Hoe baby 7mnd 19:30u de nacht in laten gaan?

Hi allemaal,

Hoe doen jullie dit? Mijn zoontje is 7 maanden oud maar doet overdag vaker dutjes van 45min dan 1,5-2uur.

Hij krijgt dagelijks om 19:30u zijn pyjama aan en dan probeer ik hem snel daarna naar bed te brengen. Zodra hij in slaapt valt slaapt hij rond deze tijd ook maar 45min en is daarna klaar wakker. Het lukt ons maar niet om hem vanaf 19:30/20u dus de nacht in te krijgen...hij is dan echt zo klaar wakker dat hij uit bed wil. Meteen de draagzak in helpt ook niet. Pas vanaf 23u is het voor hem blijkbaar echt pas bedtijd en dan gaat hij de nacht in..

Wat kunnen we het beste doen? Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen? Zijn dag begint wisselend. Ene dag 7u uit bed andere dag 9u. Ik heb ook paar dagen achter elkaar 7u uit bed geprobeerd om te kijken of hij dan wel eerder naar bed wil maar dat werkt ook niet.

Ik herinner me dat we dat hier ook lange tijd hadden. Dan sliepen m'n dochters even en vervolgens klaarwakker tot eind avond ja.

Hoeveel dutjes doet hij overdag? Rond de 7 a 8 maanden gaan kindjes vaak naar 2 dutjes (9.30-11.00 en 14.00-15.30 ongeveer) en ik merkte dat ik vanaf dat moment ze beter in slaap kreeg s avonds. Deden ze nog 3 dutjes, dan was het s avonds vaak gedoe. Wat ik ook wel weer 'logisch' vond, want als ze nog een laat middagdutje deden om 16.30-17.00, vond ik het ook wel weer te begrijpen dat ze rond 19.30 niet heel moe waren. Op deze leeftijd zat tussen het laatste middagdutje en de nacht-slaap wel zo'n 4 uur wakkertijd.

Maar lastig is het zeker. Je wilt gewoon op de bank ploffen en niet tot 22.00 met je baby bezig zijn. Hier hielp laten huilen of erbij blijven ook echt niet. Ik legde ze nog wel eens in ons bed, ging er even naast liggen totdat ze sliepen en dan weer terugleggen in hun eigen bedje. Ik probeerde ze eigenlijk niet mee terug naar beneden te nemen, want dan was het spelen en stonden ze 'aan', en dat wil je dus echt niet na 20.00 s avonds...

Hoi! Onze dochter is ook ongeveer 7,5 maand oud en wij hebben een avond ritueel die we helemaal zen uitvoeren. Omkleden, even tuttelen en dan lekker op ons bed de laatste fles er in. Soms valt ze bij ons in slaap en soms ook niet en ligt ze nog even lekker. Daarna gaat ze naar der eigen bedje. En dan ligt ze er vaak wel rond 19:00 in!
Wij zitten nu overdag te rommelen met de slaapjes, 2 red ze niet maar 3 wil ze dan niet, ookal slaapt ze best nog wel wat uurtjes bij elkaar haha. Als ze te veel slaapt is het savonds iets lastiger om haar naar bed te krijgen. Onze dag begint tussen 06:30 en 07:30! Hopelijk heb je hier wat aan! Wij zweren bij het naar bed ritueel. ☺️

Ja, wat hierboven wordt genoemd hielp hier ook..slaap ritueel uitvoeren. Bij ons is dat, nog steeds, muziekknuffel aan, omkleden in slaapzak, voorlezen als ze daar niet al te moe voor is, laatste flesje met alleen nachtlampje aan, tandjes poetsen en dan lekker in bed. nu is ze nog vaak een paar minuten wakker maar slaapt dan door tot 7 uur s ochtends. Ze moet wel haar favoriete knuffel erbij hebben, anders gaat het niet lukken.
Bedtijd is hier 20 uur

Terug
Bovenaan