hoe beginnen met 's nachts zindelijk worden?

Hallo allemaal,
Ben gewoon even benieuwd hoe jullie dit hebben aangepakt. Ze is nu ruim drie jaar en ongevver een half jaar zindelijk overdag op de ongelukjes na.
Hoe pak ik het aan voor de nacht? Gewoon een keer helemaal zonder luier proberen? Of stickers plakken als ze de ochtend een droge luier heeft? En moeten kindjes vaak in de nacht naar de wc of houden ze alles op tot ze de volgende dag wakker worden? Ze slaapt namelijk op zolder en dan zou ze dus steeds de trap af moeten.
Ze vind het daarnaast ook makkelijk, een luier. Zo hoeft ze 's ochtends vrijwel nooit te plassen en voelt de luier warm......Tja,
En wat zijn jullie ervaringen met de drynites
? Die speciale luiers voor de nacht?
Groetjes, lianne
 
wij hebben hier onze kinderen eerst op een drinkrantsoen aan het eind van de dag gezet. plassen voor het slepen en dan voordat wij naar bed gaan er even uit om te plassen, gaat soms gewoon al slapende.
en dan reden ze het wel de nacht droogblijven. tenminste bij onze oudste.die is nooit meer nat geweest. onze middelste moeten we 2x laten plassen anders gaat het mis. we slaan wel eens over als ze erg moe is want 2x is eigenlijk teveel voor haar. dan gebruik ik pyamabroekjes van de kruidvat, hetzelfde systeem als de drynites alleen goedkoper.zij is nu 5 jaar, maar overdag gaat het ook nog weleens mis. verschilt dus wel per kind. gewoon even kijken wat je het beste bevalt en hoe je kindje erop reageert.
 
Hoi Lianne,

Bij onze zoon is het wel erg snel gegaan. In 2 weken tijd was hij dag en nacht zindelijk. Overdag ging heel snel en voor de nacht heb ik heb ook op drink rantsoen gezet. Bij het eten een beetje drinken en voor het slapen gaan. De eerste 3 avonden heb ik hem uit bed gehaald wanneer wij naar bed gingen om te plassen en daarna niet meer. Hij heeft nooit een ongelukje gehad 's nachts!

Groetjes,

Miriam
 
Hoi,

Nou die van ons wordt over een paar weken 5 maar zindelijk worden in de nacht wil echt niet lukken.
Heb hem op drinkransoen gezet maar dat werkt niet altijd omdat menneer op de BSO zo veel drinkt. Daar gaat hij 2 keer per week heen. Verder is hij een par-timer wat inhoud dat hij dinsdagavond uit de bso naar zijn vader gaat en ik hem donderdagavond weer uit de bso mee naar huis neem. Ik heb hem trouw elke keer uit bed gesleept voordat wij gingen slapen maar dan vergaten ze dat bij zijn vader weer. Dus je snapt wel dat het heel erg moeilijk is. Verder plast hij ook niet als ik hem uit bed til en op de wc zet. Hij is dan zo aan het slapen dat je hem echt vast moet houden anders valt hij van de pot. En als hij per ongeluk wakker wordt is hij zo chagrijnig dat er geen land mee te bezeilen is.

Zo zie je maar ik wacht gewoon af en ik maak me er gewoon niet druk om. Komt vanzelf wel goed allemaal. En de keren dat hij s-ochtend droog is blijf ik gewoon belonen! Dan duurt het maar wat langer maakt ons hier niet uit.Belangrijkste is dat hij overdag zindelijk is. Dat was in 1 week gepiept!

Groetjes
 
Ik heb de luier op een bepaald moment gewoon niet meer om gedaan en hem uitgelegd dat het de bedoeling was dat hij zou roepen als hij moest plassen. De luiers waren toen iedere ochtend nog wel gewoon nat! Ik heb dus niet gewacht tot de luiers droog de nacht door kwamen. De eerste weken ging het goed, daarna kwam er telkens wel een periode van een paar nachten dat hij weer in z'n bed plastte, maar ik heb hem nooit meer een luier om gedaan, ook al ging het wel eens 3 keer in de nacht fout. Ik denk dat je het gewoon moet proberen en het kind vooral niet moet ontmoedigen als het een keer niet lukt, dan is het niet erg, volgende keer beter... succes ermee! groetjes
 
Tegen mij heeft toen eens iemand gezegd; als ze overdag zindelijk zijn, 's nachts de luier uitlaten. Zolang ze die aanhebben plassen ze erin, hebben ze hem niet aan dan doen ze dat niet. Bij ons is dat inderdaad ook zo uitgekomen op een enkel ongelukje na. Nu nog steeds hoor, vooral als ze niet fit zijn of erg druk. Nou heb je altijd kinderen die lang bedplassen. Maar maak er geen probleem van, zorg voor extra beddegoed en ga ervoor!
 
hier sind een week of twee over dags zinnelijk, en meneern wil gelijk zonder luier naar bed, ik heb gezegt dat dat niet kan omdat hij iedere ochtend nog een mega naate luier heeft, heb gezegt als jij een week droog wakker word mag jij zonder luier gaan slapen. tot op heden nog niet dus, zal ook nog wel lang duren, zit gemiddeld een half jaar toteen jaar tusen overdags en snachts zinnleijk zijn
 
Mijn dochtertje is nu ruim 3. Ik heb een dochter van bijna 7. Wat mijn ervaring is, is het niet te pushen en op drink ransoen zetten leek mij ook niet zo. Ten eerste gewoon altijd plassen voordat ze naar bed gaan. Ik heb bij de oudste een eindtijd gegeven. Na haar verjaardag gaan we geen luier meer dragen snachts. Ik heb haar elke keer zo rond 11 uur naar de wc gebracht. Zo ging het eigenlijk heel snel, heel goed. Heel veel kinderen zijn pas 4 wanneer ze snachts zindelijk zijn. En ook zijn er nog heel veel kinderen 6 jaar.
Dus je kan het proberen maar doe rustig aan.
groetjes
 
Terug
Bovenaan