hij wil geen zelgemaakt eten eten

Mijn zoontje van 13 maanden eet wel potjes - al heeft hij voorkeuren voor smaken - maar geen vers zelfgemaakt eten.

Prakken, pureren, grover, ongeprakt, stukjes, zelf eten: niks helpt. Hij spuugt het uit, ofwel duwt het met de tong naar buiten.

Wat moet ik hiermee? Doorzetten, potjes geven, afwisselen????

Hij eet wel fruit, koek, soepstengels, rozijnen, brood etc.

Grtjes
Martine  

Hoi Martine,

Wat vervelend dat hij geen zelf gemaakt eten wil! Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat je het inderdaad moet blijven aanbieden. Bijvoorbeeld naast zijn potje een paar hapjes van het bord van pappa en mamma mee eten. En zo elke keer een beetje meer zelf gemaakt eten en steeds minder potje. maar of het werkt weet ik niet. Zo zou ik het doen.

En anders komt het van zelf toch???

Succes Carina

Hoi!

Ik ken het probleem alleen omgekeerd; Lara hoeft geen potjesvoeding. Maar ik heb eens ergens de tip gelezen om het dan een beetje te mixen; dus als jullie worteltjes eten, dan mix je een potje wortels met wat zelfgemaakt eten. En zo de verhouding telkens wat groter maken. Wie weet?!
En anders komt het inderdaad vanzelf wel, denk ik!

Succes!

Jacoline.

Jeetje...
Geef je zn eten uit het potje of doe je het in een bakje?
Als je het vanuit t potje geeft zou je m kunnen 'foppen' door het zelfgemaakte eten in een (afgewassen) potje te stoppen?
Verder denk ik dat het ook gewoon weer een fase is en dat hij gewoon lekker mama wilt testen, denk dat de aanhouder uiteindelijk gewoon wint!
Hier helpt een beetje afleiden tijdens t eten ook altijd prima (maar ik heb ook absoluut geen moeilijke eetster)
Suces!

Liefs L81

Hoi,

Ik herken dit heel erg. Alicia eet wel groenten uit een potje, heeft wel een voorkeur voor bepaalde smaken, maar geen zelfgemaakt eten.
We hebben echt van alles geprobeerd, maar wil niet lukken. Ik maak nu voor een aantal dagen eten voor haar klaar en vries het in. Elke dag krijgt zij daar dan een beetje van en ik moet zeggen dat ze elke dag weer 1 hap meer ervan eet. Dus blijven dit gewoon doen. Het is natuurlijk niet echt afwisselend ofzo, maar ze krijgt ook nog gewoon potje daarna.
Ik hoop dat het vanzelf beter wordt.

Groet,
Lisette

Hoi,

Heel herkenbaar! Ik was een overtuigd zelfkookster, maar helaas heb ik hier precies hetzelfde probleem gehad. Ze at geen zelfgemaakt eten meer, alles geprobeerd tot ik zoiets had van ' dan maar niet' . Ik heb flink ingeslagen kwa met de olvarit potjes en geef haar gewoon een paar dagen in de week potjes en een paar dagen in de week zelfgemaakt eten. Wel altijd uit hetzelfde bakje/bordje, zodat ze niet doorheeft dat het niet allemaal uit mama's keuken komt.
Inmiddels is het zo dat ze alleen nog maar eten wil dat afkomstig is van papa's of mama's bord. Nou ja, als ze maar gezond is en ik vind gezelliigheid aan tafel belangrijker dan de herkomst van het eten op het bordje van mijn dochter!

Succes,

KT

Rot is dat heh?Hier ook zo 1 hoor!Ten minste de bloemkool eet ze nu eindelijk, maar dan moet ik er wel een beetje groente saus in doen....ik probeer het gewoon elke keer weer!En in de blender, zodat het helemaal fijn is.Het is wel frustrerend hoor, je staat je best te doen op het eten, en zij gooien het er met alle gemak zo weer uit!Ze weigert hier ook heel vaak om eigen gemaakt eten te eten, maar dan krijg ik het er toch in, maar de laatste hap.....dan gaat ze kokken en dan spuugt ze alles weer uit....maar ik denk idd gewoon vol blijven houden(ik weet het het is moeilijk).Succes ermee, het komt uiteindelijk vast wel weer een x goed....toch?

liefs

hoi,

De truck van de fabrikant is dus goed geslaagd, knap he?!
Is het je nooit opgevallen dat al die potjes, welke groente er ook inzitten eenzelfde geurtje hebben?
De baby's krijgen er al jong mee te maken en ontwikkelen zo een voorkeur. Het schijnt zelfs zo te zijn dat dezelfde geur/smaakstoffen in bijv melkpoeder ook weer gebruikt worden voor de sapjes enz zodat de kans groot is dat de consument bij hetzelfde merk blijft als het kindje opgroeit!

groetjes Elke

Terug
Bovenaan