Hoe bakerzak afbouwen!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi Damens,

Wie herkent dit probleempje of heeft tips!!!
Mijn zoontje (bijna 7maand) ligt vanaf 3maanden heerlijk te slapen in z'n puckababy
(inbakerzak) omdat hij daarvoor zich steeds wakker maaide met z'n armpjes en steeds maar 20min sliep. Maar na de laatste voeding 21u legde ik hem altijd in een gewone slaapzak (armen erdoor heen) en dat vond hij nooit een probleem.

Maar nu zijn schema veranderd is in s'avonds warme hap, spelen, lekker warm in badje en dan tegen 18,30 papfles gaat hij dan al de nacht in en wil dan alleen maar slapen ik z'n bakerzak!! Probeer af en toe hem in z'n gewone slaapzak te leggen omdat hij toch echt moe is maar dan huilt/schreewd hij net zo lang tot dat ik hem eruit haal hij maakt zichzelf dan weer overstuur. Zodra ik hem dan even vasthou en in z'n bakerzak weer weg
leg valt hij zonder een kik te geven in diepe slaap tot 8.30 volgende morgen.
Dus het in slaap huilen is eigenlijk niet echt nodig (zoals sommige baby's hebben)
want in z'n bakerzak slaapt hij meteen.

Op cb zeggen ze gewoon lekker in bakerzak te leggen sommige kinder hebben dat gewoon nodig soms tot 10maanden maar zal dat dan echt ineens zo zijn??

Groetjes,

Lekker snachts in zijn puckababy laten zegt mijn gevoel!
Overdag zou je het kunnen proberen af te bouwen, maar als hij het er zo goed in doet, waarom dan anders?
Is zo'n veilig gevoel voor die kleintjes! Ik ben, toen maudy niet meer in de kleinste puckababy pastte, resoluut overgestapt naar een andere slaapzak, dus ik heb niet afgebouwd.............maar goed, als jouw mannetje het nog   nodig heeft, lekker laten zolang hij er in past!
Waarom zou je al willen afbouwen??

Gr. Rimke

Wat geweldig om te horen dat iemand dit probleem ook heeft. Wij zijn van het weekend ook gestopt met de puckababy en het gaat hier ook niet zo soepel.

Fabian is nu 7 maanden en ik vind het nu een beetje eng worden in de zak ivm draaien etc. Normaal lagen we hem in bed en sliep hij zo nu duurt het wat langer en slaat hij zijn speen uit zijn mond. Je valt er wel lekker van af dat heen en weer lopen hoor om die speen er weer in te doen!!

Ik blijf het toch nog even proberen in een gewone slaapzak, jij ook sterkte!!

gr,
Charmaine

Hoi,

Ons mannetje slaapt is vanaf 6 weken ingebakerd. Met 3 maanden ben ik gaan afbouwen, op allerlei manieren geprobeerd, maar mijn mannetje is verslaafd aan dat lekkere warme, veilige gevoel. Daarom ben ik overgestapt naar de puck a baby. Dat is toch al een stap dichter bij ene slaapzak. Met 6 maanden kon hij echt niet meer in de puck a baby. We hebben weer geprobeerd om af te bouwen, maar hij ging steeds minder slapen en we kregen een ontevreden baby ervoor terug. dat is natuurlijk niet de bedoeling. Nu heb ik een dure slaapzak gekocht. Het is zo'n seizoenslaapzak. Hij is heel smal en daardoor lijkt hij op de puck a baby. Hij heeft mouwen. Ons ventje ligt in deze slaapzak, maar met zijn arme niet door de mouwen, maar op dezelfde manier als inde puck a baby. Dit gaat ontzettend goed. Hij heeft iets meer vrijheid nu, dus als hij zou draaien kan hij zijn kopje gemakkelijk omhoog houden of opzij leggen. Hij draait nu al ruim 2 maanden, maar in bed is het nog nooit gebeurd.
heel veel succes gewenst!

liefs J-T

Hoi,

Ik heb zelf ook een inbakerzak gebruikt, maar dit gelukkig niet hoeven af te bouwen. Wij hebben haar van de een op andere dag zonder in bed gelegt. Die avond heeft ze zich nog in slaap gehuild maar daarna niet meer. Mischien is het een idee om een speciaal hulpmiddel te halen. Ik weet alleen even niet meer hoe het heet. Maar dit is een hoes die om het matrasje gaat van de kleine. Hierop zitten 2 flappen die om de kleine gaan. Dit hulpmiddel is eigenlijk zodat de kinderen niet kunnen draaien op hun buik als ze nog niet weten hoe ze terug moeten. Als ik de naam weet laat ik het nog weten.

Groetjes

Terug
Bovenaan