Hjerre verveel zich, iemand tips?

Hoi allemaal,

Ik schrijf niet regelmatig, maar lees wel zoveel ik kan. Hier in huize v V gaat alles prima, behalve dan dat Hjerre zich ongans verveeld op een dag. Hij gaat al twee ochtenden naar psz en 1 dag naar het kdv. Maar op de ' gewone' dagen breekt hij de boel af door verveling. Natuurlijk gaan we naar buiten enzo, maar soms zijn we echt binnen en dan weet ik het niet meer.
Meneertje houdt heel veel van puzzelen, maar de puzzels die ik heb ( tot 25 stukjes) vind ie een makkie en maakt hij zo. Grotere puzzels hebben ze niet in het dorp waar ik woon. Verven en knutselen doen we natuurlijk wel, maar dat gaat ook niet de hele dag. Legoen doet ie liever niet net als andere bouwwerken maken. Hebben jullie nog tips om een kleine verveelde man van bijna 3 te vermaken? Het is een echte doener en hij ziet graag resultaat!

Alvast bedankt!
Groetjes Hanneke

Hoi!

ik merk het ook een beetje aan Ivar. Wat ik  de laatste tijd wat vaker doe, is er opuit. Een ochtend naar een binnenspeeltuin, een dagje naar de dierentuin(abonnement), het kabouterbos van Staatsbosbeheer, een vriendin opzoeken met een kindje in dezelfde leeftijd. Hij kan zijn energie dan wat meer kwijt en is  na zijn middagslaapje weer wat rustiger.

Maar jij hebt natuurlijk een 2e erbij, wat het weer lastiger maakt om er opuit te gaan misschien?

Wat betreft de puzzels: de puzzels met 25 stukjes zijn ook te makkelijk voor Ivar inmiddels, ik heb nu van 35-48 en dat vindt hij hartstikke leuk! Dus misschien moet je proberen daar toch aan te komen?

Liefs Jenneke

Hoi Hanneke,

Ondanks dat Julian ook 2 dagen onder de pannen is (kdv), zijn die overige 5 soms best lastig door te komen. Wat hier helpt:
- naar buiten (tuin)
- mee laten helpen met wat je doet (ja, nog steeds!)
- naar de bibliotheek (hij vraagt er inmiddels zelf om)
- veel laten bewegen; hij op de fiets ik wandelen, zijn we soms anderhalf uur onderweg
- speelgoed veel laten rouleren, misschien is een abonement op de spelotheek een idee?

En zijn grotere puzzels wellicht via internet te koop?

Succes!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Zat ook te denken aan speelotheek, ideaal!!!
Wij zijn lid en kan zoveel speelgoed rouleren.
Onze dochter kan zelf ook aangeven wat ze wil tegenwoordig. Af en toe gaat ze mee en als ik ze thuis laat mag ze aangeven of ik speelgoed nog moet verlengen of dat ik iets anders mee mag brengen. Vrijdag zei ze dat ze graag iets van Little People wilde.

Ze hebben bij ons goed speelgoed wat jaren mee gaat. Bijvoorbeeld van Rolff.
We kunnen ook suggesties doen en dan kijken ze of ze zoiets aanschaffen.
Momenteel hebben we een puzzel met 64 stukjes en die kon ze na 3 dagen al maken.
Er is speelgoed tot zeker wel 8 jaar, maar ook daarna en veel familie/gezinsspellen, dus kunnen oudere kinderen ook nog gebruik van maken.

Ik vind het fijn om zo speelgoed uit te proberen, wat vind ze leuk? En soms lijkt me iets hel leuk, maar is ze het na een paar dagen al zat. Dan ben ik blij dat ik het niet zelf gekocht heb. Verder snuffel ik weleens op marktplaats. Misschien kun je daar een leuke puzzel vinden.

Als mijn dochter zo'n verveel dag heeft, ga ik ook vaak naar buiten.
Of als het regent, geef ik haar een moment mijn volledige aandacht en spelen we samen. Meestal gaat het dan na een uurtje of 2 weer wel goed en kan ze zelf aan de slag. Maar het komt ook weleens voor dat het een beetje de hele dag is. Nu ja...dan spelen/knutselen we de hele dag samen, lezen we boekjes en/of bekijken we foto'  en aan het eind van de dag (als ik of mijn man kook) mag ze tv kijken. Op zo'n dag kom je dan niet echt aan jezelf toe, maar ach...ze geniet ervan en er komen nog zoveel momenten dat ik wel aan mezelf toekom ('s avonds bijvoorbeeld!! na zo'n dag heb ik dat dan wel nodig en doe ik echt niets bijzonders meer qua huishouden).

Succes ermee!
M7806

Hoi Hoi!

Wat een lastig probleem zeg, kan me voorstellen dat je er behoorlijk wanhopig van wordt bij tijden!

Het probleem is mij alleen niet bekend, vanaf dat ze baby zijn, spelen ze bij mij doordeweeks eigenlijk altijd zelf en het enige uitje bij ons is 2 morgens psz en een of twee keer een boodschap doen wandelend...
Ze spelen ook gewoon lekker zelf, een in de box en de ander kan de hele dag met de duplo zichzelf vermaken!

succes!

Liefs wend

Veranderingen in speelgoed werkt goed! Speelotheek, bibliotheekpuzzels, uitwisselen met buren?

Ik was ook eventjes door de inspiratie heen, maar we hadden afgelopen weekend een loge. Dus tweepersoonsluchtbed op zolder. In plaats van leeg te laten lopen na afloop heb ik het matras midden in de woonkamer gelegd! GEWELDIG! Tessa vermaakt zich al een paar dagen prima! We oefenen koprollen, we worstelen, balletje overgooien, springen (zij dan, ik zak er door denk ik...) en vooral lekker gekdoen! Vandaag alles weer opgeruimd, maar ze heeft toch een paar dagen lol gehad...wachten tot de volgende logeerpartij!

Verder? lekker buiten stukkie fietsen, op de step, stoepkrijten, naar de kinderboerderij, speeltuin of naar het kanaal bootjes kijken, en af en toe gewoon lekker TV kijken./.

Lisenka mv Tessa en Meike

Terug
Bovenaan