Hoe avondfles weglaten?

<p>Hoi iedereen! </p><p>Onze zoon is een gezonde, goed groeiende knul van 11 maanden oud. </p><p>Nu zijn we actief bezig met afbouwen van KV. In de ochtend krijgt hij pap met 210cc+7 en voor het slapengaan krijgt hij sinds gister nog 120cc+4. Dit gaat heel goed, hij komt niet eerder in de ochtend, of in de nacht wegens honger o.i.d.</p><p>Wij denken ook dat hij deze voeding op dat moment niet echt nodig heeft en we zouden dit graag, bij verder afbouwen, omzetten naar een beker van 90cc in de middag. </p><p>Maar de avondfles hoort sinds geboorte al bij zijn slaapritueel, hij wordt beneden klaargemaakt voor het slapengaan en boven drinkt hij zijn fles bij ons in de voedingsstoel in een donkere kamer. Even ontprikkelen voor het slapengaan. Ik weet even niet zo goed hoe ik dit flesje dus zomaar weg zou kunnen laten.</p><p>Hoe hebben jullie dit aangepakt? </p>
 
Ons zoontje begon met weigeren van die fles, dronk max 30cc.
Dus fles weg gelaten, boekje gelezen op ons bed, met zn knuffel in zn armen.. En toen slapen.
ging gelijk prima ??
 
Wij zijn een boekje gaan lezen op ons bed, daarna lamp uit en krijgt hij nog een slokje water. Ging prima!
 
Ik heb mijn oudste tot 15 maanden nog een avondfles gegeven. Alle andere flessen waren met 12 maanden weg, maar ze vond de avondfles nog zo lekker dus die hoefde van mij niet niet persé met 12 maanden al te stoppen. Daarna heb ik 100cc gewone melk gegeven voor het slapen gaan, zodat ze toch nog even dat momentje had voor het slapen. Ze is nu 2.5 jaar en drinkt om 19.30 altijd nog een bekertje gewone melk.
Mijn jongste dochter is nu 10.5 maand en drinkt nog gewoon 150-180cc rond 19.00. Ik vind het prima. Het buikje is lekker gevuld voor het slapen, ze geniet ervan. Waarom nu al stoppen? Ze mag van mij ook best tot 15 maanden lekker een avondfles drinken.
 
Hij hoeft inderdaad niet perse te stoppen met die 12 maanden, alleen wil ik zeker wel stoppen met de nutrilon met 12 maanden... mijn zoontje is echt een flinke jongen en hij zit heerlijk te genieten van vast voedsel. Ik denk dat hij die nutrilon gewoon straks echt niet meer nodig heeft... dus ik ga het proberen en anders vind ik het ook inderdaad een super idee om gewoon een flesje normale melk te gaan geven voor het slapengaan... ik denk dat het namelijk nu al niet meer om de voeding gaat (als je ziet wat een prak meneer weg zit te eten vlak ervoor ?), maar meer om het ontprikkelmoment fijn bij pappa en mamma
 
Ja snap ik. Die fles/beker gewone melk gaat ook niet om de voeding, maar meer om het momentje en om nog wat vocht binnen te krijgen voor de nacht.
Mijn dochter van 10 maanden eet maar 100 gram avondeten (met moeite) dus hier is de avondfles nog erg gewild.
Gewoon eens een fles gewone melk proberen! (Evt. Beetje warm maken)
 
Wij hebben de laatste fles steeds een beetje kleiner gemaakt (meneer at ook al heel goed, en had het voor de voedingsstoffen dus al lang niet meer nodig). Elke week een schepje en 30ml minder. Op den duur 1 schepje op 60ml water gaan doen, dus verdund. Uiteindelijk overgestapt van een miniflesje melk naar een bekertje water. Verder het slaapritueel hetzelfde gehouden, alleen niet meer met een flesje gaan zitten, maar nog even een slokje water aanbieden op dat moment. Ging prima!
 
Nou CvB bij ons dus precies het tegenovergestelde, meneer wil alles proeven en het liefst van ons bord. Bij zijn avondeten moet ik soms gewoon bepalen dat het genoeg is, want als het aan hem ligt eet hij door tot hij ontploft, zo lekker vindt hij het allemaal (is al vanaf geboorte een grote eter, wij zijn ook grote eters). Hij is niet dik, gewoon een normaal gezond postuur, maar echt heel groot... overmorgen naar het CB..  ben benieuwd hoe groot en zwaar hij is en hoe hij op de curve zit 
En Klijn, zo zijn wij inderdaad ook bezig, ooit was het een 210+7 flesje en steeds 30cc eraf,nu is het dus 120... ik wil zeker gaan proberen het flesje eraf te halen, maar mocht dat dus niet lukken, wordt het dus een flesje gewone melk ?
Thanks voor het meedenken!
 
Terug
Bovenaan