Hoe beleven jullie andere kinderen het??

hallo allemaal,

Mijn dochtertje van 3 jaar is erg met de baby bezig. Er moeten steeds kusjes op mijn buik gegeven worden. En ze is de hele dag met de poppen in de weer dat ze een schone luier om moeten, of ze moeten de fles. Erg leuk om te zien. Ben erg benieuwd hoe het straks gaat als de baby er daadwerkelijk is. Ze vraagt steeds of ze dan wel mag helpen. Dus straks twee moedertjes. hahaha.  

Groetjes Nynke  

Lotte is 22 maanden en begrijpt er nog heel weinig van. Ik vermoed zelfs helemaal niets. Ik heb verschillende boekjes en we 'praten' er elke dag over. Als ik vraag 'wat zit er in mamma's buik' zegt ze wel 'baby', maar volgens mij heeft ze geen idee.

Ze ziet wel dat mijn buik groter wordt en aait er overheen. De komende maanden blijf ik   proberen om het duidelijk te maken, maar volgens mij is dat vergeefse moeite.

Groetjes, Marisa

Hee hoi,

Alice is nu 19 maanden en snapt er nog helemaal niks van geloof ik. Zeg het wel af en toe maar als ik ook maar het woordje buik gebruik wijst ze heel trots naar haar eigen buik.......of naar haar beer zijn buik.......
Denk eigenlijk ook niet dat je een kind van onder de 2 jaar daar echt in mee kunt laten beleven. Hoop dat het allemaal goed gaat als de baby geboren is!
Hoorde laatst een verhaal van een jochie dat zijn babybroertje in een weekendtas had gestopt en er mee naar buiten liep om hem weg te brengen....... Is wel allemaal goed afgelopen hoor maar toch.....

Groetjes Alberdien

iris is er ook al mee bezig dat er een broertje of zusje komt of een tweeling.
volgens haar ze heeft de dvd van nijntje en daar krijgt nijntje een broertje of een zusje of een tweeling is een liedje.
nu zegt ze dat ook steeds. we hebben al regelmatig gezegt dat ze een broertje krijgt.
maar ze vind het leuk om er een zusje aan te plakken. haha

ze geeft regelmatig de buik een kusje en kijkt in de baby zijn kleren kast.
ben benieuwd wat ze er van vind als het er is.
groeten petra

Linde is vorige week 2 jaar geworden en ik heb het idee dat ze echt al wel door heeft dat er een baby in mama's buik zit. Ze is nu ook verhuisd naar een andere kamer met een groot bed en weet dat de baby op de andere kamer komt slapen. Wij hebben wel het "voordeel" dat bij mijn broer eind februari een baby geboren is en dat vindt ze geweldig
Hopelijk vindt ze het straks ook nog zo geweldig als de baby er is en hier ook blijft.

groetjes Anja

Hoi,
Mijn dochtertje is nu 2 jr en bijna 4 maanden. Ze zal 2 jr en 7 mndn zijn als haar broertje wordt geboren. Doordat ik er heel veel over begin (het is ook zo leuk!) en boekjes met haar lees erover heeft ze het over baby in de buik, als ik vraag wat zit e rin d ebuik zegt ze ook baby maar soms zegt ze daarna "ik ook baby in de buik! " Maar misschien wil ze gewoon graag ook aandacht! Ze geeft sinds kort kusjes op  m'n buik nadat ze m'n t-shirt omhoog doet en zegt zo de baby welterusten, heel lief. maar soms vergeet ze het en wil als ik lig op m'n buik gaat hupsen! met de poppen spelen doet ze al vanaf heel jong, daar zit geen evrschil in. Ze moeten allemaal in bed, aan tafel om te eten, of in de hoek!
Ben ook erg benieuwd hoe ze het gaat vinden en of ze met elkaar op kunnen schieten als ze ouder zijn!!

wendy
23 weken zwanger

mijn dochtertje is 2,5. ook zij geeft steeds kusjes op mijn buik en soms komt ze even een babbeltje maken met haar baby zusje. al haar knuffeldiertjes hebben nu ook allemaal zusjes. Ik heb een boek gekocht van abby cocovin: 'mama, wat heb je in je buik?'' hier zijn levensgrote tekeningen van een baby dat in de baarmoeder groeit. dat kan je voor je buik plaatsen waardoor je kindje beter kan visualiseren.
Op het kinderdagverblijf wil ze alleen maar de babies verzorgen en helpen met de flesjes....ik denk dat ze een geweldige grote zus wordt!

Onze lieve zoon van 2,5 weet dat er een baby in de buik van mamma zit... een superbaby (Dora) zelfs ;).
Van een vriendin leerde ik om op mijn woorden te letten. Dat ik bv niet zeg "mamma mag je niet tillen want de baby..." of "mamma is moe omdat de baby..." zodat ie geen negatief gevoel over de baby krijgt.
Verder hoop ik dat ie met het inrichten van de babykamer een beetje een idee gaat krijgen dat de "superbaby" er ook echt eens gaat komen. Gek hoor, zo peuter heeft bijna geen tijdsbesef en dan is er straks ineens een broertje, haha.

Terug
Bovenaan