hij wil niet douchen of in bad HELLUP!!


Hoi meiden,

Mijn zoontje van 2 is sinds een tijd met geen mogelijkheid meer in bad of onder de douche te krijgen.Zelfs met een washandje op zijn kamer is een drama.
Hij ging vanaf z'n geboorte  altijd met mijn vriend mee op de arm en dat vond ie heerlijk. Later heb ik zo'n badring voor hem gekocht. Leek me veiliger maar heb er nu spijt van. Hij wil dus niet normaal op z'n billen zitten in het bad.
Zodra hij in de gaten krijgt dat z'n kleertjes uitgaan en de douche aangaat zet hij een keel op.
We hebben echt van alles geprobeerd. Zelfs naar de Teletubbies kijken vanuit het bad.(hoe gek kun je het verzinnen!!) Maar niks helpt. Bij het peuterbureau zeggen ze dat hij niet bang kan zijn voor water omdat er nu eenmaal bij hoort maar ik heb m'n twijfels.
Zwemmen vind hij overigens heerlijk. Tot we gaan afspoelen dan is het brullen.
Herkend iemand dit en hoe ging jij er mee om. Ik wacht met smart op jullie tips!!
Groetjes Mirella


 
hoi Mirella

Ik heb geen tips voor je , maar wel herken ik het.
Mijn dochtertje was ook ongeveer 2 toen ze niet meer met ons mee onder de douche wilde. In het babybadje ging nog , maar douchen echt niet, dan was het schreeuwen en huilen.
Sinds ongeveer een half jaar gaat ze samen met haar zusje in bad (ik heb 2 babybadjes naast elkaar staan) en dit is wel dolle pret, maar douchen nog steeds niet.
Het gekke was wel dat ze van de zomer op vakantie het wel leuk vond. Er was zo;n familie douche, met 2 douches naast elkaar, en dan ging ik onder ene, en zij ging van haar douche, naar de mijne, en weer terug. Maar thuis vind ze het helemaal niets.
Ik dwing haar niet meer, en doe haar gewoon lekker in het babybadje.

groetjes
Melanie
 
Hi, ja hoor mijn zoontje van 28 maanden doet precies hetzelfde. Eerder kon ik hem gewoon de shampoo met een bakje water uit zijn haren spoelen, maar nu dus niet meer. Douchen heeft hij nooit echt leuk gevonden, maar in bad zwemmen wel.
Dus nu is iedere haar wasbeurt een doffe ellende.
Maar ik zal toch zijn haar moeten wassen. Nu stop ik hem in bad en was gelijk zijn haar. En ja, met enige dwang onder hysterisch gegil. Maar als het gebeurt is, ik rek het dan ook niet langer dan strikt noodzakelijk, droog ik gelijk zijn koppie af.
Daarna gaat hij dan lekker zwemmen en spelen. Op deze manier hangt  die ellende niet de hele tijd boven zijn hoofd en kan hij toch nog genieten van zijn bad.
En ja, ik hoop ook dat het vanzelf weer overgaat!
Groetjes, weel
 

Hallo Allemaal,

Mijn zoontje is 2 jaar en die vertikt het om thuis onder de douche te gaan staan, maar op het zwembad gaat hij er wel gewoon onder staan. Als we dus thuis de sproeier aan zetten is al gelijk neee, niet proeiere (niet sproeier). Hoe krijg ik hem thuis ook onder de douche, want op het zwembad vind hij het wel leuk, en krijg hem dan nauwelijks mee om af te drogen. We hebben zelfs al een andere douche kop erop gezet met een dolfijn en die niet zo hard spuit. Voor de rest kan ik wel gewoon zijn haren wassen en dan uitspoelen, met een bak water, al giet ik een emmer leeg op zijn hoofd, dat vind hij niet erg.
We dwingen hem nergens toe, maar ja het scheelt volgens mij wel veel tijd met of badderen of douchen.
Wendy
 
he hallo ,
mijn zoontje van 2 wilde ook niet meer douchen maar vind het nu geweldig hij mag namelijk zelf douchen inclusief de kraan aan en uit doen (we hebben er een termostaat kraan op gezet kan niet warmer dan 38 graden).
heb bij de supermarkt zo'n grote pompflacon douchegel gekocht en die mag dan ook mee vind hij helemaal super! zegt dan ook heel wijs jesse is een grote jonge kan zellef douche
groetjes marjolein
 
Hoi Mirella,

Als je zoontje wel van zwemmen houdt, dan is hij lijkt mij niet bang voor water!

Ik weet niet of je het kent, maar bij de Hema bijvoorbeeld, heb je speciale dingen voor in bad; bloemetjes die oplossen in het water, of tabletten wat het water een kleur geeft, krijtjes om in bad te kleuren, dat soort dingen.

Misschien dat je daarmee op een speelse manier zijn aandacht wat af kan leiden?

Ik hoop dat je er wat aan hebt!!

Groetjes Mirjam
 
Terug
Bovenaan