Hij wil niet drinken !?!?

hallo

ik heb even een vraag over de fles voedingen. Mijn zoontjes is nu 7,5 maand en sinds een week ongeveer drinkt hij zijn flessen niet meer leeg. zijn schema is:

08:30 fles van 240 (totaal)
10:30 fruitpotje (gaat helemaal leeg)
13:00 fles van 240 (totaal) drink ie maar 90
15:30 fles (de rest van fles drinkt maar 30)
16:30 warm eten en toetje
19:00 laatste fles 240 + nutrix die drinkt ie wel leeg

tussen door krijgt hij nou wel ranja en zo maar drinkt ie ook niet zo veel van,
op de pakken voeding staat dat hij nog veel meer nodig is.
sinds deze week is zijn eerste tandje er door.

wat vinden jullie gewoon even niet moeilijk doen en aankijken of heeft iemand tips ???

groetjes simone

Hoi Simoontje,

Naar mijn mening heb je de voedingen allemaal erg dicht op elkaar zitten. Ik kan me voorstellen dat je kleintje dan gewoon nog geen honger heeft.
Mijn zoontje is aanstaande maanden 6 maanden en zijn schema ziet er zo uit:

Tussen 7:00 en 8:00: papfles, 200 cc 6 schepjes hypoallergeen met 3,5 schep pap
rond 11:00: fruithapje
rond 12:00: fles, 200 cc + 6 schepjes hypo allergeen
rond 16:30: groentehapje
rond 17:30: fles, 200 cc + 6 schepjes hypo allergeen
rond 22:30: fles, 220 cc + 5 x nachtvoeding van nutrilon en 1 schepje hypo allergeen (soms nog 2 schepjes pap als hij eerder komt)

Die laatste fles doen wij zo laat omdat Sven anders midden in de nacht weer wakker wordt. Die kun je dus ook eerder doen (bij het kinderdagverblijf hadden ze het over 20:00).

Je zou even met het consultatiebureau kunnen overleggen maar ik denk toch dat je er meer tijd tussen moet doen.

Succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

hoi maike,

bedankt voor je reactie. Het probleem is alleen dat hij savonds om 7 uur op bed gaat en pas om half 9 weer wakker wordt. dus er blijft weinig tijd overdag om alles te kunnen geven. En meestal gaat hij tussen avond eten en fles nog tussen door even slapen, maar is dan stipt 7 uur weer wakker voor een fles.

ik zat er zelf aan te denken dat hij misschien zat is van de smaak, omdat hij nu ook al dat groente en fruit krijgt.

groetjes simone

(mama van robin 15-06-07)

Hoi,

ik heb rond 7 maanden 1 flesje vervangen door diksap en een rijstewafel.
Schema ziet er als volgt uit:

8.30uur fles 180ml+6 scheppen nutrilon
10.30uur fruithapje
12.30uur boterham_fles 180ml+6 scheppen nutrilon
15.30uur diksap 60ml en rijstewafel
18.00uur groentehap
20.00uur fles 210ml +7 scheppen nutrilon soms rijstebloem erbij.
Mijn zoontje drinkt hier ook niet altijd alles van op.
Laatst heeft hij zijn avondfles overgeslagen hij wilde er echt niks van hebben. Hier maakte ik mijn ook   zorgen om, maar meneer heeft gewoon lekker doorgeslapen en de volgende dag heeft hij wel weer gewoon gedronken. Wel is hij sinds die tijd slechter gaan drinken en laat vaker restjes staan.
Ik ben blij dat ik dinsdag naar het cb moet gaan, dan kan ik even vragen hoe het zit met de voedingen. Ik krijg ook wel eens te horen dat onze zoon te weinig binnen krijgt, maar daar merk ik niks van bij hem.
Onzekerheid is het ergste wat er is en als je zorgen maakt moet je anders gewoon even bellen met het cb.

Succes

Terug
Bovenaan