• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Hoe beleeft jullie partner de zwangerschap?

Ik vraag me af hoe het zit met de interesse en het medeleven van jullie partners. Die van mij mag namelijk best wat meer interesse tonen vind ik.
 
Mijn man vind het echt super leuk en is er heel veel mee bezig! Hij kijkt echt uit naar de echo's en vind het leuk om dingen te lezen en uit te zoeken.

Hij is echt super trots laat iedereen de echo zien haha

Ben blij dat mijn man zo betrokken is :)

Ik hoop dat als ze straks de kleine kunnen voelen jullie mannen het ook leuker gaan vinden.

Groetjes
 
Weet je, als je een beetje zoals ik ben is het bijna onmogelijk voor een man om een zwangerschap langs zich heen te laten gaan,want...

... Ik ben 5 keer per nacht wakker
... Ik draai elk moment dat ik wel slaap
... Ik vertel uitgebreid over elk kwaaltje
... Hij struikelt over de wol (aka mijn poging om een sok te leren breien)
... Hij verdraagt mijn bijna borderline-achtige moodswings (toegegeven, na de eerste maand was dat gelukkig wel over)

Maar als ik naar mezelf kijk is het ook als "zwangere man" niet supermakkelijk ;-) betrek hem zo veel mogelijk in de leuke (en tastbare) dingen zoals een echo of een naam kiezen... xxx
 
Nu bij de vierde weet ik hoe hij reageert: bij de positieve test nog ietsje meer in shock dan ik ;). Maar gelukkig ook direct blij en vol vertrouwen dat het goed zal gaan. Daarna laat hij het allemaal een beetje gebeuren en heeft hij natuurlijk ook niet heel veel te doen, haha. Hij is niet zo van het aan mijn buik voelen of hij de baby voelt, dus dat verwacht ik dit keer niet zo ;). Hij vindt het wel leuk als hij gaat zien dat ik dikker wordt. En hij bevordert het wel als ik toegeef aan m'n "augurk", haha (dit keer zijn het vooral de twee kroketten met mayonaise, die ik om 11 uur 's ochtends eet :D) De namen was hij dit keer snel bereid om over na te denken, maar ik weet inmiddels ook dat ik daar niet langer dan 10 minuten of zo achter elkaar over moet praten, dan wordt hij nukkig, omdat hij het zat is ;). En we zijn er al uit, dus dat is helemaal leuk! Ik merk het gewoon meer aan kleine dingetjes, dat hij het ook leuk vindt! Zoals dat hij mij (nou ja, ons, want hij heeft gelijk) vaak jullie noemt, als ik zwanger ben :D. En hij vindt het volgens mij leuk als ik opgezocht heb en vertel hoe groot het kindje nu is, dat hij nu vingertjes heeft bijvoorbeeld, of z'n oogleden af zijn oid....

Ik vind het wel fijn dat ik nu weet hoe hij erop reageert. Dan valt het niet tegen als ik iets evrwacht had en hij anders reageert. Hij reageert gewoon lekker op zijn eigen manier, en dat is helemaal goed, want dat is hij...

 
Heel herkenbaar,

Me vriend is ook super trots en betrokken. Word er soms een beetje gek van omdat hij denkt dat de baby niet genoeg eten krijgt. Hele discussies, maar is toch ook wel weer lief. We hebben volgende week de 2e echo, dan wil hij het op zijn werk gaan vieren. Ben benieuwd hoe die dat dalijk gaat vieren als de kleine er dan toch echt is Hihi
 
mijn vriend doet ook heel erg zijn best. Heeft de hele tijd keukenmini's (of winkelmini's) verzameld en bedeld nu nog bij mensen of ze er geen over hebben. Dat ons kind er de komende jaren nog niet mee kan spelen maakt niet uit.
Verder voelt hij regelmatig aan mijn buik om te voelen hoe groot mijn baarmoeder nu is en doet hij de zwaardere klusjes in en rond het huis. Ook zorgt hij goed voor mij, zo had hij afgelopen week bij de AH Jilz 0% voor mij besteld en zorgt hij dat het alcoholvrije bier ruim op voorraad is (dat drinken zijn vrienden vervolgens wel weer op, omdat het mij niet zo smaakt momenteel, maar goed het gaat om het idee. De Jilz smaakte overigens wel heerlijk!
Ook mag ik iedere maand van hem een kledingstuk uitzoeken voor de zwangerschap. Zijn kadootje voor mij omdat ik zo op kosten wordt gejaagd met allemaal nieuwe kleding (mijn oude pas ik al tijden niet meer).
hij gaat ook mee naar alle bezoeken aan verloskundige en ziekenhuis. Ik vind het echt super en zou denk ik ook niet veel minder accepteren. Wat dat betreft hebben we elkaar goed uitgezocht :)
 
Terug
Bovenaan