Hij wil niet meer drinken!

Mijn zoon van ruim 7 maanden oud wil bijna niet meer drinken. Hij heeft al die tijd borstvoeding gekregen en na 6 maanden krijgt hij 's ochtends fruit en 's avonds groenten.

Hij vind flesvoeding helemaal niks en het enige wat hij 's avonds voor het slapengaan wilt drinken is Pyamapapje van Nestle.
Gewone melk krijg ik er overdag niet in.Ja, een paar teugjes!  
Hij heeft er gewoon geen zin in. Hij wilt spelen en kijken.( ik heb het ook in een donkere, stille kamer geprobeerd)

Hoe vaak en hoeveel heeft hij nog melk nodig, ik deed dit namelijk altijd op aanvraag. Maar ja, als hij niet vraagt.... Ik zit steeds met een hele volle borst.
Afkolven heb ik ook 6 maanden gedaan en ben daar bewust mee gestopt omdat ik daar echt geen zin meer in had.

's Middags wil ik ook wel eens diksap of thee proberen als het aan de borst niet lukt.

Ik neem aan dat hij gewoon regelmatig moet drinken. De luiers vallen wel mee. Die zijn wel nat. Maar de ontlasting is wel wat compacter geworden.

Groetjes, Patricia

Melk weigeren kan komen door: (mijn ervaring dan met mijn meiden he)

- type fles (brede / smalle speen)
- type flesvoeding (hypo of normaal)
- drukke grote zus eromheen te draaien
- volle maag door fruit / groente / koek

kun je hier wat mee?

Hoi,

Ik heb met mijn zoontje precies hetzelfde gehad. Het leek of hij gewoon flessenmoe was ofzo en daar kwam bij dat hij de opvolgmelk niet lustte.
Ik begrijp dat jou kleintje nog borstvoeding krijgt, dus dat laatste is niet van toepassing.
Wat ik deed is hem vanaf 7mnd na zijn avondeten een flinke bak yoghurt geven als avondfles en dan had hij toch genoeg binnen en het is vocht.
Tussen de middag kreeg hij koude halfvolle melk. Was eigenlijk veel te vroeg, maar hij deed het er goed op en hij dronk uit een gewone beker (met hulp) dat vond hij interessant. Of uit een tuitbeker, misschien een tip.

ik hoop dat je er wat aan hebt

groetjes van michelle

Terug
Bovenaan