Hij wil opeens geen melk meer

<p>hallo allemaal, </p><p>De titel zegt het al wel. Mijn zoontje is nu 8 maanden en wil sinds een ruime week echt absoluut geen melk meer drinken. De ochtendpapfles drinkt hij wel op maar alle andere flessen zorgen voor gekrijs kokhalsen mondje stijf op elkaar houden noem het naar op. </p><p>Ik heb geprobeerd hem met een lepel zijn voeding te geven maar dan kotst hij het bijna uit. Ik krijg het idee dat hij het echt niet lekker meer vind. </p><p>Ik maak me zorgen of hij nu wel genoeg binnen krijgt met name vocht. Hij eet sochtends fruithapje middag geef ik heb broodkorstjes en wat soepstengels. In de avond een maaltijd en met veeel geduld en drame savonds een halve papfles. </p><p>Ook uit een tuitbeker drinken weigert hij. Alleen als ik het in een normale beker doe wil hij wel wat water of diksap drinken. </p><p>Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen, of herkennen jullie het?  En wat voor alternatieve manieren/eten kan ik hem geven dat hij toch de voedingstoffen binnen krijgt die hij nodig heeft. Ik zie onderhand namelijk dat hij afvalt. </p><p>Lieve groetjes </p>
 
Ik maakte net een nieuwe topic aan totdat ik jouw bericht las. Hieronder mijn verhaal:
Vraag:
Onze dochter van 10 maanden weigert de avond fles van 1900 uur. Het enige melk die wij er in krijgen is s'ochtends waarvan zij maximaal 180cc drinkt. Er is van alles geprobeerd; pap, andere melk, andere fles, kant en klare melk met smaak, lepelen. Ze is niet te moe, geen komende tandjes, geen infecties of andere ziektes. Ze krijgt de fles al sinds de geboorte. Ook hebben wij haar naar bed gebracht en later weer wakker gemaakt om te kijken of ze dan wel wilt drinken. Het consultatiebureau weet het niet, de huisarts vindt geen medische probleem. 
Ander vocht zoals water gaat mondjes maat. Hierdoor voegen wij al extra vocht toe in het fruithapje en groentehapje. 
Ze wordt hysterisch zodra ze de fles al ziet en woest probeert ze zich in alle bochten te wringen. Daarna is ze lang ontroostbaar. Wij weten op dit moment niet meer wat we moeten doen. Heeft iemand tips, gerustellende woorden of andere ideeën?
 
Terug
Bovenaan