Hoe beleefde jij de eerst dagen met je baby?

<p> </p><p dir="ltr" style="line-height: 1.38; margin-top: 0pt; margin-bottom: 0pt;"><span style="font-size: 11pt; font-family: Arial; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;">Hi dames!</span><span style="font-size: 11pt; font-family: Arial; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;"><br class="kix-line-break" /></span><span style="font-size: 11pt; font-family: Arial; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;"><br class="kix-line-break" /></span><span style="font-size: 11pt; font-family: Arial; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;">Ik ben helemaal nieuw op dit forum, zo gezellig :)</span><span style="font-size: 11pt; font-family: Arial; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;"><br class="kix-line-break" /></span><span style="font-size: 11pt; font-family: Arial; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;"><br class="kix-line-break" /></span><span style="font-size: 11pt; font-family: Arial; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;">Ik ben heel erg benieuwd naar jullie beleving van de eerste dagen en weken met je pasgeboren baby. Je weet wel, tijdens de zwangerschap lijkt het allemaal zo traag te gaan en eens de bevalling achter de rug is dan gaat het plots razendsnel. Je bent vreselijk moe en je wil dat die moeheid en die gebroken nachten voorbijgaan, maar eens ze voorbij zijn krijg je al snel heimwee naar die 'kleinste kleren', die eerste periode. </span><span style="font-size: 11pt; font-family: Arial; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;"><br class="kix-line-break" /></span><span style="font-size: 11pt; font-family: Arial; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;"><br class="kix-line-break" /></span><span style="font-size: 11pt; font-family: Arial; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;">Hoe hebben jullie dat beleefd? En vooral ook, hoe hebben jullie dat vastgelegd? Nam je veel foto's? Nam je partner veel foto's? Heb je een invulboek bijgehouden (is dat gelukt)? Heb je daar uberhaupt nood aan, om die eerste momentjes te vereeuwigen? Of wil je liever dat hij/zij vlot groeit en focus je eerder op het groter worden? </span><span style="font-size: 11pt; font-family: Arial; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;"><br class="kix-line-break" /></span><span style="font-size: 11pt; font-family: Arial; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;"><br class="kix-line-break" /></span><span style="font-size: 11pt; font-family: Arial; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;">De reden waarom ik zo benieuwd ben naar jullie ervaringen is omdat ik sinds kort een nieuw concept heb opgestart, namelijk 'kraamverhalen'. Dat is een fotoshoot en een babbel met als resultaat een tijdcapsule in woord en beeld. Dus een eigen verhaal van je kraamtijd. Doordat het helemaal nieuw is ben ik op zoek naar jullie beleving, zodat ik het goed kan doorvoelen. </span><span style="font-size: 11pt; font-family: Arial; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;"><br class="kix-line-break" /></span><span style="font-size: 11pt; font-family: Arial; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;"><br class="kix-line-break" /></span><span style="font-size: 11pt; font-family: Arial; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;">Ikzelf heb twee zoontjes, eentje van 3,5 jaar (Oliver) en een baby'tje van een half jaar (Charlie). Ik heb echt heel veel moeite met de snelheid van het leven. En ik zou onze kleine Charlie wel voor altijd in mijn armen willen hebben. Maar het is zo dubbel, want natuurlijk wil ik hem ook graag zien opgroeien en groot worden. Ik ben blij dat ik fotograaf ben en dus alles in huis heb om 'deftige' beelden te maken van de kleintjes :-D, hoewel het heel erg spijtig is om er zelf niet zo vaak op te staan. Nemen jullie partners vaak foto's? </span><span style="font-size: 11pt; font-family: Arial; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;"><br class="kix-line-break" /></span><span style="font-size: 11pt; font-family: Arial; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;"><br class="kix-line-break" /></span><span style="font-size: 11pt; font-family: Arial; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;">Ik kijk uit om jullie te leren kennen! Ik heb vaak meegelezen, maar nooit geregistreerd. Tijd om daar verandering in te brengen :)</span></p>

Ohja, voor ik het vergeet! Ik geef ook een babyverhaal weg t.w.v. 1150 euro, dat kan ik misschien best eventjes hier ook laten weten :)Surf naar mijn website en daar vind je de actie!Mag ik de link hier plaatsen? (maxinestevens.com/gratis), doe maar weg als het niet mag!

