HMMMM

Hallo iedereen,

Ik heb net mijn vruchtbare dagen gehad en nu maar afwachte... Ik zit de hele dag op internet (mijn collega heeft 4 weken vakantie). Nu zit ik op verschillende website te kijken o.a. op babybox.nl en babybrabbel.nl. Op de ene site staat dat je 2 dagen voor je eisprong het meest vruchtbaar bent en op de andere website staat dat je de dag voor je eisprong en op de dag van je eisprong het meest vruchtbaar bent. Wat houden jullie aan?? Ik meende dat ik hem gisteren voelde maar eigenlijk heb ik al een paar dagen buikpijn en zere onderrug, niet een goede graadmeter ik heb heel vaak die pijnen kom ik achter (zit tussen de oren wil gewoon van alles voelen). Ik denk dat we niet genoeg en op juiste momenten hebben geklust. Nu maar afwachten, ik weet hoe erg het is zit nog maar in ronde 2 maar best een beetje ongeduldig. Mijn nod is 26 juli (gisteren over 2 weken) met een regelmatige cyclus was ik dan gisteren erg vruchtbaar???
 
Hoi Biate,

Hoe ik het begrepen heb ben je de dag van je eisprong en de dag ervoor het vruchtbaarste. Er moet maar 1 zaadcelletje totbij het ei geraken hé! En het is tenslotten zou dat hoe meer je klust hoe minder bewegende zaadcellen er in het sperma van de man zitten dus téveel klussen is ook weer niet goed! Elk lichaam is ook anders, sommigen hebben hun eisprong op dag 20 bij een cyclus van 28 dagen dus géén 14 dagen voor hun ongi ... Met andere woorden, als je de dag voor je eisprong hebt geklust en de dag zelf heb je een grote kans maar er spelen nog andere factoren ook mee hé, is het eitjes wel goed gerijpt, is de zaadcel van goede kwaliteit, enz enz (ben geen gyn maar het lijkt me dat er nog veel dingen meespelen anders zou iedereen hier op het forum onmiddellijk zwanger zijn aangezien de meeste klussen in de vruchtbare periode hé!)

Ik wens je in ieder geval veel succes en tel samen met je af tot je NOD!!

Liefs,

An
 
he Biate!
tja,ik hou meestal 1 of 2dgn voor mijn eisprong aan en de dag zelf.niet dat het al wat heeft opgeleverd hoor!en dan om de dag.maar goed,mischien werkt het bij mij allemaal niet voor 100%,dat horen we de 27e.maar het gaat een keer gebeuren hoor!
gr. petra
 
Petra,
Ik ben benieuwd wat ze de 27 ste zeggen. Heel veel succes in ieder geval.
An,
Ook bedankt voor je reactie, enneh het is inderdaad niet zo eenvoudig en ieder lichaam is ook anders maar ik ben er nu veel meer mee bezig.
Ik zal geduldig moeten zijn en rustig afwachten maar het is zo spannend jij ook heel veel succes!!
 
Ik ben er ook best veel mee bezig terwijl ik pas vanaf maart bezig ben. Het is zo last om te bepalen wanneer je eisprong is. Als je het echt zeker wil weten kun je ook ovulatietesten gaan gebruiken. Ik zit daar ook weleens aan te denken.

Liefs Ilona
 
het is inderdaad moeilijk om te bepalen wanneer je ovulatie is. Elke maand kan die iets eerder of iets later komen.
Ook met een ovulatietest geeft het je geen 100% garantie dat je dan ook daad-werkelijk zwanger raakt.
Tenslotte blijft het een wondertje...
Ik denk dat het ook verstandig is om je slijm in de gaten te houden. In principe heb je vanaf dag 6 tot dag 21 elke dag 10 % kans dat je zwanger raakt.
Dus advies is om na je menstruatie om de dag te vrijen totdat je eisprong is geweest. Natuurlijk weet je nooit wanneer dat is geweest maar als je bijv heel de maand om de dag vrijt dan heb je de meeste kans. Echt waar. succes.
 
Terug
Bovenaan