje van 13 maanden eet wel potjes - al heeft hij voorkeuren voor smaken - maar geen vers zelfgemaakt eten.

Prakken, pureren, grover, ongeprakt, stukjes, zelf eten: niks helpt. Hij spuugt het uit, ofwel duwt het met de tong naar buiten.

Wat moet ik hiermee? Doorzetten, potjes geven, afwisselen????

Hij eet wel fruit, koek, soepstengels, rozijnen, brood etc.

Grtjes
Martine  

Hoi Martine,

Wat vervelend dat hij geen zelf gemaakt eten wil! Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat je het inderdaad moet blijven aanbieden. Bijvoorbeeld naast zijn potje een paar hapjes van het bord van pappa en mamma mee eten. En zo elke keer een beetje meer zelf gemaakt eten en steeds minder potje. maar of het werkt weet ik niet. Zo zou ik het doen.

En anders komt het van zelf toch???

Succes Carina

Hoi!

Ik ken het probleem alleen omgekeerd; Lara hoeft geen potjesvoeding. Maar ik heb eens ergens de tip gelezen om het dan een beetje te mixen; dus als jullie worteltjes eten, dan mix je een potje wortels met wat zelfgemaakt eten. En zo de verhouding telkens wat groter maken. Wie weet?!
En anders komt het inderdaad vanzelf wel, denk ik!

Succes!

Jacoline.

Jeetje...
Geef je zn eten uit het potje of doe je het in een bakje?
Als je het vanuit t potje geeft zou je m kunnen 'foppen' door het zelfgemaakte eten in een (afgewassen) potje te stoppen?
Verder denk ik dat het ook gewoon weer een fase is en dat hij gewoon lekker mama wilt testen, denk dat de aanhouder uiteindelijk gewoon wint!
Hier helpt een beetje afleiden tijdens t eten ook altijd prima (maar ik heb ook absoluut geen moeilijke eetster)
Suces!

Liefs L81

Hoi,

Ik herken dit heel erg. Alicia eet wel groenten uit een potje, heeft wel een voorkeur voor bepaalde smaken, maar geen zelfgemaakt eten.