Hoi ,
Ik vond vooral de kraamtijd heel erg snel gaan en heb aan het einde best wel even moeten slikken het ging in eens allemaal zo snel. Voor mn bevalling kon ik soms wel eens de uren wegkijken, maar daarna ging het zo snel. Mn dochter is inmiddels al weer ruim een half jaar oud. Fotos maken heb ik vooral de eerste tijd aan anderen overgelaten ik ben namelijk zelf niet zo van fotos maken maar later is het leuk om weer terug te kijken hoe klein ze is geweest. Nu maak ik af en toe fotos. En ik heb een invulboek wat ik bij hou.

Ik kijk met dubbele gevoelens terug op de eerste weken. Aan de ene kant was het zeer overweldigend. Om de 3 uur voeden (ik geef borstvoeding dus alle voedingen waren voor mij). Ik had een nacht overgeslagen en het is zeer moeilijk om dit dan in te halen. Ook vond ik het bezoek vermoeiend (ontzettend lief natuurlijk maar met weinig slaap en een strak schema soms ook lastig). De eerste paar dagen werd ik echt geleefd en was ik echt aan het bijkomen. Aan de andere kant was het natuurlijk geweldig en is er ineens een klein kindje waar je al zolang naar uitkijkt, en direct verliefd op bent. Mijn zoontje is nu 6 weken en met de week wordt het makkelijker. Hij begint iets een ritme te krijgen, hij slaapt beter en wij als ouders weten beter wat hij wil, waarom hij huilt en het belangrijkste hoe wij hem kunnen helpen. Hij is pas 6 weken maar het gaat echt ontzettend hard en genieten van elk moment. Want erg cliché, maar een leven zonder hem is niet meer voor te stellen :)

Hoi, 
ik keek erg uit naar de geboorte omdat ik bijna 42 weken zwanger was. Door alle enthousiaste verhalen van andere moeders verwachtte ik een roze wolk. Niks was minder waar. Ik had een zware bevalling en kwam nauwelijks toe aan mijn eigen herstel. Ook ik geef borstvoeding dus elke 3 uur voeden. Door het slaaptekort en het trage herstel kon ik niet echt genieten de eerste weken. Het ging als een waas aan me voorbij, en leek inderdaad heel snel te gaan. Toch kijk ik ook terug op een mooie tijd door alle eerste keren. Eerste badje, eerste keer in de wandelwagen etc.. 
Ik heb alles vastgelegd en maak nog steeds (baby is nu 2 maanden) elke dag foto’s. Ook heb ik zo’n eerste jaar boek waar je van alles kan invullen. Tot nu toe houd ik dat nog bij. 
Inmiddels ben ik helemaal verliefd en geniet ik elke dag van hem..

Zo leuk een Oliver en een Charlie!
die heb ik ook ??
Ook nog een Sam tussen de Oliver en Charlie! Mijn Sam en Charlie zijn overigens meiden!
mijn laatste kraamperiode is met een waas aan me voorbij gegaan. Als ik de foto’s bekijk baal ik er zo van! Ik heb zon moeilijke aanloop naar de bevalling gehad en 3 weken voor de keizersnee on het ziekenhuis gelegen. Zoveel heimwee verdriet en onzekerheid gehad dat ik de kraamtijd niet goed bewust heb meegemaakt! Ik zou het wel graag over willen doen verwend door een kraamverzorgster en even op de roze wolk zitten. O

De eerste week was vreselijk. Onze zoon sliep overdag als een roosje maar vanaf 22.00 tot 05.00uur was het constant huilen. Ik gaf borstvoeding en vond het pittig. Na 3 weken nam mijn productie af en toen ik zo gesloopt was is mijn vriend snachts 2x kunstvoeding gaan geven. Hij sliep zo heerlijk en hij sliep ook meteen. Toen overgestapt op alleen maar kunstvoeding. Sinds de 2e week sliep hij in zijn eigen bed, sinds week 6 sliep hij al van 21.30 tot 04.00 door en sinds een week van 21.30 tot 07.30!. Ik heb het 9 maanden dagboek bijgehouden, het kraambezoekboek door iedereen in laten vullen en baby’s eerste jaar hou ik nu bij. Hij is nu 10 weken en hij doet het supergoed, en we zijn supertrots op hem. Een cliche maar wel waar: een kind is het beste wat je kan overkomen.. ik ben zelf hobby fotograaf en heb ontzettend veel foto’s gemaakt.. 

Terug
Bovenaan