Hmm, CB: 'ontwikkelt zich te langzaam'

A

Anoniem

Guest
Meike is dus bij het cb geweest en ik was wat aan het wikken en wegen of ik hier een topic van zou maken......

Meike is niet zo snel met haar grove motoriek....
Maar haar fijne motoriek is subliem.

Sinds deze week zit zij dus zelfstandig en heeft een goede balans. Maar toch moet zij in de komende twee maanden zich gaan optrekken en kruipbewegingen gaan maken.......

Wij denken dat zij dat wel gaat doen maar niet in de komende twee maanden, dat past niet bij haar.
Het niet zitten baarde mij wel zorgen omdat ik dat ook wel laat vond maar zo doet ze  in een week tijd wel drie nieuwe dingen......

Goed cb heeft dus gezegd dat zij in aanmerking kan komen voor fysio (!!!!!!), jemig ik dacht dat juist het cb wel zou zeggen dat ieder kind zijn eigen tempo heeft.

Onze oudste is heel vlot met alles en Meike loopt 'achter' in bepaalde dingen, als je daar al van kan spreken....

Ik heb gezegd dat nu ze kan zitten haar ontwikkeling niet abnormaal vind overkomen en wij ons geen zorgen maken.

Het is een heerlijke meid  die we liefdevol de lachende boedha noemen.

Ja, ja cb we zitten niet op de kast en we gaan verder onze gang. Want het eten moest ook anders, nou sorry het meiske kan zelf eten en eet alles, zou wat meer moeten drinken maar dat komt wel. Ze houdt niet zo van al die smaakjes...

Maar het kan dus ook zo gaan, en ook wij zijn ENORM trots op ons meisje die lekker doet wat ze zelf wilt.

Even ook getwijfeld maar nu echt niet meer......

Trotse mama Renske van Meike 12-07-06

Hoi Renske, tsja, als jullie je zelf geen zorgen maken...
Maar aan de andere kant, naar fysio is erg leuk hoor met zo'n kleintje (vond ik)
Ze gaan lekker spelen met haar, en leren jou nieuwe spelletjes en uitdagingen voor Meike. Ik had altijd weer genoeg inspiratie voor een paar weken om leeuke spelletjes te doen met Kian. Nu ging Kian toen hij 6 weken was, dus of het vergelijkbaar is weet ik niet.
Maar je moet het zelf inschatten. En verder lekker genieten.
Liefs Nelleke

Daar zit wel wat in, je bent wel heel bewust met je kindje bezig met een doel.
Tuurlijk pakken we dat op als het echt beter is voor Meike maar het zal er niet sneeler van gaan, denk ik. het zit in het meisje denk ik....
Maar gericht plezier maken is altijd een feestje om te doen, maar we zijn iedere dag bezig met uitdegen op ons bed want haar beentjes houden haar nog niet.... Dus nog even aan de spierballen werken...
Groetjes Renske

Hallo Renske,

Tja, elk kindje ontwikkelt zich anders, de een kan dit snel de ander dat, sommigen hebben ineens een spurt en kunnen zomaar een heleboel. Elk kind is uniek.
Begrijp ik uit je verhaal dat je fysio niet zo ziet zitten voor haar? Als dat zo is, mag ik dan vragen waarom niet? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik hoorde laatst van ouders dat hun kindje ook fysio had gehad. Hun zoon leerde daar een aantal oefeningen (bijv. zitten en dan een speeltje zo neerleggen dat het bovenlijf moest draaien) die de ouders ook met hem konden doen. Zo stimuleerden ze hem in bepaalde bewegingen. Hij is nu   inmiddels bijna 2 en rent en doet van alles, kortom zijn (grove) motoriek is nu prima.
Ik ben (absoluut) geen mama die haar kind gaat pushen of zal dwingen tot bepaalde activiteiten of sporten, maar ik wil wel de voorwaarden voor mijn kind scheppen zodat hij zich kan ontwikkelen. Als fysio daar een van is, tja, waarom niet??

En verder natuurlijk gewoon lekker trots blijven op je kleine meid!!

Groetjes,
Daisy

Toen bij mij op fysio zei de therapeute dat je het beste kan stimuleren dingen zelf te doen.
En stimulatie van boven naar onder. Dus eerst hoofd optillen, dan opdrukken, dan kriupen dan zitten en dan staan en lopen. Als je het in een andere volgorde doet dan blijft een ander gebied onderontwikkeld (bijvoorbeeld een kind wat wel kan zitten, maar nog niet sterk genoege armen heeft om zichzelf op te vangen als het valt.)
Heel veel sterkte, en speelplezier.
Liefs Nelleke

Hoihoi,

we zien wel fysio wel zitten maar echt als het meerwaarde heeft. Daar moeten we wel van overtuigd raken dus moeten we goed geinformeerd worden.

We staan er wel open voor maar ik zie nu geen noodzaak, ook omdat ze ons dát niet verteld heeft. Ze zij alleen dat als het tempo zó door gaat dan stelt zij fysio voor om de ontwikkeling meer te prikkelen....

Zo dus, maar wij staan altijd open voor dat soort dingen hoor, het gaat toch om je spruitje......

Isa is onze oudste en die is en was altijd heel vlot met alles dus voor ons is het vanzelfsprekend dat alle kinderen anders zijn.

Groetjes renske

Hoi Renske
Ik zal eens voor je aan mijn zus vragen, ze is fysiotherapeut.
Misschien heeft ze wat ideeën, of vind ze het wel onzin om nu naar de fysio te moeten.
Als ik het gevraagd heb, open ik wel even een topic voor je

Pauline  

Het is zeker zo dat ieder kind zich anders ontwikkeld maar als je met een paar eenvoudige oefeningen ervoor kan zorgen dat je kindje een duwtje in de goede richting krijgt zou ik dat zeker doen.

groetjes anke

Terug
Bovenaan