hittegolf ..vakantie....neem mee.......... help!!!

Iedereen help mij!!! Ga alleen met mijn kleine dochtertje vliegen!!!    ( vriend gaat paar   dagen eerder) en er blijkt een hittegolf in Griekenland te   zijn!!! Wil niet!!!  
Moet  wel ivm zijn vrienden en familie ( vriend is grieks!!, voor mij hier komen wonen.......) Wat moet ik meenemen??????? Zwembandje, bedje, zonnebrand heb ik al!! Geef mij alle tips die in je op komen,  ben   een beetje   in paniek!!! Mijn vriend is   te relaxed........       die zegt   ach...............we kunnen toch alles daar kopen??? Nee!!!! Winkels sluiten   daar   vroeg!!!!En wij zijn geen   goede regelaars!! Geef ons tips....Dank jullie wel!

Hoi,

ben ik weer. Ik ben 4 weken geleden voor het eerst met mijn zoontje (7,5 maand) gaan vliegen, naar Turkije, naar de schoonfamilie. Ook ik ging alleen vliegen, want mijn man ging een week eerder (met de AUTO, de gek!!). Ik heb Emre in de draagzak meegenomen en de kinderwagen en maxi cosi gewoon ingecheckt. Ideaal was dat! Ik wilde eerst de kinderwagen meenemen tot bij het instappen, maar ik weet dat je vaak in Turkije met een trapje het vliegtuig uit moet en vervolgens in een bus en ook op het vliegveld daar is alles erg kinderwagenonvriendelijk. Als je dan met z ´n tweeen bent, geeft dat niet, maar in je eentje is dat een behoorlijk gesjouw natuurlijk.
Tja, wat moet je meenemen. Een petje, parasolletje, zonnebrand factor 50, etc. Ik heb niet echt tips over wat je mee moet nemen. Ik had ook potjes Olvarit meegenomen, maar dat doe ik niet meer. Voortaan koop ik gewoon daar wat er is.
Oh ja, wel een tip voor het vliegen, met name stijgen en dalen: ik heb kant en klare melk meegenomen die ik alleen maar in de fles hoefde te gieten en die heb ik aan Emre gegeven tijdens het stijgen en dalen, zodat ie met slikken minder last van zijn oortjes zou hebben. Ook heb ik hem voor het stijgen en dalen een beetje babyneusspray gegeven. Hij had nergens last van.
Ik moest trouwens bij het raam zitten (ivm zuurstofmaskers: alleen daar zitten er 2) en dat was wel lastig; moest ik een paar keer langs de 2 andere pasagiers met een kind.....leuk wringen is dat!!
Tip: vraag een kussentje aan de stewardess, zodat je kindje een beetje kan liggen. Tip: als het vliegtuig niet vol is, vraag dan of je een lege stoel naast je mag hebben ivm de kleine (had ik op de terugweg en is ideaal!).

Nou, mocht ik nog meer dingen bedenken, dan hoor je het wel. Wanneer ga je op vakantie?

groetjes
Mie

Hoi,

Een zalfje voor de muggenbeten, petje/zonnehoed, niet alleen zonnebrand (factor 50) maar ook after-sun, knuffeltje mee het vliegtuig in of het favoriete (klein) speeltje.

En dan natuurlijk de standaard dingen...
Veel plezier!!!

Groetjes Debby mv B'Elanna

Hoi,

Ik heb bij www.hetrietje.nl  een goede zonnebril en zonnehoedje van Babybanz gekocht. Dit is een australisch merk en houd veel UV stralen tegen. Voor een bril en hoedje dus ideaal.
Je hebt ook speciale badpakjes, zwempakjes, speelpakjes met UV werende stof, dus daar zit al een zonnefactor in van 50 ofzo.

Ik heb hier een betere site voor je. Alles voor als je bijv op vakantie gaat: ook die speciale zonnebrillen/hoedje en zwempakjes/ speelpakjes met UV factor:
http://www.easy2travel.nl/

Misschien verder nog genoeg water voor onderweg, zwemluiers voor als je gaat zwemmen (kruitvat bijv), je eigen merk opvolgmerk, een handige buggy/reisbedje, enz.

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan