Hoe 'spontaan'?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik ben een beetje aan het lezen op het forum en wat me opvalt is dat als we eenmaal graag een kindje zouden willen krijgen dat we dan meteen met temperatuur, slijm e.d. gaan 'smijten'. Ik doe het zelf namelijk wel: we gaan het deze maand voor het eerst proberen en ik heb 'berekend' via babybrabbel wanneer de vruchtbaarste dag is, ik ben op zoek gegaan naar 'hoe mijn slijm eruit moet zien', enz. WANT: ik wil natuurlijk graag dat het meteen de 1e keer raak is! (ja, weet het, wake up, dat gebeurt natuurlijk bijna nooit!) Hebben jullie dat nou ook? Ik vraag me namelijk af of ik een controlfreak ben of dat iedereen (stiekem of niet) berekent wanneer het klusavond is enzo?

En mocht dat zo zijn: ik hoor natuurlijk graag welke truucjes je kunt gebruiken om dé perfecte klusavond te berekenen, hahaha!

Sorry hoor, moest het even kwijt

Liefs, Nina

Hoi Nina, welkom hier.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die graag zwanger wil worden niet uittrekend wanneer de meest vruchtbare dagen zijn. Dus reken maar lekker uit hoor!
In principe krijg je een eisprong 14 dagen  voor de eerste dag van je menstruatie, mits je een cyclus hebt van 28 dagen. Maar aangezien je net bent gestopt met de pil (Tenminste daar ga ik vanuit) valt nog niet te zeggen hoelang je cyclus is. Dussss..... het beste is dan om vanaf dag 9 ongeveer om de dag te vrijen. Om de dag omdat elke dag niet goed is voor de kwaliteit van het zaad (jammer he!).
Verder kan je aan je afscheiding blijkbaar merken dat je vruchtbaar bent, alleen heb ik dat "geluk" dus niet maar heb ondanks toch een prachtige dochter van 2.

Succes en veel plezier!

TeHa

Hoi Nina,

ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken.. maar ik heb het de eerste maand tot op de minuut uitgerekend. Toen mijn vriend in bed gesleurd.. maar helaas, hij had het door en wilde niet op die manier seks hebben. Wat ik me natuurlijk heel goed voor kan stellen, ookal was ik op dat moment tamelijk gefrustreerd! Het is die maand dus ook niet gelukt.

De maand erop zijn we op vakantie gegaan naar Italië, hebben daar onbezorgd gevreeen en hebben geen seconde gedacht aan zwanger worden, eisprong, zaadkwaliteiten, tempen, etc. en het was raak!! Helaas eindigde de zwangerschap 3 weken terug in een miskraam, maar ik ben er van overtuigd dat het voor ons zoveel beter is geweest om het los te laten.

Nu zijn we nog steeds heel erg ontspannen. Ik heb geen idee wanneer mijn cyclus weer normaal begint, wanneer ik een eisprong heb en we hebben gewoon seks als we zin hebben en niet omdat het het juiste moment is.

Dat wil niet zeggen dat ik me het niet voor kan stellen hoor! Ik vond het ook wel heel spannend om te vrijen met in je achterhoofd de gedachte dat het wel eens raak zou kunnen zijn! Maar voor ons is dat gewoon niet de juiste manier.

Succes in ieder geval!! En het kan best meteen raak zijn hoor als je met de pil gestopt bent.

Groetjes, Harma

Hai Nina,

Mijn zoon is hét levende bewijs dat het in één keer raak kan zijn.
We hadden besloten om er voor te gaan, we hebben wel gepland geoefend hoor, dat moet ik er wel bij zeggen. En ik dacht zelf dat het nog wel wat maandjes zou duren voordat ik zwanger zou worden, maar nee hoor, de test en mijn lichaam trouwens ook, gaven direct aan dat ik zwanger was!    

We hebben nu eindelijk besloten om voor een tweede te gaan en  ben nu dus ook heel benieuwd het het deze keer zal gaan.

Jij in iedergeval heel veel succes!!

Hoi,

Dat het bijna nooit voorkomt dat het in 1 keer raak is, is onzin denk ik. Ik ben  bij alle drie mijn zwangerschappen meteen zwanger geraakt. De eerste zelfs  'door de pil heen' , deze zwangerschap  was helaas een miskraam geworden.

Nu zit ik weer in de zenuwen, ik moet namelijk nog 1,5 week tot mijn eerste echo. Door die miskraam blijf je toch erg onzeker, ook al is het bij de tweede wel goed gegaan en heb ik nu een mooie dochter van 1,5.

Maar goed, het kan dus zeker wel in 1 keer raak zijn!!!

Je moet gewoon geluk hebben en ik besef heel goed hoe ik het getroffen heb. Ik heb dan ook veel respect voor degenen bij wie het allemaal langer duurt, ik zou er in ieder geval niet tegen kunnen.

Ik hoop voor je (en voor iedereen die zwanger wil worden) dat het snel raak mag zijn!

Groetjes,

Moeder van Elin

Hoi,

Ik lees het verhaal van moeder van Elin en ik moet even reageren. Je schrijft 'ik heb veel respect voor mensen bij wie het wat langer duurt, maar ik zou er niet tegen kunnen'. Het riep bij mij meteen de reactie op dat ik er in ieder geval ook niet goed tegen kan, en met mij denk ik veel meiden die langer op een zwangerschap moeten wachten. Jammer genoeg heb je geen keuze.

Ik weet het, het klinkt erg gefrusteerd (ben ik onderhand ook wel)  en ik ben hartstikke blij dat het bij sommigen wel zo snel mag gaan, maar ik moest het even kwijt.

Linny

Hai Nina, wij zijn voor onze eerste "rustig" van start gegaan toen we besloten voor kinderen te gaan. Gewoon afwachten, niet tempen, niet op bepaalde dagen speciaal "klussen" ...... dat heeft zo ongeveer een jaar geduurd. Toen zijn we toch maar gaan tempen, klussen op vruchtbare dagen en allerlei "huismiddeltjes" (maansteen, zink, e.d.) gaan gebruiken. 9 maanden nadat we "serieus" aan de slag waren, was ik zwanger, maar dat liep uit in een miskraam (een hele vroege). De volgende maand was ik weer zwanger en precies een jaar geleden is mijn zoontje geboren. Het had in ons geval dus echt wel zin om overal rekening mee te houden. Dus toen wij in juli besloten dat we een tweede kindje wensten, hebben we een ovulatietest van Clear Blue gebruikt. We hebben bewust rekening gehouden met de ovulatietest en op die dagen ook "actief" geweest. En nu is het in ronde 2 gelukt. Dus in onze situatie is het gunstiger gebleken wel een test e.d. te gebruiken (de maansteen lag overigens ook weer trouw onder mijn kussen....)
Maar ik denk dat iedereen die graag zwanger wil worden moeite heeft met wachten. Ik weet van mijn eerste keer dat het steeds moeilijker wordt, toen ik na 20 maanden nog niet zwanger was, zakte de moed me behoorlijk in de schoenen en kon ik ook even geen verhalen van zwangere vrouwen of moeders met kleine kinderen aanhoren. Dus jij bent echt niet de enige die moeite heeft met wachten, dat heeft iedereen. Groetjes Cato (nu 5 weken en 6 dagen zwanger)

quote: linny25 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-10-2005 07:47:41'));

...Je schrijft 'ik heb veel respect voor mensen bij wie het wat langer duurt, maar ik zou er niet tegen kunnen'. Het riep bij mij meteen de reactie op dat ik er in ieder geval ook niet goed tegen kan, en met mij denk ik veel meiden die langer op een zwangerschap moeten wachten. Jammer genoeg heb je geen keuze. ...

He Linny,

Begrijp je helemaal! Voor mijn man en mij is dit ronde 11 (volgende week NOD). Ik vond dat moeder van Elin het ook een beetje raar schreef. Waarom het woordje 'respect'? Alsof wij al niet veel eerder zwanger hadden willen zijn! En dat zinnetje "ik zou er niet tegen kunnen" nou, ik kan er vaak ook niet tegen!!! Zulke mensen zien niet wat een verdriet er is als je weer ongesteld bent geworden. Snappen het gevoel denk ook niet, want zij weten niet wat het is.

Een vriendin van mij was in dezelfde periode als ik gestopt met de pil. Je raadt het al, zij was 'gelijk' zwanger, ik niet. Ik gun het haar van harte hoor, ze heeft nu een heel lief babytje. Maar  met sommige opmerkingen die ze maakte deed ze mij heel veel pijn. En ik geloof niet dat dat bewust is hoor, maar ik denk dat dat komt omdat ze zelf die onzekerheden, teleurstellingen niet heeft meegemaakt. Tenminste, ik probeer het van die kant te bekijken.

Op www.baby.pagina.nl  staat ergens een link naar een site waar het gaat over depressies bij het zwanger proberen te worden. Ik ben gelukkig niet de enige die wel eens in een dipje raakt, bleek daar. Misschien moeten de vrouwen die in 'ronde 1' zwanger raken daar maar eens wat gaan lezen!

Sorry voor mijn lange verhaal!!!

X Bloempje

Terug
Bovenaan