hik!

Hallo allemaal,

Nou, het aftellen is begonnen, alleen deze week nog werken en dan lekker een weekje op vakantie en daarna genieten van mijn zwangerschapsverlof!

Effe een vraagje, heeft jullie kindje ook zo vaak de hik?! Ons kindje heeft regelmatig 3 soms zelfs wel 4 keer op een dag de hik in mijn buik. Echt grappig, maar soms ook vervelend als je lekker ligt te slapen en ervan wakker word.

Liefs, Trudy, 32 weken zwanger van tweede kindje!

Hoi
Ik ben nu 30 weken zwanger en heb vandaag voor het eerst gevoeld dat de baby de hik had.  Van mijn vorige zwangerschap weet ik nog dat mijn dochter ook meerdere malen per dag de hik had. Vond ik   ook grappig maar soms ook niet echt leuk om wakker van de worden.
Groetjes
Hertje

Hoi!

Ik heb afgelopen week voor het eerst gevoeld dat ze de hik hadden, vlak achter elkaar. Tenminste, ik denk dat dat het was, want net zoals Debby wist ik niet hoe je dat kon voelen. Ik dacht eerst dat er een aan het kriebelen was, maar de tikjes waren zo regelmatig een tijdje achter elkaar dat ik dacht: dat moet de hik zijn! Gelukkig ben ik er nog niet wakker van geworden of zo. En ik heb nog nergens gelezen/gehoord dat het niet goed is als de baby vaak de hik heeft. Als je twijfelt bel dan even de vk, die kan je uiteraard meer vertellen!
groetjes, Rudy

Hoi Trudy,

Onze dochter is inmiddels al 3 maanden, maar had in mijn buik ook heel vaak de hik. Mij is nooit verteld geworden dat dit niet goed zou zijn.
Het valt wel op dat ze nu ook nog vaak de hik heeft. Er wordt dan gezegd dat dit komt doordat ze te snel heeft gedronken. Maar ze heeft het vaak ook pas 2 uur na de fles of vlak voor een fles.
Ik zou me er niet te druk om maken en anders moet je het gewoon even navragen bij de verloskundige.

Groetjes Anne en succes met de laatste loodjes

Grappig hè, die hik?!?
Onze eerste had het aan het einde van de zwangerschap elke avond rond kwart voor 11. Toen ze eenmaal geboren was, heeft ze nog 3 avonden om kwart voor 11 de hik gehad, zo schattig!

Liefs, Kaskes

Hoi hoi,

ik ben nu 31 weken en 3 dagen zwanger. Ook onze kleine heeft zeer regelmatig de hik. Het voelt inderdaad als een regelmatig getik in je buik. De kleine heeft het minstens 2 x per dag. Het is inderdaad erg bijzonder. Ik word er gelukkig niet wakker van s'nachts. Dat lijkt me wel irritant. Het schijnt juist wel goed te zijn dat de kleine de hik heeft ivm oefening van de ademhaling. Ik moet morgen naar de verloskundige, dan zal ik het nog eens even navragen :)

Groetjes Nathasja

Onze kleine meid heeft ook heel vaak de hik! Ik heb ook gehoord dat het juist wel goed is omdat de kleine dan inderdaad aan het oefenen is voor de ademhaling...!

(ben benieuwd wat er door de vk wordt gezegd!)

Groetjes,
Mirjam

Terug
Bovenaan