Hmpf!

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

hebben jullie dat ook: dat het lijkt alsof steeds meer mensen in je omgeving (vrienden, collega's) zwanger zijn? Ikke dus echt wel! 3 vrienden van me zijn zwanger, en minstens 10 collega's (werk in een groot bedrijf, maar 10 is veel!).

En dan een collega vandaag die vroeg: "En, wanneer ben jij nou eens zwanger?" Ik wist zo snel niet wat ik moest antwoorden. Zou ze doorhebben dat ik met de pil ben gestopt? Of vraagt ze het alleen maar omdat er op het werk momenteel zoveel zwangeren rondlopen?

Vind het moeilijk om snel op zo'n opmerking te reageren. Herkennen jullie dit?

Ukkie26

Ik herken dat wel ja: een hoop vriendinnen van me zijn zwanger of net bevallen....
En inderdaad: ik krijg ook steeds de opmerking: de volgende is voor jou hoor, het wordt tijd dat jullie een speelkameraadje maken....

Ze moesten eens weten dat we al bijna een jaar aan het proberen zijn!! Af en toe komt zo'n opmerking dan ook hard aan!! Dan wil ik eigenlijk zeggen: ik zou wel willen, maar dan moet het wel lukken.....   Maar ik heb mij tot nu toe steeds in kunnen houden. Wil ook niet iedere maand de vraag krijgen van én ben je..............???????
Ze horen het wel wanneer het zover is...

Greetz

Hoi Ukkie,

Ja, ik ken dat. Veel van mijn vriendinnen en bijna al mijn neven en nichten hebben al 2 of 3 kinderen en dan krijg je ook elke keer die opmerking van “Het misstaat je niet. Zijn er al plannen?’ of inderdaad van “Wanneer komt er een speelkameraadje voor . . . ?” en dan voel je je elke keer weer rot en eigelijk zou ik het ze wel willen vertellen, maar dan krijg je die vragen elke maand of anders elke keer dat je ze tegenkomt. Mijn vriend en ik hebben besloten dat we het iedereen gewoon laten weten als het zo ver is. Het is al spannend genoeg zonder allemaal mensen die keer op keer blijven vissen.

Groetjes,

Sara

Hoi

Je verhaal is erg herkenbaar. Ik heb hier op het moment 3 geboorte kaartjes op de kast staan, van de afgelopen 2 weken. Gisteren waren we op verjaardag, en was er ook alweer eentje zwanger. Mijn collega waar ik dagelijks mee werk is nu ook 25 weken zwanger. Zei weet wel van onze wens voor een tweede kindje, dus met haar kan ik wel lekker kletsen.

groetjes Sietske

Terug
Bovenaan