Hij wil niks drinken!

Ons zoontje van 5,5 maand wil echt nix drinken, en dan bedoel ik gewoon de drankjes en sapjes tussendoor.
Geen water, sap, of thee, helemaal niets vind hij lekker.
We hebben al verschillende smaaken sap geprobeerd.
Ik probeer het iedere dag weer, maar nee hoor hij vind het echt vies!
Maar ik denk toch dat hij het echt nodig heeft, hij krijgt maar 4 voedingen. + fruit en groente.
Iemand tips??
Groetjes Meid 21
 
Hoi,

Hoe doet hij het met gewicht? Komt hij goed aan? Mijn dochter drinkt ook weinig. Ze is nu 8 maanden en neemt het minimale aan eten, maar ze doet het verder goed. Ze groeit goed en komt nog steeds aan. Ze drinkt nog steeds alleen opvolgmelk en lust graag pap en fruit en warm eten. Als hij goed de opvolgmelk drinkt is het toch goed. Hij is nog klein......
Mijn dochter kreeg t/m  5.5 maanden alleen de borst. Daarna fruithapje erbij en nurtricia kindermeel-pap (van opvolgmelk) vanaf 6 maanden pas warm eten.
Nu drinkt ze nog steeds niet graag....liever pap, maar dat is ook vocht.
Ze kunnen tot de 9 maanden goed zonder die vruchtensappen etc.
 
PS:
vanaf 5 maanden adviseren ze alleen nog maar opvolgmelk/zuigelingenvoeding.
Vanaf 6 maanden:
4 voedingen en 1 fruithap.Bijvoorbeeld 2 keer opvolgmelk en 1 papvoeding en 1 warme maaltijd en 1 fruithap.

Vraag advies bij het consultatiebureau als je twijfeld! Mij helpen ze daar altijd goed.
 
grrr, had ik net een stukje geschreven, staat ie er niet iop. Oke nog een keertje:

Hoi Meid 21,

niet te druuk om maken. MIjn zoontje wilde ook niksa behalve opvolgmelk. Alles geprobeerd: thee, sap, water uit een fles, tuitbeker, gewone beker. Maar niks wilde hij.

Ik in de stress, want je hebt toch het idee dat hij het moet. maar ja, als je het er niet inkrijgt....

Inmiddels is hij 10 maanden en nu drinkt hij wel water uit een tuitbeker. Alleen water, want de rest wil hij nog steeds niet.  Tenzij hij ontzettende dorst heeft, want dan gaat er ook wel wat diksap in...Maar dan moet hij wel heel erg dorst hebben!!

Als je zoontje voldoende plasluiers heeft, is het allemaal niet zo'n probleem. Het komt vanzelf wel.........En als hij echt dorst heeft, drinkt hij wel.  

Succes,
Judith

 
 
Hoi, onze dochter van 7 en een halve maand,drinkt ook nog steeds niks anders dan haar opvolgmelk. Zij vind ook water,thee of sapjes niet lekker. Ik probeer haar weleens wat water te laten drinken uit een gewone beker zonder tuit en ze probeerd het wel,maar vind het gewoon niet lekker. Nu heb ik gehoord dat het niet erg is dat ze nog niks anders drinken,dat komt vanzelf wel,zeggen ze. Ze krijgen genoeg binnen met opvolgmelk of borstvoeding (weet niet wat je geeft).
Nu moet ik zometeen toch met haar naar de dokter (eczeem) ,ik zal weleens vragen of ze al wat moeten drinken,naast de fles of borst. Laat het wel even weten.

Groetjes Pascalle
 
Ik heb het dus even aan de dokter gevraagd en die zegt ook dat het helemaal niet erg is als hij verder niks drinkt. Zolang als hij goed blijft eten en zijn flesje of borst goed drinkt is er echt niks loos.
Groetjes Pascalle
 
Maak je alsjeblieft niet druk dat je kindje niks drinkt.

Mijn dochtertje is nu ruim 15 maanden en drinkt eigenlijk pas sinds een maandje wat extra erbij.
Ik had ook vanalles geprobeerd maar ze wilde gewoon echt niet.
Houd goed de plasluiers in de gaten en of die alert is ja of nee. Dat zijn goede graadmeters.

Mijn dochtertje had zelfs bedacht rond een maand of 10 om ook flessen melk te laten staan dus ik me ontzettend druk maken dat ze te weinig binnenkreeg. Ben toen begonnen op advies van het cb om na de boterham ipv fles melk bakje yoghurt nou dat ging er in..... En toen ze ook de andere flessen liet staan ben ik pap gaan geven lepelend zodat ze toch haar melkproducten binnenkreeg.
Heb haar steeds wel drinken aangeboden en keek of ze het wilde ja of nee.
En ineens sinds 1,5 maand wil ze drinken. Het begon in een tuitbeker zonder antilek gewoon op schoot of in de stoel. En daarna in een antilek en nu drinkt ze over een dag zo'n 1 tot 1,5 tuitbeker helemaal zelfstandig leeg. Ze vraagt er op haar manier ook zelf om. Er zitten ook weleens dagen tussen dat ze bijna niks extra drinkt en dagen dat ze weer meer drinkt. Ik ben er ondertussen toch wel van overtuigd dat je kindje zelf aangeeft wat het nodig heeft. Wel heel frustrerend voor jou als moeder maar vertrouw daar op.
Je kindje heeft het nog niet nodig kan nog voldoende uit de melkflessen halen...
 
Terug
Bovenaan