Hoe beginnen jullie met het geven van brood?

Hoi!

Onze zoon, Gerben is nu ruim 8 maanden (29 maart 2007) en ik ben begonnen met het geven van brood. Maar ik weet eigenlijk niet hoe groot de stukjes kunnen zijn zonder dat je een 'kokhals-feest' krijgt en dat hij tóch wel wat stevigheid in de vorm van brood naar binnen krijgt.

Groetjes,
Janet.

Hallo,
Dit is niet zo moeilijk hoor, gewoon een stukje brood, zonder korst, deed ik.
Ook gebruikte ik geen speciaal brood wel tarve of wit.
Deed er wat beleg op smeerkaas of chocopasta b.v. en sneed het in hele kleine stukjes. doen gewoon wat je gevoel ingeeft. Je weet   vast wel hoe ver de mond opengaat.

Gewoon een korstje bruin brood met niks of een beetje boter. Lekker laten hannesen, en smul ze.
Ik zou ze niet al te kleine stukjes geven, want dan gaan ze zich eerder verslikken heb ik het idee.
X

Hi,

Ik gaf tom eerst brood (tarwe, ivm darmpjes) gedompeld in melk, na een paar weken wilde hij dit niet meer. Smeerkaas geprobeerd, ging 2 dagen goed, toen was het niet meer interessant, zelfde als appelstroop, leverpastei, en jam.

Nu wil hij alles zelf doen, als ik brood stukje voor hem houd, houd hij zijn lippen stijf op elkaar, leg ik het voor hem neer, dan pakt hij het op en stopt het in zijn mondje.

Ik geef nu droog brood, als ze nog meer dan 500 cc aanmaakmelk krijgen hoef je geen boter te gebruiken (zegt onze kinderarts) Tom krijgt 600 cc gedeeld over 3 flessen, waarvan 2 met pap.

Ik snijd de korstjes eraf, die geef ik aan hem, en dan het middenste gedeelde snijd ik in tweeen... over de lengte en dat eet hij dan ook op...uit zijn eigen knuisje :)

Eigenwijsje he! Maar hij krijgt het zo wel binnen.

Nens

Hoi!

Dat is toevallig; onze zoon is ook geboren op 29 maart 2007.
Toen Jort 7 maand oud was, ben ik begonnen met het geven van brood. Ik was ook erg benieuwd hoe hij het zou vinden. Manlief stond gereed met videocamera bij het eerste hapje. Maar Jort at de boterham net of hij nooit anders heeft gedaan. Geweldig om te zien.
Ik geef hem bruin brood; tarwe of fijn volkoren, met als beleg smeerkaas, appelstroop of leverpastei. Vanaf dag 1 geef ik hem ook de korstjes, en dat gaat prima. Zo krijgen we later hopelijk ook geen gezeur dat hij geen korstjes lust; zoals veel kinderen.
Ik smeer en snijd de boterham als ie nog bevroren is, dan kun je makkelijk kleine blokjes snijden. Het ontdooit zo.
Ik begon met hele kleine stukjes, maar langzaamaan, omdat het zo goed gaat, maak ik ze wel iets groter. Probeer het gewoon, je merkt vanzelf hoe het gaat bij je kindje.
Succes...

Groetjes mama van Jort

Terug
Bovenaan