Hoe 3 kinderen mee in de auto?

Hallo,
Wij zijn aan het nadenken of we ons gezin willen aanvullen met een derde kindje. We hebben nu 2 dochters, de oudste wordt in augustus 3 en de jongste is net een jaar. Eigenlijk weten we al wel dat we er voor willen gaan, maar er zijn nog een aantal praktische vraagstukken waar we geen antwoord op kunnen vinden. Een van die vragen is: hoe kunnen we straks met z'n vijven met de auto weg? Hoe doen anderen dat met 3 (kleine) kinderen. Ik heb gelezen dat de oudste eventueel op een zitverhoger tussen de 2 autostoeltjes in mag. Maar dit mag niet als één van die 2 stoeltjes een maxi cosi is. Dus het eerste jaar hebben we dan nog wel een probleem. Hoe hebben jullie dit opgelost?
En bij welk merk/type auto passen er 3 kinderen op de achterbank? Bij onze huidige auto (BMW) zou de oudste echt niet op een zitverhoger ertussen passen, de ruimte tussen de autostoel en maxi cosi is te klein/smal.

Ik ben benieuwd!

Tsja je moet het willen..maar wij hebben een Berlingo multispace en daar heb je op de achterbank 3 volwaardige stoelen dus passen 3 kinderstoeltjes denk ik (we hebben 2 kids, maar ook een grote hond dus vandaar die auto). Wij hebben een beetje schijt aan het uiterlijk en zijn er enorm blij mee.

Wij hebben met het zicht op nummer 2 de auto ook omgeruild voor een citroen grand picasso. 7 persoons auto. Ik heb er een hekel aan als ik er alleen al aan moet denken hoe het in de auto moet passen als je een x ergens heen gaat. Kan er de kinderwagen niet ingeklapt inzetten en dat is een joolz. Nu is nummer 2 er en denken we aan nummer 3 dus ruimte zat ervoor

Wij hebben een touran en daar passen ook rustig 3 stoeltjes op de achterbank.
Wat veel bmw’s hebben is dat de zitting van de bank gevormd is, waardoor een autostoeltje niet goed past. Let er dus op dat als je een andere auto koopt de achterbank plat is. Ik heb ook in een golf 3 autostoelen zien staan. Het is even puzzelen, maar het kan echt. Mijn moeder had ons vroeger zelfs in een Hyundai Atos. ?

Wij hadden ook onze auto verkocht omdat er een tweede baby aankomt. Wij hebben bewust voor een ruimere auto gekozen ( Audi QS7) is ook fijn voor in de toekomst als er nog een baby erbij komt.

Wij zitten met hetzelfde, hebben een vrij ruime suv. Zijn ons aan het oriënteren op een zevenzitter, maar omdat de afschrijving op onze huidige auto zo groot is willen we hem eigenlijk voorlopig nog houden. Zijn naar de babydump gegaan en hebben daar autostoeltjes gepast. De tobi en de rodi fix zijn relatief smal, dat zou net aan passen in de gordels (zonder isofix). Dus dat is misschien ook nog een optie, in combinatie met bijvoorbeeld een Pebble voor de jongste.

Terug
Bovenaan