Hoe afbouwen Puckababy

Hoi,
mijn zoontje is nu ruim 6 maanden en sinds een goeie week ben ik gestopt met de puckababy. Ik heb een slaapzak met mouwen gekocht. Is nl ook het principe van de puckabag, de zogeheten opvolgen van de puckababy. Een gewone slaapzak is dan net wat voordeliger.  En dan zijn ene arm vrij en zijn andere arm deed ik gewoon in de mouw zeg maar. Dus naast zijn lijfje. Dan in de loop van zijn slaapje/slaap vond hij zelf de weg naar buiten voor het andere handje hihi. Ik stop hem nog steeds strak toe,laken tot onder zijn kinnetje.

Inmiddels leg ik hem met beide armen gewoon los naast het lichaam, stop het laken strak in. Na een poosje ligt hij dan met 2 handjes boven zijn hoofd maar slaapt rustig.

Succes en ik hoop dat je hier wat aan hebt!


PS:
De 1ste keer dat ik het afbouwen probeerde, een 2-3 weken geleden lukte het pertinent niet. Hij huilde weer erg veel enz. Toen heb ik een week gewacht en ineens lukte het prima!
Groetjes Anne, mama van 2 kindjes.
 
Hoi,
Mijn zoontje is nu bijna 4 maanden en sinds een kleine 4 weken uit de puckababy.
Eerst 2 weken met 1 armpje eruit en daarna ook het andere armpje eruit.
Nu slaapt hij in een gewoon slaapzakje. En gelukkig maar dat we zo vroeg zijn met afbouwen want meneer gaat zich al omrollen!

Succes!
groetjes marielle
 
Terug
Bovenaan