Hitte en hoogzwanger tips

<p>Hallo allemaal,</p><p>Nou moet toch even klagen hoor. Ben nou 38+4 weken zwanger. Maar het is niet uit te houden met de hitte. Ik houd zelfs vocht vast in mijn handen en mijn voeten en zelfs mijn gezicht is opgezwollen. En ik kan ben zo moe van het niet kunnen slapen snachts van de hitte en die dikke buik zit in de weg. Ik heb ook nog een dochtertje rond lopen van 3 en een half. Dus smiddags zit er ook echt niet in. Hebben jullie misschien tips voor dit weer? Want ik ben er zo klaar mee. Sorry voor het geklaag maar ben echt helemaal op...</p><p>Liefs Denise </p>

Hi Denise!
Echt tips heb ik niet anders voor je dan voetjes en beentjes omhoog wanneer 't kan, de koelte opzoeken waar kan, als je 'n bad hebt in lauw bad gaan liggen.. Maar dat had je zelf ook al wel bedacht denk ik.. Ik was zelf hoog zwanger in de winter, maar hield ook veel vocht vast. Het is vervelend en zeker met dit weer. Ik wilde je ff 'n hart onder de riem steken. Heel veel succes met de laatste loodjes, 't duurt niet lang meer dan ben je er vanaf. Liefs!

Hey denise, 
Ik ben nu 27 weken en heb van de week een badje gekocht. Gewoon zon opblaasding van blokker waar je langut in kan liggen... 
Bikini aan, niet de meest charmante want die pas ik niet meer, maarja :p ik ben daar gewoon languit in gaan liggen met een klein laagje water erin... hielp echt zo lekker tegen de warmte !! Ook met mijn voeten in een teiltje met koel water helpt al enorm.. 
Ik zet s-avonds voor het slapengaan een ventilator voor het open slaapkamerraam ( lampen uitlaten voor de muggen ) zodat de kamer afkoelt.. 
Succes nog even! 

En vragen of opa/oma/tante/vrienden een dag(deel) willen oppassen zodat je even kan bijkomen. 

Hou vol!

Probeer inderdaad oppas te vinden voor de middagen zodat je dan je rust kunt pakken. Probeer je er aan over te geveb, zo weinig mogelijk doen. Veel drinken is ook goed, maar ik weet; dan kun je net zo goed op de wc blijven zitten...... 

Bij de eerste was ik ook hoogzwanger met tropische temperaturen. Wat ik aan het einde veel deed was, een grote koelbox vullen met koud water en ijsblokjes, daar zo lang mogelijk in blijven zitten, daarna met me voeten op een mega berg kussens op de bank liggen zodat ze veel hoger lagen. En dat dan afwisselen... Op die manier hield ik die dikke enkels nog een klein beetje in toom en het was vooral een verlichting voor mn voeten.
Ook heeel veeel water drinken, koude groene thee etc.
Succes! Je bent er bijna ;) 

Dankjewel voor alle tips. Ik ga daar mee aan de slag. En hopelijk verlicht het wat. En mijn dochtertje zal ik inderdaad ook meer uit handen geven. Want met een peuter die heel de dag je aandacht vraagt is ook best zwaar. Bij de eerste was ik uitgerekend midden in de winter. Dus dit is helemaal nieuw voor mij. Hopelijk kondigt hij zich snel aan en is het zwanger zijn voorbij haha. Maar daar is helaas niks over te zeggen.. 
Liefs Denise 

Terug
Bovenaan