Hij wil niet meer slapen....

Hoi meiden,

Nou, het is hier al een week of 2 raak. Sven wil niet meer slapen. Elke avond is het weer een drama en als hij dan wel een keertje meteen gaat slapen, is het 's nachts weer raak.

We dachten dat het aan zijn bedje lag, dat het ledikantje te klein werd dus we hebben zijn vervolgbedje in elkaar gezet. Nou, hij vindt het mega gaaf hoor maar beter slapen doet hij er niet van.

Ook hebben we het middagslaapje ingedamd naar om de dag en dan slaapt hij van 10 tot 12 's ochtends en dan slaapt hij heel goed, zonder probleem. 's Avonds is dat dus een ander verhaal. Hij is ook echt wel moe maar toch gilt hij heel de tijd "ik wil niet slapen!!!!!!!!!"

Ik ben nu echt uitgedacht. Alle enge meneren waar hij het over heeft 'gooien we elke avond uit het raam', hij slaapt met zijn lamp aan, hij heeft zijn knuffeltjes bij de hand, mag zijn speentje in.......

Gisteravond ging hij pas rond 22:30 na een lang gevecht slapen. Toen werd hij om 3:00, 5:00 en 6:00 wakker. Zo kan hij dit toch niet volhouden? Hij heeft ook echt walletjes onder zijn ogen, zo zielig.

Hebben jullie nog tips? Ik ben echt uitgedacht, heb geen inspiratie meer.....

Groetjes,
Maike

PS: Onze Tim slaapt nu wel al door! de stoere man, maar helaas kunnen we er dus nog niet van genieten......

hey

Ik heb wel een tip, maar dat is: ga een naar de ortho pedagoog... of bel met je verhaal naar het CB..
Birgit sliep nooit door, ik was helemaal moedeloos, ik heb echt ALLES gedaan, uiteindelijk na een afspraak bij de pedagoog sliep ze binnen een week door (ze was 2!!)
Dat is natuurlijk een ander verhaal, en bij jou speelt t nog niet zo lang, maar ik vond het gesprek echt erg verhelderend, zo iemand laat net even een ander licht op de situatie schijnen, en daarna ben je zelf ook zekerder van je zaak over hoe je het moet aanpakken.
Ik weet dat je er nu niet veel aan hebt, het zal wel even duren voordat je eventueel terecht kan... Maargoed misschien kun je m,orgen het CB even bellen?

Sterkte!!! Ik hoop dat het een fase is en vanzelf voorbij gaat.

Helaas geen tips, Alice slaapt eigenlijk altijd goed alleen vannacht was het ook raak. 3 keer wakker.... en Erik wordt ook nog gemiddeld 2 keer wakker...... gaap gaap.... ga denk ik aan de kerstman ook maar om slaap vragen!
Weet niet wat je trouwens snachts doet als hij wakker wordt? Ik til Alice altijd wel even op anders kalmeert ze niet maar doe verder niks om het niet leuk te gaan maken.

Groetjes en sterkte ermee, Alberdien

Wat naar zeg!
Ik begrijp je bezorgdheid.
Tijn heeft slaapt vaak pas na 22.00...
Maar slaapt dan gelukkig wel door.
Hier wat tips/ideen. Je kent ze vast al, maar toch:
* Lampje aan. (Tijn vind een stopcontact lampje niet goed genoeg. We hebben nu een schemerlampje aan)
* Geen tv voor het slapen gaan.
* heeft hij het te koud?
* wat drinken naast zijn bedje.
Sterkte ermee!

Hoi Hoi

Ik weet dat het heel moeilijk is maar mijn tip is dan toch: negeren...
Hoe meer aandacht, hoe leuker het voor hem is.

Misschien toch steeds terug leggen, gelijk wanneer hij eruit gaat. En dan vooral niet te veel tegen hem zeggen.

Misschien kun je een soort " schema " volgen dat je eerst na 5 min terug gaat naar zijn kamer, dan na 10 min enz...

Maar ja, ik heb opzich 2 prima slapers, maar ken het probleem van ouders op mijn werk.

Veel succes

Groeten Kirsten

Hoi Maike,

Herken je probleem helemaal. Hier ook een mannetje van bijna 2,5 die het vertikt om 's avonds in bed te gaan en die het dan ook nog voor elkaar krijgt om z'n kleine broer (bijna 4 maanden) wakker te krijsen en te gillen... Misschien is het de leeftijd en gaat het vanzelf weer over.

Alleen daar schiet het ventje niets mee op en jij ook niet. Hier gaat hij 's avonds naar bed, tandenpoetsen, boekje lezen. En dan is het boekje uit en zegt hij 'ik ga niet slapen, naar beneje toe'. Ga dan even bij m liggen en zeg dan dat ik snel weer kom kijken of hij slaapt. (hij kwam ook steeds z'n bed uit). Als hij z'n bed uitkomt dan leg ik hem terug zonder wat te zeggen. En ga dan weer bij m kijken. De eerste keer echt supersnel, anders is hij het bed uit voor ik er ben. En dan na een minuut, na 3 minuten, 5 minuten en dan is het meestal klaar en kan ik nog kijken als ik klaar ben met wat ik aan het doen ben. Moet wel zeggen dat ik nog nooit zo'n bijgewerkte strijk heb gehad en m'n administratie nog nooit zo goed is opgeruimd! We zijn nu 1,5 week verder en hij gaat nu in bed liggen zonder te huilen en te gillen. Moet nog wel af en toe om een hoekje kijken, dan wil hij gewoon even weten dat we er nog wel zijn.

Denk ook dat het allemaal te maken heeft met de komst van z'n broertje. We hebben hem toen midden in de nacht bij oma en opa gebracht. Dat ging eigenlijk heel goed, maar toen hij weer bij oma en opa ging slapen wilde hij daar niet slapen en daarna is thuis het gezeur begonnen. Dus bieden hem maar even de veiligheid die hij nodig heeft...

Succes ermee!

Terug
Bovenaan