Hoe bepaal je de juiste dag?

<p>Hi allemaal! <br /><br /></p><p>Weer een nieuwe ronde.. Wij kunnen het maar 1x doen, verder doen we aan kunstmatige inseminatie thuis. Ik gebruik de app “mijn kalender” en mijn cyclus ligt tussen de 26 en 30 dagen. Daarnaast gebruik ik ovulatie testen en check ik ook m’n afscheiding.</p><p>Aankomende ronde gaan we niet iedere dag insemineren, omdat het mentaal te veel vraagt van beiden. En dat brengt de sfeer niet ten goede ;) </p><p>Ik wil dus om de dag insemineren omdat ze ook zeggen dat er 24 uur tussen, beter is voor kwaliteit van het sperma. <br /><br />Maar hoe bepaal je wanneer je begint met “om de dag” insemineren? Wat is handig? <br />Volgens mijn app zou ik zondag de 6e mijn ovulatie moeten hebben, maar tot nu toe zit die app er altijd naast, omdat het varieert in de hoeveelheid dagen.</p><p>Ik hoor het heel graag van jullie ?</p>
 
Ik zou de dagen pakken dat je ovulatietesten positief zijn. Dan doe je waarschijnlijk.op en na je ovulatie insemineren. En dan zou ik een hele week insemineren
 
[quote quote=10526869]Ik zou de dagen pakken dat je ovulatietesten positief zijn. Dan doe je waarschijnlijk.op en na je ovulatie insemineren. En dan zou ik een hele week insemineren[/quote]
@mamalovestheirboys
Ik begrijp je niet helemaal sorry ? Ik wil om de dag semineren maar ik weet niet goed op welke dag ik moet beginnen. mijn ovulatie testen zijn altijd super licht, het loopt niet echt op.. dus het is lastig bepalen wanneer ik het nou moet doen, zeker omdat we niet iedere dag kunnen insemineren. 
 
Als je cyclus tussen de 26 en 30 dagen ligt, verwacht je dat je eisprong (ongeveer...) tussen dag 12 en 16 van je cyclus plaatsvindt. Kan iets eerder, kan iets later. Als jullie het trekken, zou ik vanaf dag 8/9 van je cyclus beginnen met insemineren en dan om de dag tot dag 16/17. Dat zou dus 5x betekenen. Of eventueel dag 9/11/13/15. En als dan nog lukt, dag 17.
Het is vooral belangrijk om op tijd te beginnen. Zaadcellen leven gemiddeld in elk geval 3 dagen, maar in sommige gevallen wel 5 tot 7! Dus zelfs als je om je 3 dagen zou insemineren, zou je nog goed moeten zitten. Hopelijk haalt dit de druk er een beetje af, mocht het een dag toch niet lukken. Om de dag is natuurlijk 'veiliger'.
De kunst is dus vooral om ervoor te zorgen dat je levende zaadcellen in je hebt, als je eisprong er is. Tijdens de eisprong of net erna ben je vaak te laat. Een eicel leeft maar kort en de spermacellen hebben ook nog wat uren nodig om de eicel te vinden.
Als de ovulatietesten niet zo goed werken bij jou (bij mij was hetzelfde, heb nooit een donker streepje gekregen, maar wel zwanger geworden, dus wel degelijk een eisprong!) kan je overwegen de clearblue testen met een smiley te halen. Als de 'streepjestest' dan op begint te lopen, stap je over op de clearblue, die duidelijk aangeeft of je je LH piek hebt. Mocht je je LH piek vinden, zou ik proberen die dag in elk geval te insemineren.
Hopelijk is het een beetje duidelijk zo. Heel veel succes en hopelijk snel een positieve zwangerschapstest! 
 
Mijn ovulatietesten liepen ook nooit goed op, lees ik heb nog nooit een positieve ovulatietest gehad. Maar toen ben ik door gaan testen tot dag 21 (cyclus van 26 dagen) en toen bleek ik op dag 19 pas een piek te hebben (nog steeds niet positief), en dag 20 weer mega licht.. de maanden erna bleek dit hetzelfde. Kortom, ik blijk een (voor mijn cyclus) erg late ovulatie te hebben op dag 19/20.
Baby 1, nu 2,5 was daarmee en gelukstreffer, en baby 2 is wel hierop gemikt. En nu 10 weken.

Ik raad je dus aan om je ovulatietesten misschien wat breder in te zetten om goed te kijken of je ook niet afwijkend ovuleert. En dan de drie dagen daaromheen elke dag insemineren.

Heel veel succes!
 
Dankjewel allemaal! 
Ik ga vandaag starten, dan woensdag, vrijdag en zondag! Mocht ik inderdaad toch een smiley krijgen en we hebben die dag daarvoor al een keer geïnsemineerd, dan zal ik het toch maar nog een keer doen.. gewoon voor de zekerheid 


Liefs 
 
Terug
Bovenaan