Ik zat rustig met 40 weken bij de VK. Kreeg een paar krampjes maar dacht niet van oohh dit is het. Dacht eerder aan voor weeën.
Had inmiddels vanaf week 36 al zitten googlen op alle symptomen en had nog geen diaree of wat dan ook.
Nadat ik klaar was bij de VK nog even naar de supermarkt gefietst, nog steeds niets ergs aan de hand.
Eenmaal thuis zei ik tegen mijn man dat hij makkelijk nog even weg kon en in geval van nood zou ik hem bellen. Ik ben ondertussen gaan douchen.. nja toen begon het...
Vanaf minuut 1 weeën storm ?.
Vk gebeld, manlief gebeld (inmiddels was het half 2 smiddags, terwijl ik dacht dat het snachts zou beginnen aangezien ik dat telkens las)
Vk kwam, en had jawel nog geen 1 cm ontsluiten! Kon wel janken, ik had inmiddels al 1uur nog stop weeën en geen moment de kans om te rusten.
Half 4 was ik er klaar mee en smeekte ik om een ruggenprik. Heeeeel de zwangerschap riep ik dat ik het op eigen kracht wilde doen. Hahaha daar kwam ik snel van terug ?.
Toen eenmaal die prik erin zat was ik de gelukkigste persoon op aarde. Weinig pijn, genoeg tijd om sushi te bestellen na 9 maanden (uhm jaa in het ziekenhuis ) want ze zouden pas om 00:00u terug komen. Al die tijd heb ik wel gevoeld dat ik weeën had maar niet zo extreem als in de middag.
00:10 kwamen eigenlijk de artsen en mocht ik mijn lichaam het werk laten doen en mezelf een stel aambeien persen. Binnen 2 weeën was daar dan eindelijk onze zoon.
En eerlijk.. Doe mij maar 10 van deze bevallingen. Maar als het kon dan mocht mijn man 9 maanden de baby dragen ?. Mijn zwangerschap was echt verschrikkelijk. Je zweet al tijdens je zwangerschap als een otter, maar met 37 graden en 8 maanden zijn ben je er snel klaar mee, schoenen kon ik niet meer aan ivm vocht en had mega last van bekkeninstabilliteit waardoor ik met 20 weken al aan huis gekluisterd zat.
Wat ik wel super leuk vond is het schoppen van de baby, en hoe ik hem "aaide" toen hij nog in mijn buik zat, zo krijg ik hem nu rustig met huilen.
Heel veel succes en geniet van je kindje ♡